De Theorexx SE buizenversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Je kunt het vierde gat ook voor een EM84 gebruiken, maak je er een 27mC-kermis van
. Gewoon een paar dagen niks doen aan de versterker dan komen de ideeën zelf boven borrelen Theo. Doe ik ook en dus blijft de Straight voorlopig nog even ontkleedt 
Re: De Theorexx SE buizenversterker
1 kermisattractie in huis vind ik genoeg Rein.
Daar staan zelfs 2 op.
Denk dat ik toch voor EZ80 ga.
Daar heb ik nog 2 van liggen. Maar moet even flink puzzelen hoe ik dit ga oplossen.
Daar staan zelfs 2 op.
Denk dat ik toch voor EZ80 ga.
Daar heb ik nog 2 van liggen. Maar moet even flink puzzelen hoe ik dit ga oplossen.
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Voor twee stuks EL84 zal het wel de EZ81 moeten worden
.
Anne
Anne
Re: De Theorexx SE buizenversterker
En daar ben ik weer: die vreet een hele ampère aan gloei. Terwijl de voedingstrafo voorzien is voor een kleine 2 A in totaal..Ah!buis schreef:Voor twee stuks EL84 zal het wel de EZ81 moeten worden.
Anne
Gloeitrafootje erbij?
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Andere - zwaardere - voedingstrafo? En dan past dat weer niet op/in het chassis 
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Oei Oei oei.
Het wordt wel lastig.
Moet toch maar zien om de originele voeding erin te krijgen.
Het wordt wel lastig.
Moet toch maar zien om de originele voeding erin te krijgen.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Ben er de laatste tijd niet zoveel mee bezig geweest.
Tijdgebrek.
Het zit me allemaal een beetje tegen.
Van Aurexx ook helemaal niks gehoord. Wat een bedrijf zeg. Bestel er nooit weer wat.
Het is allemaal geflopt.
Het chassis zakte door en de versterker zelf kwam van alles uit behalve muziek.
Ik ben nu bezig met het originele chassis te tweaken en probeer daar alles in te krijgen.
Foto's volgen nog. Heb vanmiddag het chassis zwart gespoten en staat nu te drogen.
Wordt vervolgd.
Tijdgebrek.
Het zit me allemaal een beetje tegen.
Van Aurexx ook helemaal niks gehoord. Wat een bedrijf zeg. Bestel er nooit weer wat.
Het is allemaal geflopt.
Het chassis zakte door en de versterker zelf kwam van alles uit behalve muziek.
Ik ben nu bezig met het originele chassis te tweaken en probeer daar alles in te krijgen.
Foto's volgen nog. Heb vanmiddag het chassis zwart gespoten en staat nu te drogen.
Wordt vervolgd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Theo!! Kom op, beetje positivo he! Laat maar eens zien, de foto's, wordt vast weer fraai.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Zou zeggen Audio gear decoder 5.1 zoeken op ebay. Redelijk goedkoop en erg klein. Hij past op je hand. Hij heeft analoog in en optisch in en coax ingangen. met een tiptoets kan hij switschen tussen de ingangen en met een ander kun je switchen tussen 5.1 en 2.1.TheoK schreef:Geinig idee Barry.
Ik heb hem er gewoon erbij gekocht.
Vind het een mooi eigenwijs dingetje.
Ik loop nog met plannen rond om een 5.1 systeem te maken.
Maar het vinden van losse decoders is lastig. Mocht iemand wat weten dan hou ik me aanbevolen.
Ik bedoel een kastje waarvan aan de ingang optisch is en allemaal tulpuitgangen aan de andere kant.
Verder wil ik ook een subwoofer versterker bouwen. Heb nog 4 EL34 liggen.
Maar dit zijn allemaal plannen. Mijn gezondheid laat me flink in de steek de laatste tijd.
http://cgi.ebay.nl/AC3-DTS-Digital-Audi ... 4aab38435e
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Bedankt voor de tip nxs77.
Ik blijf wel positief Barry maar ja het wil wel eens even flink tegen gaan zitten.
Mijn baas heeft een deel van zijn bedrijf gesloten en daardoor zijn er 4 man ontslagen waaronder ik ook.
Omdat ik nog in de ziektewet zit vlieg ik er eind dit jaar uit. Maar zit wel zonder werk.
Maar goed. Ik heb nog wat plaatjes van wat ik tot nu toe heb gedaan.
De bovenste plaatjes heb ik weer gesloopt. Het chassis was veel te zwak. Zakte door.
Het originele chassis is nu zwart. (is me aardig gelukt dacht ik zo na veel schelden en tieren)
De kappen wou ik eigenlijk wit gaan maken en het frontplaatje ook.
Verder ben ik nog niet gekomen.
Ik blijf wel positief Barry maar ja het wil wel eens even flink tegen gaan zitten.
Mijn baas heeft een deel van zijn bedrijf gesloten en daardoor zijn er 4 man ontslagen waaronder ik ook.
Omdat ik nog in de ziektewet zit vlieg ik er eind dit jaar uit. Maar zit wel zonder werk.
Maar goed. Ik heb nog wat plaatjes van wat ik tot nu toe heb gedaan.
De bovenste plaatjes heb ik weer gesloopt. Het chassis was veel te zwak. Zakte door.
Het originele chassis is nu zwart. (is me aardig gelukt dacht ik zo na veel schelden en tieren)
De kappen wou ik eigenlijk wit gaan maken en het frontplaatje ook.
Verder ben ik nog niet gekomen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Spijtig om te horen Theo, heb je een PB gestuurd.
Maar het frame ziet er goed uit toch? Altijd moeilijk om spuitwerk zo van een foto te beoordelen, maar het lijkt me prima.
Maar het frame ziet er goed uit toch? Altijd moeilijk om spuitwerk zo van een foto te beoordelen, maar het lijkt me prima.
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Ja het is wel aardig gelukt Barry.
Maak de kappen toch zwart. Als ik ze wit maak dan gaan ze overheersen.
Wat de decoder betreft heb ik deze gevonden
http://www.chinashop-easy.com/products- ... CODER.html
Spreekt me ook wel aan.
Maak de kappen toch zwart. Als ik ze wit maak dan gaan ze overheersen.
Wat de decoder betreft heb ik deze gevonden
http://www.chinashop-easy.com/products- ... CODER.html
Spreekt me ook wel aan.
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Wat ik mij nu wel even afvraag over je 5.1 systeem.. met buizen?
Re: De Theorexx SE buizenversterker
nxs77 schreef:Wat ik mij nu wel even afvraag over je 5.1 systeem.. met buizen?
Nou ik ben eigenlijk van plan om mijn Home Cinemaset te laten draaien op buizenversterkers.
Maar dat is toekomstmuziek. Eerst maar even zorgen dat ik de versterkers klaar krijg.
Eemaal een buizengek altijd een buizengek.
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Zo vandaag toch nog wat gedaan.
Wat schuur en spuitwerk en montage.
Het begint er nu wat moois van te worden.
De Theorexx komt eraan.
Waar een pizzadoos wel niet goed voor is.
Wat schuur en spuitwerk en montage.
Het begint er nu wat moois van te worden.
De Theorexx komt eraan.
Waar een pizzadoos wel niet goed voor is.
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Wow ! Mooie kleuren combo dat chroom/blauw/Zwart ! Alleen vind ik het houd er niet echt meer bij passen dan.
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Dank U.TubeHead schreef:Wow ! Mooie kleuren combo dat chroom/blauw/Zwart ! Alleen vind ik het houd er niet echt meer bij passen dan.
De plankjes zitten nog niet vast.
Zat ook te twijfelen om ze erop te zetten.
Maar op zich vind ik het niet misstaan.
Hij ziet er een stuk beter uit dan de originele Aurexx vind ik
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Zo. Vandaag weer even lekker bezig geweest.
Heb alles weer gemonteerd en yesssss hij speelt.
De afwerking volgt nog. En zoals gewoonlijk nog even wat plaatjes erbij.
Heel wat mooier dan de normale versie dacht ik zo.
Morgen weer verder.
Heb alles weer gemonteerd en yesssss hij speelt.
De afwerking volgt nog. En zoals gewoonlijk nog even wat plaatjes erbij.
Heel wat mooier dan de normale versie dacht ik zo.
Morgen weer verder.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
die dingen om de buizen heen maken het echt een stuk fraaier. De combinatie blauw en hout vind ik ook iets minder geslaagd, maar smaken verschillen. Het zou misschien anders zijn wanneer het hout even breed zou zijn als de frontplaat.
Heb je de Aurexx nu verder ongewijzigd gelaten? Of heb je dat ding nog veranderd?
Heb je de Aurexx nu verder ongewijzigd gelaten? Of heb je dat ding nog veranderd?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Mooi Theo! Na alle ellende
De Theorexx is alive. De frontplaat is persoonlijk, het is weer eens wat anders. Kon vanmiddag de verleiding niet weerstaan en heb die op het forum te koop stond gekocht, eens kijken wat ik ermee doe. In elk geval wat tweaken, maar eens over nadenken.
Ook van mij de vraag, is dit weer de originele Aurexx of heb je nog wat aangepast?
Ook van mij de vraag, is dit weer de originele Aurexx of heb je nog wat aangepast?
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Ik heb ook zo'n groene en die blijft groen.
Hij is wel gemod en werkt hier nu als eindversterker; potmeter er uit gehaald en alle heen en weer bedrading weg; ook is hij (door iemand anders, ha, ha) in triode gezet.
Is nu eindelijk doodstil (geen brom geen ruis) tot je er muziek op zet natuurlijk.
Mijn boxen zijn 91,5 dB gevoelig, dus dat gaat best hard (en mooi!)
Met een beetje werk kan zo'n Aurexx Crystal een mooi geluid geven.
Ruud
Hij is wel gemod en werkt hier nu als eindversterker; potmeter er uit gehaald en alle heen en weer bedrading weg; ook is hij (door iemand anders, ha, ha) in triode gezet.
Is nu eindelijk doodstil (geen brom geen ruis) tot je er muziek op zet natuurlijk.
Mijn boxen zijn 91,5 dB gevoelig, dus dat gaat best hard (en mooi!)
Met een beetje werk kan zo'n Aurexx Crystal een mooi geluid geven.
Ruud
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: De Theorexx SE buizenversterker
Was 'ie in SE niet stil Rudolf?Rudolf schreef:Ik heb ook zo'n groene en die blijft groen.
Hij is wel gemod en werkt hier nu als eindversterker; potmeter er uit gehaald en alle heen en weer bedrading weg; ook is hij (door iemand anders, ha, ha) in triode gezet.
Is nu eindelijk doodstil (geen brom geen ruis) tot je er muziek op zet natuurlijk.
Mijn boxen zijn 91,5 dB gevoelig, dus dat gaat best hard (en mooi!)
Met een beetje werk kan zo'n Aurexx Crystal een mooi geluid geven.
Ruud

