Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Mooi gedaan Tony, ik was echt onder de indruk. Jammer dat die tweeter voor mij niet betaalbaar is, maar een mens mag altijd blijven dromen hè... Echt een resultaat om trots op te zijn.
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
prachtige speaker tony
en ik heb het je al gezegd:ik ben verliefd op die sakkerse tweeter
mvg
audioot
en ik heb het je al gezegd:ik ben verliefd op die sakkerse tweeter
mvg
audioot
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Helaas, dit zijn de nieuwe generatie units, dat is duidelijk. Het Nivo van de speaker(units en filteren alsmede de kast) is top notch. Resolutie is ongehoord....klankkleur ook. Te slechte omstndigheden voor een goed image te krijgen, maar deze moet veelbelovend zijn..... Ik dacht dat ik mijn refmons nog even wilde houden, maar met dit soort ontwikkelingen.....dan weet ik het wel!
Fantastisch!
Fantastisch!
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Het fineer is Mappa Burl / wortel populier.ben heylen schreef:Hoi,
Ik heb namelijk een paar vragen, welk fineersoort is dit juist?
En de bovenste speaker wat is dat juist?
Kun je me hierover wat info geven? Groetjes Ben

De tweeter is de Holografic Sound Devices (Mundorf) 2510c
http://www.hs-devices.mundorf.com/deuts ... 02510c.pdf
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Bedankt voor de positieve reacties
Inderdaad jammer dat de ruimte zo slecht bleek. Maar goed, wie ze onder betere omstandigheden wil horen mag ze ook in Monnickendam komen luisteren.
Inderdaad jammer dat de ruimte zo slecht bleek. Maar goed, wie ze onder betere omstandigheden wil horen mag ze ook in Monnickendam komen luisteren.
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Hoewel de ruimte erg slecht was, wisten de speakers toch een behoorlijke indruk achter te laten op een laag volume.
Detail was ongekend, alles heerlijk neutraal. Een perfecte speaker om gehele dagen van te genieten zonder enige luistermoeheid.
Mocht ik ooit een budget krijgen voor dit niveau speakers, kom ik meteen langs voor een luistersessie.
Mijn complimenten voor deze speaker!
Detail was ongekend, alles heerlijk neutraal. Een perfecte speaker om gehele dagen van te genieten zonder enige luistermoeheid.
Mocht ik ooit een budget krijgen voor dit niveau speakers, kom ik meteen langs voor een luistersessie.
Mijn complimenten voor deze speaker!
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Zeer mooie speaker inderdaad. Ruimte deed er geen recht aan maar op lagere volumes was duidelijk waartoe deze speaker in staat is. Staat op de "to do" lijst om ze nog een te beluisteren in een betere ruimte.
Scanspeakman
Scanspeakman
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Lessen voor de volgende keer:
1). Kies een andere ruimte.
2). Neem een fatsoenlijke versterker mee.
1). Kies een andere ruimte.
2). Neem een fatsoenlijke versterker mee.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Als je voldoende vraag naar is!Zweitse schreef:Komt er wellicht ook nog een monitor met dezelfde AMT!
't zou op zich wel mooi ogen: een 15cm midwoofer met een tweeter met een 15cm frontplaat.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Zeker , maar wat er uit die tweeter komt was zeer indrukwekkend.Zweitse schreef:De rechthoekige uitvoering is misschien nog wel mooier.
Ondanks de tweeter 10db geknepen wordt bleef ie heerlijk dynamisch .
Ik heb nog een dynamische middetoon unit liggen met nagenoeg 95db , die met die HSD tweeter.
De L' Orfeo is een fijne allround 2-weg speaker , niet te veel laag wat ten koste gaat van het midden gebied , wel erg groot voor een 2-weg , jammer dat SS driver een grote vas heeft , maar inverhouding tot conus oppervlakte een lichte membraam wat het middengebied weer ten goede komt.
Gevoelsmatig lijkt de SS driver achter te blijfen bij de HSD tweeter , maar dat zou wel eens aan de slechte ruimte hebben gelegen.
Ondanks die ruimte heb ik er met plezier mijn referentie nummers kunnen beluisteren.
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Ik heb denk ik een andere speaker gehoord; ik vond voor een 15 cm unti de bas zeer indrukwekkend! Misschien andere opname's gehoord?? Ik vond de ss echt indrukwekkend, al blijft die amt wel bizar goed....
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Op welke rij heb jij geluisterd?bas focal m180 schreef:Zeker , maar wat er uit die tweeter komt was zeer indrukwekkend.Zweitse schreef:De rechthoekige uitvoering is misschien nog wel mooier.
Ondanks de tweeter 10db geknepen wordt bleef ie heerlijk dynamisch .
Ik heb nog een dynamische middetoon unit liggen met nagenoeg 95db , die met die HSD tweeter.
De L' Orfeo is een fijne allround 2-weg speaker , niet te veel laag wat ten koste gaat van het midden gebied , wel erg groot voor een 2-weg , jammer dat SS driver een grote vas heeft , maar inverhouding tot conus oppervlakte een lichte membraam wat het middengebied weer ten goede komt.
Gevoelsmatig lijkt de SS driver achter te blijfen bij de HSD tweeter , maar dat zou wel eens aan de slechte ruimte hebben gelegen.
Ondanks die ruimte heb ik er met plezier mijn referentie nummers kunnen beluisteren.
Ik heb eerst op de 2de rij geluisterd en vond het ontbreken van enig laag een echte afknapper.
Toen ik naar de eerste rij verhuisde viel ik bijna van m'n stoel door het verschil in weergave dat ik te horen kreeg.
De 2de rij stoelen stond precies op de slechtst mogelijke plaats in de ruimte.
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Toch wel bijzonder, ik heb ook even geluisterd op de 2e rij en dacht bij mijzelf, dit is mij het geld niet waard, maar hij zal het filter nog wel niet klaar hebben.
Later hoorde ik anderen ook al over het fenomeen praten, de eerste rij daar moet je zitten, maar ja toen ik dat wilde doen was Tony al weg

Later hoorde ik anderen ook al over het fenomeen praten, de eerste rij daar moet je zitten, maar ja toen ik dat wilde doen was Tony al weg
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Ik zat rechts vooraan en vond vooral het midhoog verfijnd klinken.
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Ik zat vooraan , en later op de 2 rang, het enige wat ik hoorde is dat het beeld helemaal wegviel, maar dat kan ook komen van die dikke kop van dré die ervoor zat

Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Ik zou juist zeggen dankzij, dan krijgt ie veel minder vermogen te verwerken (en hoeft de versterker minder te doen).bas focal m180 schreef:Ondanks de tweeter 10db geknepen wordt bleef ie heerlijk dynamisch .
Wat ik ook miste op de tweede rij was de imaging, dat zou in de sweetspot dus een stuk beter zijn geweest. Het klonk wel lekker gedetailleerd.
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Als je meer naar de muren ging zitten kwam het laag ook terug. Maat het verschil tussen midden op de 2de rij en midden op de eerste rij was enorm. Nooit gedacht dat het zo'n groot verschil zou geven.
'k Ben wel blij dat ik de eerste rij ook eens geprobeerd heb.
'k Ben wel blij dat ik de eerste rij ook eens geprobeerd heb.
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
wat krijgen we nu weer!Wowly schreef:Ik zat vooraan , en later op de 2 rang, het enige wat ik hoorde is dat het beeld helemaal wegviel, maar dat kan ook komen van die dikke kop van dré die ervoor zat![]()
zeker jaloers dat ik die tweeter ook ga gebruiken!
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
helemáááááál niet joh hoe kom je daarbij??dre schreef:zeker jaloers dat ik die tweeter ook ga gebruiken!
Die tweet is echt van wereldklasse hoor.......
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Dat mag natuurlijk ook wel voor die prijs! 450 euro voor een tweeter... Pfff hoop geld.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
het is een 18cm ,,,, even voorop gesteld dat we elkaars mening respecteren heb ik een andere mening dan jij ,,, ik zeg geen slecht laag maar weinig laag , ik houd wel van wat meer laag.wowly; Ik heb denk ik een andere speaker gehoord; ik vond voor een 15 cm unti de bas zeer indrukwekkend! Misschien andere opname's gehoord?? Ik vond de ss echt indrukwekkend, al blijft die amt wel bizar goed....
Wat je zegt is niet zo ,,, 0,1 watt is goed voor 85db bij deze tweeter , met 1 watt gaat ie 95db , als je hem 10db ontneemd om m aan te passen aan de SS dan moet je versterker 1 watt leveren waarvan nog 0,1 watt voor de tweeter overblijft , de rest vloeit weg over de werstanden.bertor schreef:Ik zou juist zeggen dankzij, dan krijgt ie veel minder vermogen te verwerken (en hoeft de versterker minder te doen).bas focal m180 schreef:Ondanks de tweeter 10db geknepen wordt bleef ie heerlijk dynamisch .
Dus voor 85db heeft de tweeter altijd 0,1 watt nodig.
Let wel ieder heeft recht op een eigen mening over hoe men muziek ervaart over een bepaalde speaker, die worden onderbouwd door persoonlijke voorkeuren van hoe hij of zei het prettig vindt om muziek te ondervinden.
Als ik een speaker beoordeel doe ik dat voor mezelf , ook al is de meerderheid het daar echt niet mee eens.
Ik persoonlijk houd erg van dynamiek sprongen en nuances en zet minder in op ruimtelijk en plaatsing.
Dan kom ik vaak bij een 3-weg die ik persoonlijk altijd het mooist vindt klinken.
Daarom wil ik ook altijd enkele nummers horen die ik door en door ken op mijn eigen ex-speakers.
Vanuit daar probeer ik te oordelen.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Voor wie een reisje naar het pittoreske Monnickendam wil maken om de luidsprekers onder veel betere omstandigheden te kunnen beluisteren: de L' Orfeo en de koffie staan klaar! 
