Vandaag maar even een PC voeding gehaald bij de plaatselijke pc-boer.
De boel gemonteerd en de nieuwe geluidskaart ingeprikt.
De PC goed afgeaard [nieuwe kabel gelegd] en de boel deed het weer.
Dac-5 aangesloten en luisteren maar,,He,He,,,,, weer een fatsoenlijke aansturing ,,, genieten maar.............................
Na een uurtje of 4 luisteren begon het geluid te knetteren en te knisperen

[het geluid van een gebakken eitje klonk uit de tweeters]
En toen,je raad het al, geen digitaal geluid meer,wel analoog gelukkig
De deksel van dac-5 maar even gelicht, een aantal ledjes van 2 shuntvoedingen branden niet of heel zwak,
Ja hoor dit is weer 1 van die dagen,die je beter in bed had kunnen blijven om zo snel mogelijk naar de volgende te gaan.
De koeling van de eerste FET,s in de shunt,s was loei heet

krijgt niet genoeg koeling dus...............................
De boel laten afkoelen en de deksel van de kast er af gelaten.
Op de keukentafel het onderzoek gestart,,netspanning er op en alle led,s branden weer,terug in het meubel, de boel weer aangesloten en alles deed het weer
De eerste Fets,s dus beter koelen!!!!!!!!!!!!! [gelukkig hebben deze hun eigen thermische beveiliging

]
Nu zitten er in het deksel en de bodem een aantal beluchtingsgaten, niet genoeg dus...
Moet hier nog wat op vinden en laat ondertussen het deksel er maar even af.

[gelukkig genoeg ruimte op het ontwerp,tussen de FET,s en de rest van de componenten]