Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Ah!buis »

Och,je moest toch 4 weken op AE wachten,zo houden we de jongelui van de straat O:)
Anne
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door klusser »

Vinculum schreef:
Ik heb al een reactie van AE met de prijzen. Dat valt reuze mee eigenlijk.

AE-Europe:
Voeding: 81,- (primair 0-230V scherm, secundair 0-400V 0.2A / 0-6.3V 3A / 0-6.3V 3A / 0-5V 4A)
UGT: 57,-
Smoorspoel: 18,- (6-kamer variant is 33,-)
Verzendkosten: ??
Deze set kost totaal 213,- zonder verzendkosten en levert op I1 een voltage van ongeveer 400V (ongeveer ivm ontbreken impedantie smoorspoel).
Das netjes. Ben op dit moment ook aan het informeren bij AE, ook voor een KT88 se set trafo's!

Overigens, echt een monsterlijk mooi project! Mijn complimenten :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door PA4URK »

Gaat ie lekker topicvervuilert? ;) :mrgreen:
Hij gaat heel lekker zelfs, die van mij draait al :lol:
Ben aan de laatste loodjes bezig :rock:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Vinculum »

Mooi man. Ik ben helaas redelijk tot stilstand gekomen. Ik wacht nog op mijn UGT's. Deze zouden eind van de maand moeten komen. Daarnaast ben ik ook druk bezig geweest met de Epilogue's. Die hebben nu wel een groeispurt gekregen gelukkig (al is de reden waarom niet leuk). Ik wil de kosten voor de KT88 ook beetje spreiden. Deze maand de UGT's en volgende maand de voedingstrafo en smoorspoel.
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door klusser »

Heb je de UGT's al ondertussen? Ben erg benieuwd, ik sta op het punt vergelijkbare ugt's bij AE te bestellen!
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Vinculum »

nee nog niet. Zal binnen nu en 2 weken zijn verwacht ik.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Vinculum »

Jaja, het topic leeft nog!
De UGT's zijn inmiddels binnen. Nu wil ik de voeding gaan bestellen maar ik wil even nog controleren dat ik de waardes goed heb:
Primair: 0-230V
Secundair: 400-0-400 @ 200mAh, 0-6,3V @ 3A, 0-5V 4A

Kloppen deze getallen?

Dit is voor 1 kanaal!! Want het worden toch monoblocken. Ja inderdaad, het ontwerp word uiteindelijk toch anders. Later hierover meer...
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door TubeHead »

3 ampere voor de gloei is wat krapjes denk ik. KT88 vreet ongeveer 1,5A per stuk. Heb je er 2 van dat is al 3A. Moet je nog de voorversterker buisjes bij tellen. 300mA per stuk.

Zal wel niet teveel problemen geven. Maar beetje head room kan nooit kwaad denk ik O:)


edit... ohw zie dat je mono blokken gaat maken. Dan lijkt me dat genoeg haha :lol:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Vinculum »

Vinculum schreef:
Jaja, het topic leeft nog!
De UGT's zijn inmiddels binnen. Nu wil ik de voeding gaan bestellen maar ik wil even nog controleren dat ik de waardes goed heb:
Primair: 0-230V
Secundair: 400-0-400 @ 200mAh, 0-6,3V @ 3A, 0-5V 4A

Kloppen deze getallen?

Dit is voor 1 kanaal!! Want het worden toch monoblocken. Ja inderdaad, het ontwerp word uiteindelijk toch anders. Later hierover meer...
Tikfoutje! Het zou 375-0-375 moeten zijn volgens de simulatie:
Schermafbeelding 2011-04-25 om 4.51.18 PM.png
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door klusser »

Nice, zou je een foto willen maken van de UGT's, ben erg benieuwd, ik heb zeer vergelijkbare UGT's in bestelling staan namelijk;)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Ah!buis »

Hoezo simuleren met 140+8mA ?
Met één KT88 heb je toch genoeg aan 100mA,alles bij elkaar.
Misschien een trafo van Tubetown, 374BX voor 90€
Anne
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Vinculum »

Ah!buis schreef:
Hoezo simuleren met 140+8mA ?
Met één KT88 heb je toch genoeg aan 100mA,alles bij elkaar.
Misschien een trafo van Tubetown, 374BX voor 90€
Anne
Ik zie het nu ook. Dit was nog uit de tijd dat het een stereo bak zou worden. Maar die Hammond lijkt perfect! Is hij kwalitatief te vergelijken met de AE-versie?

En de beloofde foto van de UGT's. Het zijn echte monsters hoor!
Bijlagen
DSCF0100 Resized.jpg
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door klusser »

Nice, dat beloofd wat!
hanselchen
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 22:46
Locatie: Nederweert

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door hanselchen »

Vinculum schreef:
Ah!buis schreef:
Hoezo simuleren met 140+8mA ?
Met één KT88 heb je toch genoeg aan 100mA,alles bij elkaar.
Misschien een trafo van Tubetown, 374BX voor 90€
Anne
Ik zie het nu ook. Dit was nog uit de tijd dat het een stereo bak zou worden. Maar die Hammond lijkt perfect! Is hij kwalitatief te vergelijken met de AE-versie?

En de beloofde foto van de UGT's. Het zijn echte monsters hoor!
Hammond is net zoals AE van prima kwaliteit, dit is mijn ervaring althans.
Hammond heeft iets meer mijn voorkeur omdat ze er net iets meer retro uitzien (én ze zijn iets vriendelijker geprijsd, vooral de SE's uitgangen)
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door klusser »

Juist AE is veel goedkoper met SE. Een SE trafo van 2.5 KG kost +/- 60-70 euro. Bij hammond maarliefst het dubbele!

http://www.tube-town.net/ttstore/index. ... nd-SE.html

Die goedkope (niet zwarte) serie is absoluut niet geschikt voor een muziek versterker, vallen al af in het laag vanaf 100hz.
hanselchen
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 22:46
Locatie: Nederweert

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door hanselchen »

klusser schreef:
Juist AE is veel goedkoper met SE. Een SE trafo van 2.5 KG kost +/- 60-70 euro. Bij hammond maarliefst het dubbele!

http://www.tube-town.net/ttstore/index. ... nd-SE.html

Die goedkope (niet zwarte) serie is absoluut niet geschikt voor een muziek versterker, vallen al af in het laag vanaf 100hz.
Ja, je hebt gelijk, haalde inderdaad de types door elkaar.
De "niet zwarte" zijn inderdaad niet zo'n goede keuze voor hifi, edoch ze doen het in een gitaar versterker (a la AX84) zeer goed.
Hammond PP's willen wel eens heel interessant geprijsd zijn tov de AE's. (even rondzoeken op het www kan wel eens verschillende euro's besparing opleveren.)

Gr. Hans
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Vinculum »

Mijn wensen en omstandigheden zijn veranderd waardoor een buizenversterker voor mij gewoon niet praktisch is.
Daarom, project verkocht aan HenkJan.

HenkJan, heel veel succes en vooral veel plezier met dit project! Het word vast iets heel moois.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Henkjan »

en ik zal dus over een tijdje hier in dit topic gewoon t stokje overnemen

te beginnen met de nog aan te schaffen voedingstrafo: met nog vers in t geheugen de brom etc problemen van een versterker met 2 trafo's, lijkt t me t veiligste om gewoon een enkele trafo te nemen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
en ik zal dus over een tijdje hier in dit topic gewoon t stokje overnemen

te beginnen met de nog aan te schaffen voedingstrafo: met nog vers in t geheugen de brom etc problemen van een versterker met 2 trafo's, lijkt t me t veiligste om gewoon een enkele trafo te nemen?
Dat was wel met die LM 4780 printjes, voor zover ik het mij herinner. :mrgreen:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door knuisje »

[off topic]Bij de LM4780 printjes is het andersom, dus per stereoprint 1 trafo nemen anders brom[/off topic]
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Ah!buis »

Met twee voedingstrafos wordt het wat lastiger om ze allebei zo te zetten dat het magnetisch strooiveld de UGTs niet beinvloedt.Hoewel de juiste massaverbindingen veel belangrijker zijn,een probleem minder is toch weer ...een probleem minder :lol: .
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door PA4URK »

Juist, gewoon één trafo nemen; specificaties opgeven bij AE en klaar. Kost wat, maar dan heb je ook wat HenkJan.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door ray5150 »

Mijn god! Henkjan! jij en buizen... 't moet niet gekker worden... die dingen draaien wel op een paar 100 Volt hoor....
Je gaat dus de sprong in het diepe wagen, geen nood, hulp genoeg hier aanwezig...

Veel succes ermee!! :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door b_force »

Henkjan schreef:
en ik zal dus over een tijdje hier in dit topic gewoon t stokje overnemen

te beginnen met de nog aan te schaffen voedingstrafo: met nog vers in t geheugen de brom etc problemen van een versterker met 2 trafo's, lijkt t me t veiligste om gewoon een enkele trafo te nemen?
:shock: :shock: :shock: :shock:

(.......valt stil)


:mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Barry2001 »

Wat ongelooflijk jammer dat je niet met de buizentrap verder gaat Ardon, helemaal gezien wat ervoor in de plaats komt. Waarom heb je die keus gemaakt als ik vragen mag?
Plaats reactie