Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door hannesie »

Hier maar even een paar foto's.

Het duurt even, de foto's van mijn nieuwe camera zijn een beetje groot, even kleiner maken.

Een kleine impressie van de dag.

:rock: Het grote mysterie van Ed zijn speakers zou hij zelf verklaren. :sure:

Maar dan willen we ook alles weten van die zeer bijzondere Open Baffles, klein maar groot in geluid. =P~ :mrgreen:
Bijlagen
De penningmeester
De penningmeester
Praatje vooraf
Praatje vooraf
Ik wil ook een sticker!!
Ik wil ook een sticker!!
En ik dacht nog, heb ik nu beton of mortel?
En ik dacht nog, heb ik nu beton of mortel?
Aandacht voor muziek.
Aandacht voor muziek.
Groot en klein, veelkleurig en Black Beauty's.
Groot en klein, veelkleurig en Black Beauty's.
Lampen versterkers en luchtgelagerde armen op draaitafels.
Lampen versterkers en luchtgelagerde armen op draaitafels.
DSC_0051a.jpg
DSC_0052a.jpg
DSC_0053a.jpg
DSC_0055a.jpg
De L' Orfeo.
De L' Orfeo.
3 kandidaten.
3 kandidaten.
Aandacht voor de combinatie van Zyklop (Koelkast) en de satellieten op een hoog geluidsniveau.
Aandacht voor de combinatie van Zyklop (Koelkast) en de satellieten op een hoog geluidsniveau.
Ik ga op vakantie, en ik neem mee???
Ik ga op vakantie, en ik neem mee???
DSC_0063a.jpg
Nieuw in dit theater, wat zijn het??
Nieuw in dit theater, wat zijn het??
Open baffles.
Open baffles.
Analoge bronnen van een hoog DIY gehalte.
Analoge bronnen van een hoog DIY gehalte.
Overzicht van de groep in de grote zaal.
Overzicht van de groep in de grote zaal.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 29 mei 2011, 10:47, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door MechanicalAnimal »

Zo, dat was 'n erg gezellig daggie zo :D

Goed slap staan ouwehoeren met een paar bekenden maar ook zeker altijd leuk om bij een aantal bekende nickname's een echte naam en gezicht te kunnen plaatsen.

En ook dit jaar weer een hoop fraaie projecten kunnen zien :rock:

Feauteau's :
image3100.jpg
image3102.jpg
image3106.jpg
image3107.jpg
image3109.jpg
image3110.jpg
image3116.jpg
image3119.jpg
image3121.jpg
image3122.jpg
image3124.jpg
image3125.jpg
image3126.jpg
image3128.jpg
image3129.jpg
image3130.jpg
Bijlagen
image3123.jpg
image3132.jpg
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door Raymond »

Lijkt me een goed plan
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door dre »

zijn zeker mislukt? :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door b_force »

:foto:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door asterduc »

hannesie schreef:
:rock: Het grote mysterie van Ed zijn speakers zou hij zelf verklaren. :sure:
bij deze ...
Bijlagen
P1080212 [1024x768].JPG
Planar ribbon.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door hannesie »

JA ?? en dan wat zijn het Neodymium en dan ?

Fabrikant is onbekend gebleven?? :D :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door b_force »

Staat er toch op?
Premium Loudspeakers Huizhou Co., Ltd

Een of ander OEM fabrikant.


edit:
Ow ik zie dat het plaatje is aangepast.
Misschien teveel info?

(moet je dat maar even zeggen Ed)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
JA ?? en dan wat zijn het Neodymium en dan ?

Fabrikant is onbekend gebleven?? :D :D
Premium Loudspeakers Hui Zhou Co Ltd

Is een onderdeel van Tymphany dacht ik. Maar Ed weet meer :D
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door asterduc »

dat had je weer mooi voor mekaar Jantje Wow

vertrouwde gezichten maar ook een pak nieuwe, waar halen ze die toch vandaan!

Harry en Bertor weer serieuze hoogvliegers als je het mij vraagt. Pluim van de juf en een bank vooruit zeggen wij hier in Vlaanderen.

De platenspeler met tangentiale arm, gedragen door perslucht, sjonge sjonge, en dan dacht ik alles al eens gezien te hebben, maar dit was er toch over :-) Respect hoor.

Dan die meneer die boven een hele encyclopedie had samengesteld over de do's en don'ts van lampen euh sorry buizenversterkers, en wat een presentatie, die was boeiender dan het luisteren naar de muziek die eruit kwam.

De rotkamer waar Tony stond klinkt voor geen meter, dat weten we ondertussen al, velen zijn hem voorgegaan, maar nog nooit klonk het daar zo goed als vandaag. Hartverwarmend trouwens, dat ook Tony zich tot Scan Speak heeft bekeerd :-)

Een zelfgebouwde AMT, ... moet kunnen, het bewijs is vandaag geleverd.

... en er waren natuurlijk nog veel meer noemenswaardige en respect afdwingende projekten.

Ooh ja, wat mijn 'gitaar' betreft, dat waren Planar Ribbon's, inzetbaar vanaf 300 hz.
Het maagdelijk witte hout waarin ze zaten was Europese Bergsicamore afkomstig uit de pyreneeën.

Bedankt iedereen voor de fijne dag.
Ed
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Mphus »

Was erg geslaagd deze dag, mijn eerste keer Breda!

Leuke dingen kunnen horen en zien!

Jan bedankt voor het mogelijk maken en het mee rijden!!

Groeten Daan
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door asterduc »

Pjotr schreef:
hannesie schreef:
JA ?? en dan wat zijn het Neodymium en dan ?

Fabrikant is onbekend gebleven?? :D :D
Premium Loudspeakers Hui Zhou Co Ltd

Is een onderdeel van Tymphany dacht ik. Maar Ed weet meer :D
nee joh, ik weet niet meer.
Heb de afdruk wat uitvergroot omdat de eerste foto moeilijk leesbaar was.
Destijds had ik ook wat opzoekwerk verricht naar Planar Ribbon, maar veel wijsheid heeft me dat niet opgeleverd.

Hoedanook, de vrouwen zijn er gek op, en over de DSP is er wel een leuk geluid mee te bekomen. De beperkte afstraling, en dan vooral vertikaal, strooit wat roet in het eten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door ray5150 »

Ja, we zijn weer thuis...

Weer veel mooie dingen gezien, en beluisterd.

Zelden iemand gezien als Reinout die zo belvogen kan vertellen over zijn prachtige kunstwerken van buizenversterkers.... =D> =D>

En een complimentje aan Glen (Tubehead) voor die witte ultra-mini-kleine speakertjes die zo verrassend vol klonken, samen met dat zakflesje-chipversterkertje... :goedzo: :goedzo:

En niet te vergeten de luchtgeveerde Thorens draaitafel, heel bijzonder stukje huisvlijt...=P~ =P~
IMG_0149.JPG
IMG_0150.JPG
IMG_0151.JPG
IMG_0153.JPG
IMG_0152.JPG
IMG_0154.JPG
IMG_0155.JPG
IMG_0156.JPG
IMG_0157.JPG
IMG_0158.JPG
IMG_0159.JPG
IMG_0160.JPG
IMG_0161.JPG
IMG_0162.JPG
IMG_0163.JPG
IMG_0164.JPG
IMG_0165.JPG
IMG_0167.JPG
IMG_0168.JPG
IMG_0169.JPG
IMG_0170.JPG
Bijlagen
IMG_0148.JPG
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door blueznl »

Darn, waarom moest ik nou weer verplicht vrijwillig vandaag taxi spelen voor familie... ben twee keer vandaag langs Breda gereden, zonder de kans er even te gaan kijken... :cry:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Hier maar even een paar foto's.

Het duurt even, de foto's van mijn nieuwe camera zijn een beetje groot, even kleiner maken.
Zijn dit jpg's uit je nieuwe Nikon camera? Vreemde kleurbalans Hans....
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door hannesie »

Inderdaad, nog even wennen, hij stond voor het gemak nog wel op auto.

Hij zet het weg op 300 dpi, en heb alleen de resolutie naar 72 gezet voor het kunnen posten, anders zijn de bestanden te groot.

Deze van mij,
download/file.php?id=39876&mode=view

en deze van dezelfde ruimte,
download/file.php?id=39860&mode=view
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Inderdaad, nog even wennen, hij stond voor het gemak nog wel op auto.
Dan moet ie dat juist goed doen, dat door menglicht de kleuren niet helemaal kloppen is tot daar aan toe maar zo'n hoge kleurverzadiging is raar in de auto stand.

Maar dit ook leuk, net een stripverhaal :lol: ;)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Wat was het een heerlijke dag! echt de kers op de taart als je het me vraagt. Ik heb genoten van alle forumleden, met al hun persoonlijkheden haha. Heerlijk. Dacht eerst dat het een tam dagje zou worden, maar na verloop van tijd ging het echt los!

Mijn hoogtepunten: de tangentiële arm van Kappa7, de Orfeo's van Tony, de OB van bertor en de monitoren van Hannesie.

Muzikaal: dit jaar helaas geen nieuw materiaal opgepakt. Wel samen met de kleuterklas geluisterd naar liedjes van de trein (tjuuu tjuuu!!!), en stiekum zo hard zitten luisteren (met name bij die van Bertor) dat je er even stil van bent.....

Volgend jaar ga ik wat meer de organisatorische kant oppakken. Misschien toch weer met inschrijvingen werken, en de ruimte's iets meer categoriseren. Ook de stille hoop op een mix van beeld en geluid (iemand die een beamer kan sjouwen??) in de avond: wel beeldmateriaal van muzikanten off-course hahaha!

Ja het was hardstikke geslaagd: allemaal dankzij iedereen!!!! dank jullie wel!

jan

PS: stukjes gezegend kleed zijn verkrijgbaar bij de eigenaar. Ik heb me laten vertellen dat je het erg goed kunt toepaasen als ontkoppelingsmateriaal onder je apparatuur. En dat als je het in je oren stopt je een behoorlijke verzwakking van Db's kunt verkrijgen (handig bij kinderliedjes over treintjes enzo). En dat als je het op de ogen legt, met je ogen open!, je veel meer zwart in het geluidsbeeld ziet! Het is wel erg kostbaar overigens, bijna niet in geld uit te drukken! Vergeet ik bijna nog; ook te gebruiken als dempingsmateriaal voor je spiekerts, enooorme vooruitgang. Sommige wilde zelfs een stukje om de buitenzijde mee te bekleden, heus!
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door k.p. »

Gezellige dag gehad. Allen bedankt :rock:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door Arno »

Pjotr schreef:
hannesie schreef:
Inderdaad, nog even wennen, hij stond voor het gemak nog wel op auto.
Dan moet ie dat juist goed doen, dat door menglicht de kleuren niet helemaal kloppen is tot daar aan toe maar zo'n hoge kleurverzadiging is raar in de auto stand.

Maar dit ook leuk, net een stripverhaal :lol: ;)
Eerlijkgezegd ziet het er op mijn monitor prima gebalanceerd uit.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door John P »

Het was voor mij de eerste ZBA-dag en zeer de moeite waard. Eindelijk kun je die modellen waarover je al jaren leest eindelijk eens horen, en ik moet zeggen het niveau ligt hoog. Er waren nauwelijks boxen waarvan ik dacht moet dat nou, de verschillen lagen qua geluid veel in nuances en in bas-ruimte wisselwerking. Helaas vond niemand het gepast een paartje needles mee te nemen dus moet ik nog een keer terug komen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door dre »

iedereen is een beetje uit geneedled denk ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door John P »

dre schreef:
iedereen is een beetje uit geneedled denk ik :mrgreen:
Ik hoef dus niet meer terug te komen ? :cry: :o
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door Mphus »

Ik heb zo nog nooit gehoord! :hide:
had ze gister best willen horen!

Groeten Daan
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door TheoK »

Ik heb ook een hele mooie dag gehad.
Het was de lange reis wel waard.
Nog wat plaatjes van mij.
Vooral dat hele kleine buizenbakje vond ik een schitterend eigenwijs dingetje.
En de andere creaties waren ook waanzinnig mooi.
Bijlagen
P1030533.JPG
P1030534.JPG
P1030535.JPG
P1030536.JPG
P1030537.JPG
P1030538.JPG
P1030539.JPG
P1030540.JPG
Het kleine eigenwijze versterkertje
Het kleine eigenwijze versterkertje
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”