Jammer genoeg weinig reacties. terwijl het topic wel heel goed gelezen word.
Daarom verder met: Deel 4, de behuizing:

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Marktplaats, puur toeval. hij stond er net een uurtje op, van een man uit de omgeving van Amsterdam.Wowly schreef:Hoe kom je toch aan zo'n kast??

In mijn Philips CD614 zitten exact dezelfde schakelaartjes en deze worden op sommige plaatsen ook gecombineerd met grote, vlakvullende drukknoppen. Het kan dus heel goed bij jou origineel ook zo zijn geweest.ray5150 schreef:Ik heb het vermoeden dat dit soort schakelaartjes gebruikt zijn :
Maar zeker weten doe ik dat niet, ik vind ze niet goed te rijmen met die enorme drukknopen op het voorpaneel. deze schakelaartjes meten net 3 x 3 millimeter.
Beste PCde Goede,pcdegoede schreef:Dus als ik het goed begrijp maakt deze man een soort CD-altaar van 20mm massief roodkoper en ebbehouten poten a 130 euro p/s, maar de basis van het loopwerk is en blijft een Mabuchi micromotortje van 1 euro 50 met een driepolig stalen anker? Daar had ik op zijn minst een klokankermotor verwacht (google maar eens op Faulhaber of Maxxon).RobertD schreef:De basis is een JVC Boombox, maar die schijnt precies het juiste loopwerkje te hebben voor zijn toepassing.
Je kan inderdaad ver gaan.....
Topic titel werd ik door misleid sorrypcdegoede schreef:Erik,
Het gaat hier primair over Ray's project en niet over dat van anderen, maar ik zal even kort reageren.
Zeker vrijwel alle CDROM spelers hoger dan 2-speed hebben zo'n uitgang :dday_one schreef:Zit er op de cdrom-drive een digital-out?

Nou, omdat je dan een kastje kunt maken met een alu front waar alleen een sleuf in gefreesd wordt. Daarachter monteer je dan de slot-in drive. Lijkt me mooier dan met een lade, dat krijg je home-made veel moeilijker mooi denk ik.ray5150 schreef:Waarom wil je specifiek een slot in drive hebben? dat is toch zo'n hele platte speler die in laptop's word gebruikt?