Ik zou zeggen als ze lekker klinken, gewoon niets meer aan doen.
Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Kijk dat is goed om te lezen.
Ik zou zeggen als ze lekker klinken, gewoon niets meer aan doen.
Ik zou zeggen als ze lekker klinken, gewoon niets meer aan doen.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ben vandaag even op zoek gegaan naar mogelijke oplossingen.
Nu dus nette blokjes voor de bedrading, dus kan ik die mooi solderen en demonteren, flexibel voor het in en uitbouwen.
Lijkt mij mooi en netjes tegelijkertijd
Enkel en dubbele rijen voor de aansluiting op het volume/ bron printje.
Lijkt mij mooi en netjes tegelijkertijd
Enkel en dubbele rijen voor de aansluiting op het volume/ bron printje.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Die passen ook mooi op de minidigi.
Ik zelf heb een interne usb kabel in een pc gebruikt, deze is 5x2 (1 rij verwijderd) en past precies.
Voor de andere gebruik ik kant en klare jumper kabels uit HK. (Staan in topic van Rizzo)
Maar netjes op het puntje solderen, en drukje krimpkous er op en dan is jouw oplossing ook erg netjes denk ik zo.
Ik zelf heb een interne usb kabel in een pc gebruikt, deze is 5x2 (1 rij verwijderd) en past precies.
Voor de andere gebruik ik kant en klare jumper kabels uit HK. (Staan in topic van Rizzo)
Maar netjes op het puntje solderen, en drukje krimpkous er op en dan is jouw oplossing ook erg netjes denk ik zo.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Het hele gedoe past dus makkelijk in het kastje.
Ik moet nu maar eens de verdeling aan de voor en achterzijde gaan maken.
Rustig aan gaat het in beeld komen, heb ik nog ruimte voor die USB streamer b.v.
Ik heb gelukkig nog het Scheaffer programma, maakt het wel makkelijker
Rustig aan gaat het in beeld komen, heb ik nog ruimte voor die USB streamer b.v.
Ik heb gelukkig nog het Scheaffer programma, maakt het wel makkelijker
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Kijk dat wordt al wat, wel creatief die trafo zo
.
Heb ik zelf met mijn relaisbordjes ook gedaan. Zal vanavond eens mijn vorderingen plaatsen.
Maar zit het geheel ook al vast aan de bodemplaat?
Heb ik zelf met mijn relaisbordjes ook gedaan. Zal vanavond eens mijn vorderingen plaatsen.
Maar zit het geheel ook al vast aan de bodemplaat?
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ruimte zat zo,ziet er goed uit! Ik heb vanmiddag twee hifi 2000 kasten besteld (DSP/UcD), waarvan de voorpanelen en achterpanelen ook naar Schaeffer gestuurd zullen worden.
Ik ben benieuwd hoe jouw ontwerp zal worden (met name het gat voor het display), zal je deze terzijnertijd hier posten?
Ik ben benieuwd hoe jouw ontwerp zal worden (met name het gat voor het display), zal je deze terzijnertijd hier posten?
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Het front paneel zal in samenwerking met mijn broer worden gemaakt.
Alleen zit hij sinds afgelopen vrijdag in Nepal met zijn zoon, een eindje lopen zei hij.
Dat kan dus nog even duren voordat hij weer terug is van 5000 meter hoogte.
Hij heeft het ook voor mij gedaan met de RelaiXed, hij heeft daar goede spullen voor.
Toen was het vrij simpel en ik ga hem nu wat moeilijkers voorschotelen.
@cobaltjeh ik heb het nu alleen maar neergelegd om te zien hoe de bedrading kan lopen.
Alleen de trafo is nu bevestigd, en die blijft wel vast zitten daar.
Het frontpaneel wil ik wel duidelijk gelikt maken, ik zal morgen wel even de voorlopige tekening plaatsen, het zit nu in mijn hoofd en daar gaat het niet snel uit.
Alleen zit hij sinds afgelopen vrijdag in Nepal met zijn zoon, een eindje lopen zei hij.
Dat kan dus nog even duren voordat hij weer terug is van 5000 meter hoogte.
Hij heeft het ook voor mij gedaan met de RelaiXed, hij heeft daar goede spullen voor.
Toen was het vrij simpel en ik ga hem nu wat moeilijkers voorschotelen.
@cobaltjeh ik heb het nu alleen maar neergelegd om te zien hoe de bedrading kan lopen.
Alleen de trafo is nu bevestigd, en die blijft wel vast zitten daar.
Het frontpaneel wil ik wel duidelijk gelikt maken, ik zal morgen wel even de voorlopige tekening plaatsen, het zit nu in mijn hoofd en daar gaat het niet snel uit.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik zit een beetje te twijfelen, de kast moet worden ingedeeld en dat zorgt voor een keuze voor de aansluitingen.
Aan de voorzijde lijkt het geen probleem, Display, IR, en Rotary encoder met push. Waar ik bij de achterzijde aan denk wat als ik nu de Optische aansluiting van het boardje gebruik, = dus 2 maal, op de originele aansluitnting door het achterpaneel en de SPDIF RCA vervang door een duidelijk betere kwaliteit, als een WBT, is dat de moeite waard, zo ook voor de 2 analoge aansluitingen.
Dan is het met de netaansluiting en schakelaar/zekeringhouder in 1 behuizing en plaats voor de MiniStreamer.
Dat is wel te doen met meten en passen, maar dan is het niet echt meer een karweitje voor mijn broer, maar Scheaffer
Dus de originele RCA van het boardje verwijderen en vervangen door WBT OEM en een degelijker uitvoering van het paneeltje met dan ook de uitgangen gebalanceerd voor het mid/hoog en de RCA voor het laag.
Zijn er mensen met ervaring met de standaard RCA aansluiting of advies voor de keuze.
Wat zouden jullie doen.

Aan de voorzijde lijkt het geen probleem, Display, IR, en Rotary encoder met push. Waar ik bij de achterzijde aan denk wat als ik nu de Optische aansluiting van het boardje gebruik, = dus 2 maal, op de originele aansluitnting door het achterpaneel en de SPDIF RCA vervang door een duidelijk betere kwaliteit, als een WBT, is dat de moeite waard, zo ook voor de 2 analoge aansluitingen.
Dan is het met de netaansluiting en schakelaar/zekeringhouder in 1 behuizing en plaats voor de MiniStreamer.
Dat is wel te doen met meten en passen, maar dan is het niet echt meer een karweitje voor mijn broer, maar Scheaffer
Zijn er mensen met ervaring met de standaard RCA aansluiting of advies voor de keuze.
Wat zouden jullie doen.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je voor digitale signalen een WBT terminal nodig zou hebben.
Neem een deftige terminal en een fijne coax om het geheel intern te verbinden
Neem een deftige terminal en een fijne coax om het geheel intern te verbinden
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Hallo Bert.
Het gaat mij eigenlijk om het feit dat de reeds aanwezige chassis-delen niet erg super lijken.
Als ik die kan wijzigen door de standaard chassis-delen die ik in het achterpaneel zet leek het mij een betere optie, en ik heb iets meer vrijheid.
Kwalitatief zijn ze in ieder geval beter, OEM uitvoering, en redelijk goed betaalbaar voor € 13,-- bij Speaker& Co
Daarnaast is het waarschijnlijk iets minder moeilijk om exact om de gaten voor de achterzijde te maken, alleen nog voor de optische vierkante plastic chassisdelen en het miniUSB chassisdeel.
Het gaat mij eigenlijk om het feit dat de reeds aanwezige chassis-delen niet erg super lijken.
Als ik die kan wijzigen door de standaard chassis-delen die ik in het achterpaneel zet leek het mij een betere optie, en ik heb iets meer vrijheid.
Kwalitatief zijn ze in ieder geval beter, OEM uitvoering, en redelijk goed betaalbaar voor € 13,-- bij Speaker& Co
Laatst gewijzigd door hannesie op di 07 jul 2015, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
voor de optische aansluitingen kan je best boren met een diam 6-7, en dan voorzichtig uitvijlen met fijne vijltjes
Gelukkig moet je'r niet veel doen
Gelukkig moet je'r niet veel doen
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Er zijn wel goedkopere chassisdelen te verkrijgen bij de elektronica shops. Meer dan 1 à 2 euro hoef je er niet voor kwijt te zijn, bijvoorbeeld http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... ductId=265
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Die dingen heb ik ook uit HK, als ik ze met mijn zweethanden aanraak zijn ze naar een half jaar lelijk en niet meer mooi.knuisje schreef:Er zijn wel goedkopere chassisdelen te verkrijgen bij de elektronica shops. Meer dan 1 à 2 euro hoef je er niet voor kwijt te zijn, bijvoorbeeld http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... ductId=265
Ik zou de neutrik rca connectoren aanbevelen, kosten op ebay iets van 4 euro. Dit zijn nette en degelijke connectoren.
14 euro voor een wbt plug vind ik voor de minidsp teveel, je gaat dan een bordje van 100 euro in een kast van 300 euro stoppen.
En dat vind ik een kromme verdeling.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik heb nog een setje van die WBT' s liggen, en er een setje bij kopen voor dan niet te veel geld maakt in ieder geval het totaal wel consequenter.
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat ik wel een paar RCA stekkers heb die een degelijke opzet vereisen.
Als ik de achterzijde laat maken door Scheaffer ben ik ook wel een € kwijt.
Het gaat mij niet zozeer om het geld, als wel een correct, en consequent opgebouwd geheel.
De tip voor die optische aansluiting ga ik eens bekijken.
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat ik wel een paar RCA stekkers heb die een degelijke opzet vereisen.
Als ik de achterzijde laat maken door Scheaffer ben ik ook wel een € kwijt.
Het gaat mij niet zozeer om het geld, als wel een correct, en consequent opgebouwd geheel.
De tip voor die optische aansluiting ga ik eens bekijken.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik heb eens zitten meten en knutselen.
Het zou zo moeten passen.
Eerst eens kijken of ik de nieuwere software van Scheaffer kan downloaden.
De prijzen schijnen niet te kloppen, misschien is het net zo duur als een paar keer naar mijn broer rijden.
Edit: Hum, voor € 44,--, Totaal met bezorgen toch wel € 51,04.
Ik ga eens overdenken, misschien maar bestellen.
Eerst eens kijken of ik de nieuwere software van Scheaffer kan downloaden.
De prijzen schijnen niet te kloppen, misschien is het net zo duur als een paar keer naar mijn broer rijden.
Edit: Hum, voor € 44,--, Totaal met bezorgen toch wel € 51,04.
Ik ga eens overdenken, misschien maar bestellen.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Is dat met originele paneel opsturen, of als ze een compleet paneel maken?
Het achterste paneel was niet zo gek duur dacht ik mezelf te herinneren.
Alleen het front paneel kost je 120 euro ofzo, dacht ik met 10mm dikte.
Het achterste paneel was niet zo gek duur dacht ik mezelf te herinneren.
Alleen het front paneel kost je 120 euro ofzo, dacht ik met 10mm dikte.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Compleet, ik hou hier dus een paneeltje over.
Ik denk dat opsturen bijna net zoveel kost als een nieuw paneel.
Ik kan dan verder
, het front is wel het meest gezichtsbepalend maar ik kan wel even zonder. 
Ik denk dat opsturen bijna net zoveel kost als een nieuw paneel.
Ik kan dan verder
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Dat klopt, alleen voor het voorpaneel gaat dit niet op. Deze kost door de dikte wel erg veel.
Ik vraag me wel af waarom je een uitgang als xlr hebt en de andere als cinch. Dit is door de versterkerkeuze?
Ik vraag me wel af waarom je een uitgang als xlr hebt en de andere als cinch. Dit is door de versterkerkeuze?
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik zat nog even te kijken, er stond in de prijslijst een wisseling van frees.
Ik had bij de USB ingang voor het afregelen, een kleinere radius genomen, dat kan er dus uit en iets ruimer gemaakt.
Dat scheelt dus aanmerkelijk, procentueel dan, nu € 31,48 incl. in plaats van € 44,--
Het is het nu € 44,97 incl. bezorgen
Ik had bij de USB ingang voor het afregelen, een kleinere radius genomen, dat kan er dus uit en iets ruimer gemaakt.
Dat scheelt dus aanmerkelijk, procentueel dan, nu € 31,48 incl. in plaats van € 44,--
Het is het nu € 44,97 incl. bezorgen
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ja dat klopt, zo zijn ook 2 tekstblokken met alleen L/R duurder dan 1 tekstblok met 20 spaties. 
Kan je heerlijk nederlander zijn zo
.
Zo zou jij de regel van analoog 1 / analoog 2 enz in 1 regel kunnen zetten en dat zal ook weer iets goedkoper zijn denk ik.
Kan je heerlijk nederlander zijn zo
Zo zou jij de regel van analoog 1 / analoog 2 enz in 1 regel kunnen zetten en dat zal ook weer iets goedkoper zijn denk ik.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Die Dac kan gebalanceerd uit, maar met een iets lager niveau(Gain), en geen opamp meer.cobaltjeh schreef:Dat klopt, alleen voor het voorpaneel gaat dit niet op. Deze kost door de dikte wel erg veel.
Ik vraag me wel af waarom je een uitgang als xlr hebt en de andere als cinch. Dit is door de versterkerkeuze?
Tevens de Hypex180HxR Monoblokken die ik nu heb zijn gebalanceerd in.
Leuk, ik vind het niet erg om Hollander te zijn.cobaltjeh schreef:Zo zou jij de regel van analoog 1 / analoog 2 enz in 1 regel kunnen zetten en dat zal ook weer iets goedkoper zijn denk ik.
Ahum: Het scheelt dus niets, maar het staat wel mooier
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 04 apr 2011, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
De standaard DAC op de MiniDSP of ga je een andere gebruiken?
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
De HK Dac gebalanceerd uitcobaltjeh schreef:De standaard DAC op de MiniDSP of ga je een andere gebruiken?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1514772
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik zou de minidsp, volumeprint en HK-dac zo dicht mogelijk bij elkaar zetten zodat de I2S verbindingen zo kort mogelijk zijn.
