Ja, daar zat ik ook over te denken. En wat de excursie betreft heb je natuurlijk gelijk, bij 60W zit de midwoofer al heel ruim over z'n Xmax heen, het was puur ter illustratie wat de luchtsnelheden waren in de poort bij die diameter pijp en bij welke uitsturing.markbakk schreef:Misschien dat een iets minder diepe afstemming met een rechte flared poort nog wel het beste resultaat oplevert. Met die 60W onder de 100Hz ben je ook bezig je ScanSpeak te slopen, vermoed ik (ik zit aan bijna 20 mm conusuitslag...).
Een wat hogere afstemming zorgt in elk geval voor een rem op je excursie in een in muziek veelgebruikt frequentiegebied en dat is weer goed voor je vervormingscijfers.
P.s. ik heb je een PM en een email gestuurd, maar krijg geen reactie?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
