Nee, dit wordt geen TL maar een nieuw kapstokmeubel
Ik ben op zolder met de ombouw van de ketel bezig:
Moderator: Beheerdersteam
*proest*dre schreef:je mag wel eens naar de kapper!
mwaaah...die panelen zitten vast met M6 inbusbouten, losdraaien en paneeltjes weghalen zodat de monteur erbij kan, das zo gebeurt. In die 5 jaar dat ik hier zit heb ik zelf die ketel met geen vinger aangeraakt.SARK schreef:Kijk je uit dat je die ketel niet "inmetselt", als je er (snel) bij moet dan moet je de boel eerst slopen
Geen bier in dit topic, neeSSassen schreef:Ik zie nergens een vloeibare versnapering op de foto's?![]()
SSassen schreef:Sander Sassen - De vriendelijkheid zelve
Ik weet niet wat voor een muziek jij gewend bent te draaienMechanicalAnimal schreef:Na het experimenteren met demping achter de midwoofer worden de inbussen vastgezet door middel van Locktite.
fgroen schreef:Is een optie. IMHO niet echt nodig.
In de realiteit ga je echter niet de drivers zitten in- en uitbouwen. Als je met een filter aan het tweaken bent, is het zaak om het filter buiten de kast te houden totdat de uiteindelijke schakeling is gevonden, in jouw geval (reeds bestaand ontwerp) bak je waarschijnlijk gewoon het filter in elkaar en basta. Alles in de kast schroeven en klaar is Kees.
Ik schroef mijn units altijd vast met inbus of torqx MDF schroeven en mijn ervaring is, dat als je goede (spaan)plaatschroeven (dunne, scherpe en diepe spiraal) neemt, en je houdt er bij demontage en hermontage een beetje rekening mee hoe de draad in het MDF is getapt (schroef tegen de klok in draaien totdat je een "klik" voelt voordat je hem vastschroeft) MDF gewoon heel blijft. Het is wel zaak, om de gaten nauwkeurig te boren (plaats: precies gecentreerd in het schroefgat van de korf, diameter: niet kleiner dan de schacht van de groef, anders gaat het MDF vervormen) en zo groot mogelijke schroeven (diameter) te gebruiken.
Verder is mijn ervaring van metrische bouten en inslag moeren (die ik vroeger gebruikte) dat ze met verloop van tijd los kunnen trillen. Dat gaat je met MDF schroeven nooit gebeuren. Dat risico van lostrillen heb je ook met stalen plaatjes en metrische bouten.
mvrgr, Fokke.
hhmmmm...okay.....nog iemand met een kritisch geluid tov het Locktite verhaal.dre schreef:de bouten hoef je echt niet vast te zetten!
ik zou het zelfs zeker niet doen!
stel dat ze los moeten,dan draai je straks alles aan puin......
Ik heb een voorraadje met diverse kleuren klaar staan, altijd handig (ook om bijvoorbeeld een kleurmarkering te gevenSSassen schreef:Blanke nagellak op het schroefdraad voor het erin draaien, vriendin/vrouw even vriendelijk vragen, werkt perfect.
SMOESJES!!!!!SARK schreef:Ik heb een voorraadje met diverse kleuren klaar staan, altijd handig (ook om bijvoorbeeld een kleurmarkering te geven).
Wat hij zegtLeeuwarden schreef:Nee, bij Sark is dat geen smoesje.
Ik wacht nog steeds op goedkeuring voor het plaatsen van de foto's, mag nog steeds nietLeeuwarden schreef:Ik heb inside information over zijn vriendin. Deze nagellak past pecies in het plaatje. We wachten nog op de foto's ter bevestiging!
Dat is inderdaad het juiste type. Loctite No. 243.Blauwe loc tite, "medium, non-permanent".
243 is precies de Loctite die ik linkte....is dat nou de goede dan? Zit wel in een ROOD flesje andersLeon schreef:Dat is inderdaad het juiste type. Loctite No. 243.Blauwe loc tite, "medium, non-permanent".
Hoewel je met nagellak natuurlijk wel gelijk een leuk kleurtje kunt nemen
Hmmm.....zit een blauwe streep op de flacon...is dat dan blauwe Loctite?MechanicalAnimal schreef:Ik zou de versie kiezen die wel makkelijk los te draaien is maar niet kan lostrillen.