idd, beter flexibel houden, want in de meerderheid van de gevallen heb ik ook liever een losse amp, en geen plate ampb_force schreef:Ik had er ook nooit moeite mee hoor.SSassen schreef:Als argument tegen de losse DSP in een kast en dan een aantal kasten met versterkers erbij even Martijn z'n installatie. Niet dat ik zijn setup afkraak, in tegendeel, maar ik wil alleen even de zeer lage WAF illustreren, hoe Martijn dat z'n vriendin heeft aangepraat is mij een raadsel, ik krijg dat gegarandeerd niet voor elkaar
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=12486
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Ik vind persoonlijk plate-amps helemaal niks.
Maar ik denk dat het best zo te regelen is dat ieder z'n eigen pakketje kan samenstellen.
ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Zal ik een nieuwe inventarisatie topic parallel aan dit topic houden?
In dat topic mag dan uiteraard enkel worden gepraat foutjes in updates, plan wijzigingen, taak wijzigingen etc.
Inhoudelijke en technische discussies vinden dan hier plaats.
In dat topic mag dan uiteraard enkel worden gepraat foutjes in updates, plan wijzigingen, taak wijzigingen etc.
Inhoudelijke en technische discussies vinden dan hier plaats.
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Een soort van 'verzamel' topic lijkt me een goed idee. Het begint nu vrijwel onoverzichtelijk te worden.b_force schreef:Zal ik een nieuwe inventarisatie topic parallel aan dit topic houden?
In dat topic mag dan uiteraard enkel worden gepraat foutjes in updates, plan wijzigingen, taak wijzigingen etc.
Inhoudelijke en technische discussies vinden dan hier plaats.
Zeker met de snelheid dat het topic groeit.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Dan ga ik daar voor zorgen.cobaltjeh schreef:Een soort van 'verzamel' topic lijkt me een goed idee. Het begint nu vrijwel onoverzichtelijk te worden.b_force schreef:Zal ik een nieuwe inventarisatie topic parallel aan dit topic houden?
In dat topic mag dan uiteraard enkel worden gepraat foutjes in updates, plan wijzigingen, taak wijzigingen etc.
Inhoudelijke en technische discussies vinden dan hier plaats.
Zeker met de snelheid dat het topic groeit.
Dan is uiteraard direct de taak van de mods om de topics dan ook op die manier gescheiden te houden.
Met name eigenlijk voor het inventarisatie topic.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
zal ik een eigen subforum doen voor dit? dan houden we de onderwerpen mooi bij elkaar.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Dat is natuurlijk nog mooierHenkjan schreef:zal ik een eigen subforum doen voor dit? dan houden we de onderwerpen mooi bij elkaar.
Ik weet niet hoe lang dat trouwens duurt, maar ik moet dadelijk wel weg.
Inmiddels heb ik denk ik de meeste dingen wel redelijk duidelijk, dus zodra ik weer terug ben knal ik wel gelijk even alles in dat nieuwe topic.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Dankjewel, goed idee, dat houdt het overzichtelijk.Henkjan schreef:zal ik een eigen subforum doen voor dit? dan houden we de onderwerpen mooi bij elkaar.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
voor t mei is heb ik dat wel gedaan denk ikb_force schreef:Dat is natuurlijk nog mooierHenkjan schreef:zal ik een eigen subforum doen voor dit? dan houden we de onderwerpen mooi bij elkaar.
Ik weet niet hoe lang dat trouwens duurt, maar ik moet dadelijk wel weg.
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ik denk dat we inmiddels wat teveel hooi op onze vork nemen met een groeiend wensenpakket. De mogelijkheden die we hebben zijn beperkt. Je zult voor de dsp-programmering de software van minidsp (of Hypex) moeten gebruiken. Zelf dsp-programmeringssoftware ontwikkelen is veel te complex.
Dat houdt in dat alleen een 4 kanaals dsp (ADAU1701) tot de mogelijkheden behoort. Dan kun je of het minidsp bordje integreren in ons ontwerp of je roostert de pic ervan af en hergebruikt deze op ons nieuwe bordje.
Verder kunnen we 2 mooie dacs achter de dsp plaatsen en evt. een adc ervoor. Het geheel sturen we aan met een enkele masterclock en een avr.
Versterking, behuizing e.d. moet je hier verder buiten laten. KISS (Keep It Simple and Stupid). Als je dit als groepsproject kunt realiseren is dat al een formidabele prestatie.
Dat houdt in dat alleen een 4 kanaals dsp (ADAU1701) tot de mogelijkheden behoort. Dan kun je of het minidsp bordje integreren in ons ontwerp of je roostert de pic ervan af en hergebruikt deze op ons nieuwe bordje.
Verder kunnen we 2 mooie dacs achter de dsp plaatsen en evt. een adc ervoor. Het geheel sturen we aan met een enkele masterclock en een avr.
Versterking, behuizing e.d. moet je hier verder buiten laten. KISS (Keep It Simple and Stupid). Als je dit als groepsproject kunt realiseren is dat al een formidabele prestatie.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Helemaal mee eens, en dat was feitelijk ook hoe ik 't voor me zag.knuisje schreef:Ik denk dat we inmiddels wat teveel hooi op onze vork nemen met een groeiend wensenpakket. De mogelijkheden die we hebben zijn beperkt. Je zult voor de dsp-programmering de software van minidsp (of Hypex) moeten gebruiken. Zelf dsp-programmeringssoftware ontwikkelen is veel te complex.
Dat houdt in dat alleen een 4 kanaals dsp (ADAU1701) tot de mogelijkheden behoort. Dan kun je of het minidsp bordje integreren in ons ontwerp of je roostert de pic ervan af en hergebruikt deze op ons nieuwe bordje.
Verder kunnen we 2 mooie dacs achter de dsp plaatsen en evt. een adc ervoor. Het geheel sturen we aan met een enkele masterclock en een avr.
Versterking, behuizing e.d. moet je hier verder buiten laten. KISS (Keep It Simple and Stupid). Als je dit als groepsproject kunt realiseren is dat al een formidabele prestatie.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ok, dus dan hebben we eigenlijk geen inventarisatie topic meer nodig.
We gaan dan een enkele pcb ontwerpen en moeten daarvoor de volgende knopen doorhakken:
1. Voegen we een ADC toe, en zo ja welke?
2. Komt er een ADAU1701 op onze pcb of integreren we het minidsp bordje?
3. Welke dac chip nemen we (moet I2C ondersteunen tbv. volumeregeling)?
We gaan dan een enkele pcb ontwerpen en moeten daarvoor de volgende knopen doorhakken:
1. Voegen we een ADC toe, en zo ja welke?
2. Komt er een ADAU1701 op onze pcb of integreren we het minidsp bordje?
3. Welke dac chip nemen we (moet I2C ondersteunen tbv. volumeregeling)?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Nee, laten we gewoon gebruikmaken van de aanwezige ADC.knuisje schreef:1. Voegen we een ADC toe, en zo ja welke?
Ik ben voorstander van een eigen PCB, dan kan je alles naar eigen wens invullen, het MiniDSP PCB heeft teveel haken en ogen in mijn optiek.knuisje schreef:2. Komt er een ADAU1701 op onze pcb of integreren we het minidsp bordje?
D'r zijn een aantal kandidaten zoals b.v. Wolfson WM8740/41, PCM1792/94, AKM4395/96 of de AD1955 (current output).knuisje schreef:3. Welke dac chip nemen we (moet I2C ondersteunen tbv. volumeregeling)?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Een ander optie: Analog Devices geeft een mooi grafisch development pakket gratis weg waarmee je direct de software in een serieel boot- EEPROM voor de DSP chips kunt blazen. Als je dat werkend kunt krijgen blijft de klus hoofdzakelijk beperkt tot hardware.knuisje schreef:Ik denk dat we inmiddels wat teveel hooi op onze vork nemen met een groeiend wensenpakket. De mogelijkheden die we hebben zijn beperkt. Je zult voor de dsp-programmering de software van minidsp (of Hypex) moeten gebruiken. Zelf dsp-programmeringssoftware ontwikkelen is veel te complex.
Daar al eens naar gekeken?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ja, dat riep ik al eerder, SigmaStudio heet dat pakket.Pjotr schreef:Een ander optie: Analog Devices geeft een mooi grafisch development pakket gratis weg waarmee je direct de software in een serieel boot- EEPROM voor de DSP chips kunt blazen. Als je dat werkend kunt krijgen blijft de klus hoofdzakelijk beperkt tot hardware.knuisje schreef:Ik denk dat we inmiddels wat teveel hooi op onze vork nemen met een groeiend wensenpakket. De mogelijkheden die we hebben zijn beperkt. Je zult voor de dsp-programmering de software van minidsp (of Hypex) moeten gebruiken. Zelf dsp-programmeringssoftware ontwikkelen is veel te complex.
Daar al eens naar gekeken?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Wat let je dan om om te beginnen zo'n development bordje in huis te halen?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Meer info over SigmaStudio:
http://www.analog.com/en/audiovideo-pro ... ASC-PR-011

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
http://www.analog.com/en/audiovideo-pro ... ASC-PR-011

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Kijk maar eens naar de prijs bij Farnell ...Pjotr schreef:Wat let je dan om om te beginnen zo'n development bordje in huis te halen?
http://nl.farnell.com/analog-devices/ev ... dp/1828776
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ik heb de SigmaStudio Software product key aangevraagd. Ben benieuwd of ik er één krijg. 
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Ben benieuwd
Als dat goed zou werken is de enige kreukel nog het USB <--> SPI interface bordje Van AD
Als dat goed zou werken is de enige kreukel nog het USB <--> SPI interface bordje Van AD
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Dus dan dienen we de volgende referentie ontwerpen te gebruiken:
http://www.analog.com/static/imported-f ... 1MINIZ.pdf
http://www.analog.com/static/imported-f ... N-1006.pdf
Ik voorzie wel wat problemen om die USBi interface na te bouwen.
http://www.analog.com/static/imported-f ... 1MINIZ.pdf
http://www.analog.com/static/imported-f ... N-1006.pdf
Ik voorzie wel wat problemen om die USBi interface na te bouwen.
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Heeft die sigmastudio een open api?, want dan is eventueel zelf software te schrijven in een later stadia.
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Lijkt mij eigenlijk wel. Afijn je kunt eens verder op de site van AD kijken. Om te beginnen hier: http://www.analog.com/en/technical-docu ... sting.htmlcobaltjeh schreef:Heeft die sigmastudio een open api?, want dan is eventueel zelf software te schrijven in een later stadia.
En verder hier: http://ez.analog.com/community/dsp/sigmadsp
[Edit]
Wat ik eigenlijk mis op de AS2.100 is een gewoon ouderwets draai knoppie i.p.v., of naast, die up - down knoppen om het volume te regelen. Zoiets moet toch geen probleem zijn met een microcontroller aan boord?
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
Is geen probleem voor een uC als je een rotary encoder neemt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA gezamelijk project - DSP meerkanaals versterker
zo, t eigen forum is er... laten we dit topic als algemeen kletspraat topic houden, en daar waar nodig separate topics voor specifiekere onderwerpen
