Eenvoudig FLAC naar .WAV converteren?
Moderator: Beheerdersteam
Eenvoudig FLAC naar .WAV converteren?
Het komt weleens voor dat ik een CD download in FLAC formaat. die moet dan weer worden omgezet naar .WAV voordat er een CD gebrand van kan worden.
Ik heb daar een tijdje FLAC frontend voor gebruikt, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer. opnieuw installeren geeft een foutmelding.
Als ik een Cue-list open met EAC krijg ik ook een foutmelding.
Nu gebruik Audacity. dit werk perfect maar heeft een groot nadeel dat ik iedere track afzonderlijk moet inladen en weer opslaan wat dus erg veel muisklikken en werk is.
weet iemand een oplossing of simpel programma?
Ik heb daar een tijdje FLAC frontend voor gebruikt, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer. opnieuw installeren geeft een foutmelding.
Als ik een Cue-list open met EAC krijg ik ook een foutmelding.
Nu gebruik Audacity. dit werk perfect maar heeft een groot nadeel dat ik iedere track afzonderlijk moet inladen en weer opslaan wat dus erg veel muisklikken en werk is.
weet iemand een oplossing of simpel programma?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
En met Foobar2000 zou ook nog kunnen. Simpelweg de files selecteren en kiezen voor converteren naar FLAC (rechter muisbutton), dan vraagt hij vanzelf waar de executable (flac.exe) staat. Installatie van FLAC Frontend is dus niet nodig.
BTW: waarom doet FLAC Frontend het niet meer? Komt hij met een of andere foutmelding?
--
Ps: ik las verkeerd want de vraag ging over conversie van FLAC naar WAV.
Daarvoor heeft Foobar volgens mij geen flac.exe nodig.
BTW: waarom doet FLAC Frontend het niet meer? Komt hij met een of andere foutmelding?
--
Ps: ik las verkeerd want de vraag ging over conversie van FLAC naar WAV.
Daarvoor heeft Foobar volgens mij geen flac.exe nodig.
Laatst gewijzigd door Marp op ma 08 dec 2008, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
Ja, op een data CD maar daar heb je niets aan in een gewone CD speler.sterremuur schreef:Kun je FLAC niet gewoon rechtstreeks branden vanuit Nero?
Om een gewone audio CD te kunnen branden moet het toch eerst terug geconverteerd worden naar lineaire PCM. Volgens mij zit er geen FLAC de-compressie plug-in in Nero
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
Jawel hoor:Pjotr schreef:Ja, op een data CD maar daar heb je niets aan in een gewone CD speler.sterremuur schreef:Kun je FLAC niet gewoon rechtstreeks branden vanuit Nero?
Om een gewone audio CD te kunnen branden moet het toch eerst terug geconverteerd worden naar lineaire PCM. Volgens mij zit er geen FLAC de-compressie plug-in in Nero
http://www.bitburners.com/nero-audio-plugins/
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
Of met het gratis Media Jukebox. Gebruik het grotere (niet gratis) broertje hiervan nu een tijdje, Media Center 12, en ben daar zeer over te spreken. Media Jukebox kan hetzelfde maar is beperkt tot audio alleen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Meestal zit daar dan ook een CUE-file bij (*.cue). Dat is een bestand wat de posities van alle tracks bevat. Hier kan Nero mee overweg, dus in dat geval hoef je de tracks niet te scheiden.
Helaas kan ik niet even opzoeken hoe je te werk moet gaan, want ik draai momenteel Xubuntu. In het brandprogramma wat ik daarin gebruik hoef ik alleen maar de CUE-file in te laden, welke zich in dezelfde map als de audio-file bevindt. De audio-file wordt dan automatisch geopend, waarbij gelijk alle afzonderlijke tracks worden getoond.
Helaas kan ik niet even opzoeken hoe je te werk moet gaan, want ik draai momenteel Xubuntu. In het brandprogramma wat ik daarin gebruik hoef ik alleen maar de CUE-file in te laden, welke zich in dezelfde map als de audio-file bevindt. De audio-file wordt dan automatisch geopend, waarbij gelijk alle afzonderlijke tracks worden getoond.
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
