Eenvoudig FLAC naar .WAV converteren?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Eenvoudig FLAC naar .WAV converteren?

Bericht door ray5150 »

Het komt weleens voor dat ik een CD download in FLAC formaat. die moet dan weer worden omgezet naar .WAV voordat er een CD gebrand van kan worden.

Ik heb daar een tijdje FLAC frontend voor gebruikt, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer. opnieuw installeren geeft een foutmelding.
Als ik een Cue-list open met EAC krijg ik ook een foutmelding.
Nu gebruik Audacity. dit werk perfect maar heeft een groot nadeel dat ik iedere track afzonderlijk moet inladen en weer opslaan wat dus erg veel muisklikken en werk is.

weet iemand een oplossing of simpel programma?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik gebruik gewoon easy audio converter om mijn Flac's naar WAV om te zetten..

Kees
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

En met Foobar2000 zou ook nog kunnen. Simpelweg de files selecteren en kiezen voor converteren naar FLAC (rechter muisbutton), dan vraagt hij vanzelf waar de executable (flac.exe) staat. Installatie van FLAC Frontend is dus niet nodig.

BTW: waarom doet FLAC Frontend het niet meer? Komt hij met een of andere foutmelding?

--
Ps: ik las verkeerd want de vraag ging over conversie van FLAC naar WAV.
Daarvoor heeft Foobar volgens mij geen flac.exe nodig.
Laatst gewijzigd door Marp op ma 08 dec 2008, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

Kun je FLAC niet gewoon rechtstreeks branden vanuit Nero?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

sterremuur schreef:
Kun je FLAC niet gewoon rechtstreeks branden vanuit Nero?
Ja, op een data CD maar daar heb je niets aan in een gewone CD speler.

Om een gewone audio CD te kunnen branden moet het toch eerst terug geconverteerd worden naar lineaire PCM. Volgens mij zit er geen FLAC de-compressie plug-in in Nero
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

Pjotr schreef:
sterremuur schreef:
Kun je FLAC niet gewoon rechtstreeks branden vanuit Nero?
Ja, op een data CD maar daar heb je niets aan in een gewone CD speler.

Om een gewone audio CD te kunnen branden moet het toch eerst terug geconverteerd worden naar lineaire PCM. Volgens mij zit er geen FLAC de-compressie plug-in in Nero
Jawel hoor:

http://www.bitburners.com/nero-audio-plugins/
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Bedankt voor de reacties. ik heb inmiddels de Nero plug-ins gedownload en ga ze spoedig proberen. Dat lijkt mij de meest makkelijke manier.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ziet er naar uit dat het perfekt werkt. ben blij! :D :D
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

Mooi zo!

;)
Gebruikersavatar
Dinobe
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 27 dec 2004, 12:23

Bericht door Dinobe »

Gewoon met Foobar2000

Files selecteren -> rechtsklik -> Convert to en daar dan de optie WAV kiezen. Je kan Foobar2000 ook zo instellen dat hij bepaalde folderstructuur, naampatroon, ... enz aanhoudt.

Omgekeerd van WAV, FLAC, ... naar mp3, ogg, mp4,... kan ook allemaal met Foobar2000
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Of met het gratis Media Jukebox. Gebruik het grotere (niet gratis) broertje hiervan nu een tijdje, Media Center 12, en ben daar zeer over te spreken. Media Jukebox kan hetzelfde maar is beperkt tot audio alleen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

nog even een aanvullend vraagje: Soms heb ik ook een CD gedownload waarbij de hele plaat bestaat uit een .FLAC bestand en een playlist.

Kan ik dat ook met de Nero plugin branden of zal ik deze eerst moeten splitsen in afzonderlijke tracks?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Meestal zit daar dan ook een CUE-file bij (*.cue). Dat is een bestand wat de posities van alle tracks bevat. Hier kan Nero mee overweg, dus in dat geval hoef je de tracks niet te scheiden.

Helaas kan ik niet even opzoeken hoe je te werk moet gaan, want ik draai momenteel Xubuntu. In het brandprogramma wat ik daarin gebruik hoef ik alleen maar de CUE-file in te laden, welke zich in dezelfde map als de audio-file bevindt. De audio-file wordt dan automatisch geopend, waarbij gelijk alle afzonderlijke tracks worden getoond.
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

In Nero kun je gewoon de .cue inladen. Het lijkt me dat je het containerbestand in dezelfde map zet.
Bijlagen
Cue bestand inladen
Cue bestand inladen
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Bedankt! ga ik proberen zodra ik een file te pakken heb.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

sterremuur schreef:
In Nero kun je gewoon de .cue inladen.
Jawel!, het is gelukt !!
weer wat geleerd :)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”