Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Kijk dat is goed om te lezen. :)

Ik zou zeggen als ze lekker klinken, gewoon niets meer aan doen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ben vandaag even op zoek gegaan naar mogelijke oplossingen. :idea:
IMG_1255.JPG
Nu dus nette blokjes voor de bedrading, dus kan ik die mooi solderen en demonteren, flexibel voor het in en uitbouwen.
Lijkt mij mooi en netjes tegelijkertijd O:)

Enkel en dubbele rijen voor de aansluiting op het volume/ bron printje.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Die passen ook mooi op de minidigi.
Ik zelf heb een interne usb kabel in een pc gebruikt, deze is 5x2 (1 rij verwijderd) en past precies.
Voor de andere gebruik ik kant en klare jumper kabels uit HK. (Staan in topic van Rizzo)

Maar netjes op het puntje solderen, en drukje krimpkous er op en dan is jouw oplossing ook erg netjes denk ik zo.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Het hele gedoe past dus makkelijk in het kastje. :mrgreen: :sure:
IMG_1271.JPG
Ik moet nu maar eens de verdeling aan de voor en achterzijde gaan maken.
Rustig aan gaat het in beeld komen, heb ik nog ruimte voor die USB streamer b.v.

Ik heb gelukkig nog het Scheaffer programma, maakt het wel makkelijker :sure:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Kijk dat wordt al wat, wel creatief die trafo zo :).

Heb ik zelf met mijn relaisbordjes ook gedaan. Zal vanavond eens mijn vorderingen plaatsen.

Maar zit het geheel ook al vast aan de bodemplaat?
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Rizzo »

Ruimte zat zo,ziet er goed uit! Ik heb vanmiddag twee hifi 2000 kasten besteld (DSP/UcD), waarvan de voorpanelen en achterpanelen ook naar Schaeffer gestuurd zullen worden.

Ik ben benieuwd hoe jouw ontwerp zal worden (met name het gat voor het display), zal je deze terzijnertijd hier posten?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Het front paneel zal in samenwerking met mijn broer worden gemaakt.
Alleen zit hij sinds afgelopen vrijdag in Nepal met zijn zoon, een eindje lopen zei hij.
Dat kan dus nog even duren voordat hij weer terug is van 5000 meter hoogte.
Hij heeft het ook voor mij gedaan met de RelaiXed, hij heeft daar goede spullen voor.
Toen was het vrij simpel en ik ga hem nu wat moeilijkers voorschotelen. :mrgreen:


@cobaltjeh ik heb het nu alleen maar neergelegd om te zien hoe de bedrading kan lopen.
Alleen de trafo is nu bevestigd, en die blijft wel vast zitten daar. :sure:
Het frontpaneel wil ik wel duidelijk gelikt maken, ik zal morgen wel even de voorlopige tekening plaatsen, het zit nu in mijn hoofd en daar gaat het niet snel uit. :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik zit een beetje te twijfelen, de kast moet worden ingedeeld en dat zorgt voor een keuze voor de aansluitingen.
Aan de voorzijde lijkt het geen probleem, Display, IR, en Rotary encoder met push.
front.jpg
Frontpanel.jpg
Waar ik bij de achterzijde aan denk wat als ik nu de Optische aansluiting van het boardje gebruik, = dus 2 maal, op de originele aansluitnting door het achterpaneel en de SPDIF RCA vervang door een duidelijk betere kwaliteit, als een WBT, is dat de moeite waard, zo ook voor de 2 analoge aansluitingen.
Dan is het met de netaansluiting en schakelaar/zekeringhouder in 1 behuizing en plaats voor de MiniStreamer.
Dat is wel te doen met meten en passen, maar dan is het niet echt meer een karweitje voor mijn broer, maar Scheaffer :mrgreen:
Backpanel.jpg
Dus de originele RCA van het boardje verwijderen en vervangen door WBT OEM en een degelijker uitvoering van het paneeltje met dan ook de uitgangen gebalanceerd voor het mid/hoog en de RCA voor het laag.
Zijn er mensen met ervaring met de standaard RCA aansluiting of advies voor de keuze.
Wat zouden jullie doen. :?: :mrgreen:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door BertDB »

ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je voor digitale signalen een WBT terminal nodig zou hebben.
Neem een deftige terminal en een fijne coax om het geheel intern te verbinden :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Hallo Bert.
Het gaat mij eigenlijk om het feit dat de reeds aanwezige chassis-delen niet erg super lijken.
Als ik die kan wijzigen door de standaard chassis-delen die ik in het achterpaneel zet leek het mij een betere optie, en ik heb iets meer vrijheid.
Kwalitatief zijn ze in ieder geval beter, OEM uitvoering, en redelijk goed betaalbaar voor € 13,-- bij Speaker& Co :mrgreen:
wbt.jpg
Daarnaast is het waarschijnlijk iets minder moeilijk om exact om de gaten voor de achterzijde te maken, alleen nog voor de optische vierkante plastic chassisdelen en het miniUSB chassisdeel.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 07 jul 2015, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik zit net te denken, ik geef mijzelf het antwoord. :mrgreen: :D
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door BertDB »

voor de optische aansluitingen kan je best boren met een diam 6-7, en dan voorzichtig uitvijlen met fijne vijltjes :D
Gelukkig moet je'r niet veel doen :wink:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door knuisje »

Er zijn wel goedkopere chassisdelen te verkrijgen bij de elektronica shops. Meer dan 1 à 2 euro hoef je er niet voor kwijt te zijn, bijvoorbeeld http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... ductId=265
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

knuisje schreef:
Er zijn wel goedkopere chassisdelen te verkrijgen bij de elektronica shops. Meer dan 1 à 2 euro hoef je er niet voor kwijt te zijn, bijvoorbeeld http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... ductId=265
Die dingen heb ik ook uit HK, als ik ze met mijn zweethanden aanraak zijn ze naar een half jaar lelijk en niet meer mooi.

Ik zou de neutrik rca connectoren aanbevelen, kosten op ebay iets van 4 euro. Dit zijn nette en degelijke connectoren.
14 euro voor een wbt plug vind ik voor de minidsp teveel, je gaat dan een bordje van 100 euro in een kast van 300 euro stoppen.
En dat vind ik een kromme verdeling.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik heb nog een setje van die WBT' s liggen, en er een setje bij kopen voor dan niet te veel geld maakt in ieder geval het totaal wel consequenter.
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat ik wel een paar RCA stekkers heb die een degelijke opzet vereisen.
Als ik de achterzijde laat maken door Scheaffer ben ik ook wel een € kwijt. :mrgreen:

Het gaat mij niet zozeer om het geld, als wel een correct, en consequent opgebouwd geheel.

De tip voor die optische aansluiting ga ik eens bekijken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik heb eens zitten meten en knutselen. :)
Backpanel  1.jpg
Het zou zo moeten passen.

Eerst eens kijken of ik de nieuwere software van Scheaffer kan downloaden.

De prijzen schijnen niet te kloppen, misschien is het net zo duur als een paar keer naar mijn broer rijden. :mrgreen:

Edit: Hum, voor € 44,--, Totaal met bezorgen toch wel € 51,04.

Ik ga eens overdenken, misschien maar bestellen.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Is dat met originele paneel opsturen, of als ze een compleet paneel maken?

Het achterste paneel was niet zo gek duur dacht ik mezelf te herinneren.

Alleen het front paneel kost je 120 euro ofzo, dacht ik met 10mm dikte.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Compleet, ik hou hier dus een paneeltje over. :oops:
Ik denk dat opsturen bijna net zoveel kost als een nieuw paneel.

Ik kan dan verder :wink: , het front is wel het meest gezichtsbepalend maar ik kan wel even zonder. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Dat klopt, alleen voor het voorpaneel gaat dit niet op. Deze kost door de dikte wel erg veel.

Ik vraag me wel af waarom je een uitgang als xlr hebt en de andere als cinch. Dit is door de versterkerkeuze?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik zat nog even te kijken, er stond in de prijslijst een wisseling van frees.
Ik had bij de USB ingang voor het afregelen, een kleinere radius genomen, dat kan er dus uit en iets ruimer gemaakt.

Dat scheelt dus aanmerkelijk, procentueel dan, nu € 31,48 incl. in plaats van € 44,--

Het is het nu € 44,97 incl. bezorgen :D
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Ja dat klopt, zo zijn ook 2 tekstblokken met alleen L/R duurder dan 1 tekstblok met 20 spaties. :)
Kan je heerlijk nederlander zijn zo :).

Zo zou jij de regel van analoog 1 / analoog 2 enz in 1 regel kunnen zetten en dat zal ook weer iets goedkoper zijn denk ik.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

cobaltjeh schreef:
Dat klopt, alleen voor het voorpaneel gaat dit niet op. Deze kost door de dikte wel erg veel.

Ik vraag me wel af waarom je een uitgang als xlr hebt en de andere als cinch. Dit is door de versterkerkeuze?
Die Dac kan gebalanceerd uit, maar met een iets lager niveau(Gain), en geen opamp meer.
Tevens de Hypex180HxR Monoblokken die ik nu heb zijn gebalanceerd in. :mrgreen:
cobaltjeh schreef:
Zo zou jij de regel van analoog 1 / analoog 2 enz in 1 regel kunnen zetten en dat zal ook weer iets goedkoper zijn denk ik.
Leuk, ik vind het niet erg om Hollander te zijn. :rock:
Ahum: Het scheelt dus niets, maar het staat wel mooier :)
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 04 apr 2011, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

De standaard DAC op de MiniDSP of ga je een andere gebruiken?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

cobaltjeh schreef:
De standaard DAC op de MiniDSP of ga je een andere gebruiken?
De HK Dac gebalanceerd uit :mrgreen:
Backpanel.jpg
Zie eerdere post. Het eerste plusje :D

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1514772
IMG_1302.JPG
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door knuisje »

Ik zou de minidsp, volumeprint en HK-dac zo dicht mogelijk bij elkaar zetten zodat de I2S verbindingen zo kort mogelijk zijn.
Plaats reactie