Anne
Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
Och,je moest toch 4 weken op AE wachten,zo houden we de jongelui van de straat
Anne
Anne
Das netjes. Ben op dit moment ook aan het informeren bij AE, ook voor een KT88 se set trafo's!Vinculum schreef:Ik heb al een reactie van AE met de prijzen. Dat valt reuze mee eigenlijk.
AE-Europe:
Voeding: 81,- (primair 0-230V scherm, secundair 0-400V 0.2A / 0-6.3V 3A / 0-6.3V 3A / 0-5V 4A)
UGT: 57,-
Smoorspoel: 18,- (6-kamer variant is 33,-)
Verzendkosten: ??
Deze set kost totaal 213,- zonder verzendkosten en levert op I1 een voltage van ongeveer 400V (ongeveer ivm ontbreken impedantie smoorspoel).
Overigens, echt een monsterlijk mooi project! Mijn complimenten
Hij gaat heel lekker zelfs, die van mij draait alGaat ie lekker topicvervuilert?![]()
Ben aan de laatste loodjes bezig
- Vinculum
- Contacteer:
Mooi man. Ik ben helaas redelijk tot stilstand gekomen. Ik wacht nog op mijn UGT's. Deze zouden eind van de maand moeten komen. Daarnaast ben ik ook druk bezig geweest met de Epilogue's. Die hebben nu wel een groeispurt gekregen gelukkig (al is de reden waarom niet leuk). Ik wil de kosten voor de KT88 ook beetje spreiden. Deze maand de UGT's en volgende maand de voedingstrafo en smoorspoel.
Heb je de UGT's al ondertussen? Ben erg benieuwd, ik sta op het punt vergelijkbare ugt's bij AE te bestellen!
- Vinculum
- Contacteer:
nee nog niet. Zal binnen nu en 2 weken zijn verwacht ik.
- Vinculum
- Contacteer:
Jaja, het topic leeft nog!
De UGT's zijn inmiddels binnen. Nu wil ik de voeding gaan bestellen maar ik wil even nog controleren dat ik de waardes goed heb:
Primair: 0-230V
Secundair: 400-0-400 @ 200mAh, 0-6,3V @ 3A, 0-5V 4A
Kloppen deze getallen?
Dit is voor 1 kanaal!! Want het worden toch monoblocken. Ja inderdaad, het ontwerp word uiteindelijk toch anders. Later hierover meer...
De UGT's zijn inmiddels binnen. Nu wil ik de voeding gaan bestellen maar ik wil even nog controleren dat ik de waardes goed heb:
Kloppen deze getallen?
Dit is voor 1 kanaal!! Want het worden toch monoblocken. Ja inderdaad, het ontwerp word uiteindelijk toch anders. Later hierover meer...
3 ampere voor de gloei is wat krapjes denk ik. KT88 vreet ongeveer 1,5A per stuk. Heb je er 2 van dat is al 3A. Moet je nog de voorversterker buisjes bij tellen. 300mA per stuk.
Zal wel niet teveel problemen geven. Maar beetje head room kan nooit kwaad denk ik
edit... ohw zie dat je mono blokken gaat maken. Dan lijkt me dat genoeg haha
Zal wel niet teveel problemen geven. Maar beetje head room kan nooit kwaad denk ik
edit... ohw zie dat je mono blokken gaat maken. Dan lijkt me dat genoeg haha
- Vinculum
- Contacteer:
Tikfoutje! Het zou 375-0-375 moeten zijn volgens de simulatie:Vinculum schreef:Jaja, het topic leeft nog!
Kloppen deze getallen?
Nice, zou je een foto willen maken van de UGT's, ben erg benieuwd, ik heb zeer vergelijkbare UGT's in bestelling staan namelijk;)
Hoezo simuleren met 140+8mA ?
Met één KT88 heb je toch genoeg aan 100mA,alles bij elkaar.
Misschien een trafo van Tubetown, 374BX voor 90€
Anne
Anne
- Vinculum
- Contacteer:
Ik zie het nu ook. Dit was nog uit de tijd dat het een stereo bak zou worden. Maar die Hammond lijkt perfect! Is hij kwalitatief te vergelijken met de AE-versie?Ah!buis schreef:Hoezo simuleren met 140+8mA ?
Anne
En de beloofde foto van de UGT's. Het zijn echte monsters hoor!
-
hanselchen
Hammond is net zoals AE van prima kwaliteit, dit is mijn ervaring althans.Vinculum schreef:Ik zie het nu ook. Dit was nog uit de tijd dat het een stereo bak zou worden. Maar die Hammond lijkt perfect! Is hij kwalitatief te vergelijken met de AE-versie?Ah!buis schreef:Hoezo simuleren met 140+8mA ?
Anne
En de beloofde foto van de UGT's. Het zijn echte monsters hoor!
Hammond heeft iets meer mijn voorkeur omdat ze er net iets meer retro uitzien (én ze zijn iets vriendelijker geprijsd, vooral de SE's uitgangen)
Juist AE is veel goedkoper met SE. Een SE trafo van 2.5 KG kost +/- 60-70 euro. Bij hammond maarliefst het dubbele!
http://www.tube-town.net/ttstore/index. ... nd-SE.html
Die goedkope (niet zwarte) serie is absoluut niet geschikt voor een muziek versterker, vallen al af in het laag vanaf 100hz.
Die goedkope (niet zwarte) serie is absoluut niet geschikt voor een muziek versterker, vallen al af in het laag vanaf 100hz.
-
hanselchen
Ja, je hebt gelijk, haalde inderdaad de types door elkaar.klusser schreef:Juist AE is veel goedkoper met SE. Een SE trafo van 2.5 KG kost +/- 60-70 euro. Bij hammond maarliefst het dubbele!
De "niet zwarte" zijn inderdaad niet zo'n goede keuze voor hifi, edoch ze doen het in een gitaar versterker (a la AX84) zeer goed.
Hammond PP's willen wel eens heel interessant geprijsd zijn tov de AE's. (even rondzoeken op het www kan wel eens verschillende euro's besparing opleveren.)
Gr. Hans
- Vinculum
- Contacteer:
Mijn wensen en omstandigheden zijn veranderd waardoor een buizenversterker voor mij gewoon niet praktisch is.
Daarom, project verkocht aan HenkJan.
HenkJan, heel veel succes en vooral veel plezier met dit project! Het word vast iets heel moois.
Daarom, project verkocht aan HenkJan.
HenkJan, heel veel succes en vooral veel plezier met dit project! Het word vast iets heel moois.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
en ik zal dus over een tijdje hier in dit topic gewoon t stokje overnemen
te beginnen met de nog aan te schaffen voedingstrafo: met nog vers in t geheugen de brom etc problemen van een versterker met 2 trafo's, lijkt t me t veiligste om gewoon een enkele trafo te nemen?
te beginnen met de nog aan te schaffen voedingstrafo: met nog vers in t geheugen de brom etc problemen van een versterker met 2 trafo's, lijkt t me t veiligste om gewoon een enkele trafo te nemen?
Dat was wel met die LM 4780 printjes, voor zover ik het mij herinner.Henkjan schreef:en ik zal dus over een tijdje hier in dit topic gewoon t stokje overnemen
[off topic]Bij de LM4780 printjes is het andersom, dus per stereoprint 1 trafo nemen anders brom[/off topic]
Met twee voedingstrafos wordt het wat lastiger om ze allebei zo te zetten dat het magnetisch strooiveld de UGTs niet beinvloedt.Hoewel de juiste massaverbindingen veel belangrijker zijn,een probleem minder is toch weer ...een probleem minder
.
Anne
Anne
Juist, gewoon één trafo nemen; specificaties opgeven bij AE en klaar. Kost wat, maar dan heb je ook wat HenkJan.
Mijn god! Henkjan! jij en buizen... 't moet niet gekker worden... die dingen draaien wel op een paar 100 Volt hoor....
Je gaat dus de sprong in het diepe wagen, geen nood, hulp genoeg hier aanwezig...
Veel succes ermee!!

Je gaat dus de sprong in het diepe wagen, geen nood, hulp genoeg hier aanwezig...
Veel succes ermee!!
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Henkjan schreef:en ik zal dus over een tijdje hier in dit topic gewoon t stokje overnemen
(.......valt stil)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Wat ongelooflijk jammer dat je niet met de buizentrap verder gaat Ardon, helemaal gezien wat ervoor in de plaats komt. Waarom heb je die keus gemaakt als ik vragen mag?