tweeters testen

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

doe eens een plaatje schuin van boven en een close-up van de dome?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

als het echt een productie fout is krijg je van mij een setje 2905/9700.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: tweeters testen

Bericht door Arno »

dre schreef:
als het echt een productie fout is krijg je van mij een setje 2905/9700.
André, jij hoeft toch niet op te draaien voor hun productiefouten?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

als ie hier 4 jaar goed heeft gespeeld gaat ie niet ineens vanzelf stuk.
en als die spreekspoel zo scheef zit heeft ie altijd aangelopen.

ik heb een beetje het goevoel dat ik troep heb aangeleverd........
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: tweeters testen

Bericht door Arno »

Jou valt niets te verwijten, dus maak je er niet al te druk om. Maar twijfel ook niet zo aan mijn beoordelingsvermogen als het om zulke simpele mechanische zaken gaat aub.
Gebruikersavatar
Sassiness
Ook commercieel actief
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 9:22

Re: tweeters testen

Bericht door Sassiness »

Arno schreef:
Jou valt niets te verwijten, dus maak je er niet al te druk om. Maar twijfel ook niet zo aan mijn beoordelingsvermogen als het om zulke simpele mechanische zaken gaat aub.
Nou het is kennelijk nog knap lastig om zo'n spreekspoel d'r goed op te lijmen, met recht Frans fabrikaat, jammer.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Grossiert in grappen en grollen
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

kan ie echt zo gewerkt hebben?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: tweeters testen

Bericht door Pjotr »

Ik ben nu toch wel benieuwd naar een foto recht van boven om te zien hoeverre die spreekspoel er scheef op gelijmd zit. Dit is wel heel scheef en dat kan gewoonweg nooit goed geklonken hebben als dat van fabriekswege is.
Gebruikersavatar
Sassiness
Ook commercieel actief
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 9:22

Re: tweeters testen

Bericht door Sassiness »

dre schreef:
kan ie echt zo gewerkt hebben?
Ja, loopt alleen aan bij meer uitsturing. Kan heel lang niet opvallen hoor, jij luistert toch meestal heavy metal? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: tweeters testen

Bericht door hannesie »

Ik zit net ook te denken wat voor een (rol)randje zit er op die tweeter, ik meen wel eens schuimrandjes te hebben gezien, en hoe zijn ze dan zo scheef gekomen?
Gebruikersavatar
Sassiness
Ook commercieel actief
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 9:22

Re: tweeters testen

Bericht door Sassiness »

P.s. had dre geen plastic zakje met vulringen bijgeleverd toevallig? Kan je de magneet er scheef opschroeven :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Grossiert in grappen en grollen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: tweeters testen

Bericht door Pjotr »

Ja, als je toch bezig bent :roll: Spannender is de vraag wat zit scheef: De spreekspoel op het dome'pje of het schuim in de face plate?
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 20 apr 2011, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

ik had er een balanceerloodje op geslagen..... :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: tweeters testen

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Ik zit net ook te denken wat voor een (rol)randje zit er op die tweeter, ik meen wel eens schuimrandjes te hebben gezien, en hoe zijn ze dan zo scheef gekomen?
Er is nog meer aan de hand; Om de scheefte van de spreekspoel te compenseren, hebben ze de dome weer 'contra-scheef' aan de rubberen ophanging gelijmd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

is de luchtspleet tussen de spoel en de magneet zo ruim dan?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: tweeters testen

Bericht door hannesie »

Arno schreef:
hannesie schreef:
Ik zit net ook te denken wat voor een (rol)randje zit er op die tweeter, ik meen wel eens schuimrandjes te hebben gezien, en hoe zijn ze dan zo scheef gekomen?
Er is nog meer aan de hand; Om de scheefte van de spreekspoel te compenseren, hebben ze de dome weer 'contra-scheef' aan de rubberen ophanging gelijmd.
Dat is dus geen maandag ochtend maar een Vrijdagmiddag gevalletje, ze hadden er geen zin meer in om het goed te doen. :evil:

Je zult maar net inderdaad de pech hebben, word je niet blij van.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

ik denk dat er meer plaatjes moeten komen....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: tweeters testen

Bericht door Arno »

dre schreef:
ik denk dat er meer plaatjes moeten komen....... :mrgreen:
Ik heb het geprobeerd, maar dat valt niet mee met die ronde en bolle vormen icm flitslicht.
Mocht ik naar Breda komen, dan kan ik het wel meenemen.
Laatst gewijzigd door Arno op wo 20 apr 2011, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sassiness
Ook commercieel actief
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 9:22

Re: tweeters testen

Bericht door Sassiness »

Arno schreef:
hannesie schreef:
Ik zit net ook te denken wat voor een (rol)randje zit er op die tweeter, ik meen wel eens schuimrandjes te hebben gezien, en hoe zijn ze dan zo scheef gekomen?
Er is nog meer aan de hand; Om de scheefte van de spreekspoel te compenseren, hebben ze de dome weer 'contra-scheef' aan de rubberen ophanging gelijmd.
Creatief, op z'n Frans dan :(

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Grossiert in grappen en grollen
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

ik wacht wel op de live uitvoering. :wink:

en nog steeds wil ik het niet geloven :lol:
waarschijnlijk verblind door prachtige herinneringen! O:)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: tweeters testen

Bericht door hannesie »

Arno schreef:
Mocht ik naar Breda komen, dan kan ik het wel meenemen.
Jij gaat gewoon mee naar Breda!!! :lol:

Met of zonder die betonblokken. :mrgreen:
Je hebt ook nog een versterker die iedereen wel eens in het echt wil zien. :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: tweeters testen

Bericht door dre »

zou ik niet doen,die is te mooi om te vervoeren! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: tweeters testen

Bericht door Arno »

Hier een foto van boven
Bijlagen
loodrecht.jpg
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: tweeters testen

Bericht door Arno »

Plaatjes zijn maar plaatjes, dus hier ook nog meetresultaten.
maten.png
Santé.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: tweeters testen

Bericht door hannesie »

Dit is voor een tweeter dus onaanvaardbaar. :sure:
Plaats reactie