blonde vragen over de CD ROM controller....
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
blonde vragen over de CD ROM controller....
... zoals hoe sluit ik het display aan? display: 14 pins en op de controller print 16 gaatjes...
en dan zitten er ook nog een stel andere aansluitingen (lijken op iets waar een junpertje op kan), waar dienen die voor?
ik zou graag de fm lezen, maar waar is die?
en dan zitten er ook nog een stel andere aansluitingen (lijken op iets waar een junpertje op kan), waar dienen die voor?
ik zou graag de fm lezen, maar waar is die?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zenks
3 mogelijkheden dus.. (als ik ga gokken dan kies ik met mijn geluk precies die optie die wat kapot maakt
)
maar er zitten 14 pinnen op de display, en plek voor 16 pinnen op de controller printThe Display
The VFD display module has a row of pins, labeled CN3, projecting from the back of the pcb on which it is mounted. The VFD display module connects to the CPU board by plugging these pins into the
connector strip on the front side of the CPU board labeled RP3.
die 2 pinnen extra op de controller print is een voorziening voor normale displays denk ik (gewone 16x2), geen VFD. Deze hebben ook nog een backlight meestal die 5V nodig heeft. Deze spanning wordt dan geleverd door de 2 extra pinnen op de controllerprint
. Een VFD heeft dat niet nodig aangezien dat op een volledig ander principe werkt.
De achtergrondverlichting is meestal pin 15 en 16 op een display. Deze dus niét gebruiken op de controllerprint.
De achtergrondverlichting is meestal pin 15 en 16 op een display. Deze dus niét gebruiken op de controllerprint.
ik denk dat het wel enige invloed kan hebben op je BER (Bit Error Rate). Minder gevoelig voor stoorpulsen, is ook minder fouten en minder data hersturen. maar het systeem kan er wel, zoals je zegt, stabieler van worden. Als je echter geen schakelende voeding gebruikt voor het geheel, zou ik er echter niet zo van wakker liggen