wat is een GHB? (kon het bij de afkortingen niet vinden)
Mod: onderwerp afgesplitst van Newbie's and Noob's questions here in de forumcategorie "Meten".
Moderator: Beheerdersteam
got it!Henkjan schreef:GHP bedoel je? dat is Gesloten Hoog Pas, oftewel een wat kleine gesloten kast met een dikke elko in serie met de woofer
volgens mij zij iemand dat op 'mijn' topic... xD haha ik heb het net nog gehad met scheikunde, cyclische intramoleculaire ester gammabutyrolacton (GBL) met water en natronloog omzetten tot het natriumzout van GHB.... door aan te zuren wordt dat het natriumzout omgezet in hygroscopisch poeder, (GHB)Koss schreef:GHB is vrij makkelijk zelf te maken...... maar zit je toch op het verkeerde forum denk ik.
Afhankelijk van je eisen...Pjotr schreef:Ik gebruik gewoon Adobe's Illustrator, is niet zo heel handig voor technische tekeningen maar het werkt wel.
AutoCad is een nogal zwaar applicatie en kostbaar. Wel goed te leren en het is vooral handig als je hoge nauwkeurigheid eist.Mphus schreef:AutoCad
erg handig als je er mee om kan gaan.
Groeten Daan
Dat is de frontplaat waarop doorgaans de units/luidsprekerchassis worden geplaatst.zwolschemaloten schreef:om het on-topic te houden: wat is een baffle?
Dat mocht nou net niet.... van de vragerVeel mensen gebruiken SketchUp. Makkelijk te leren en is gratis.
Ik werk trouwens met beide (illustrator en AutoCad) Ik gebruik vaak AI om mijn AutoCad tekeningen op te leuken.en weet iemand een handig 3d ontwerp/teken programma? (en niet google sketchup, dat kan me laptop niet installeren, wegens het niet kunnen installeren van sp II)
Excuus.. ik heb niet goed gelezen.Mphus schreef:@gniawDat mocht nou net niet.... van de vragerVeel mensen gebruiken SketchUp. Makkelijk te leren en is gratis..
Ik werk trouwens met beide (illustrator en AutoCad) Ik gebruik vaak AI om mijn AutoCad tekeningen op te leuken.en weet iemand een handig 3d ontwerp/teken programma? (en niet google sketchup, dat kan me laptop niet installeren, wegens het niet kunnen installeren van sp II)
Moet toegeven autocad is een stukje zwaarder als AI.
Groeten Daan
Als de klok slaat blijft je vingertje zo staan johWowly schreef:Ik neem aan dat je Illustrator legaal download? Illegale activiteiten worden zeer officieel door dit forum niet getolereerd.
Wowly
oeps, ik vrees illegaal ja... Het spijt me, maar ik had gewoon bij google 'adobe illustrator' ingetikt..Wowly schreef:Ik neem aan dat je Illustrator legaal download? Illegale activiteiten worden zeer officieel door dit forum niet getolereerd.
Wowly
Illustrator is een "Grafisch illustratie" pakket, dus geen technisch teken/ontwerp pakket. Of dit voor jou geschikt is, is het afhankelijk van je eisen.zwolschemaloten schreef:dank voor de tips,
autocad is idd nog niet te begrijpen voor mij, en ik heb momenteel de tijd er niet voor om het uit te zoeken
adobe illustrator is 1.4 gig, en had geen zin om me internetsnelheid een uur lang te verlagen, want het downloaden duurt wel even... Miss 's nachts ofzo...
met sp2 bedoel ik service pack 2... Automatische update van je besturingssysteem (bij xp, vista, en ik weet niet of het al voor 7 uit is...)
maar bepaalde programma's updaten mee, en hebben dus de nieuwste versie nodig... Zoals msn, sketchup en internetexplorer...
hmmm ik dacht dat ik het duidelijk had uitgelegd, maar het zal wel aan mij liggengniaw schreef:Illustrator is een "Grafisch illustratie" pakket, dus geen technisch teken/ontwerp pakket. Of dit voor jou geschikt is, is het afhankelijk van je eisen.zwolschemaloten schreef:dank voor de tips,
autocad is idd nog niet te begrijpen voor mij, en ik heb momenteel de tijd er niet voor om het uit te zoeken
adobe illustrator is 1.4 gig, en had geen zin om me internetsnelheid een uur lang te verlagen, want het downloaden duurt wel even... Miss 's nachts ofzo...
met sp2 bedoel ik service pack 2... Automatische update van je besturingssysteem (bij xp, vista, en ik weet niet of het al voor 7 uit is...)
maar bepaalde programma's updaten mee, en hebben dus de nieuwste versie nodig... Zoals msn, sketchup en internetexplorer...
Wat SP2 is, is niet interessant. Er zijn nogal problemen bij het installeren van SketchUp op een XP machine. Maar er zijn genoeg oplossingen hiervoor te vinden via google. Als je met SketchUp verder wilt, laat dan duidelijk weten wat er fout is gegaan tijdens de installatie. Misschien weet iemand een oplossing voor je.
Zeker, dat neemt niet weg dat je met AI heel makkelijk gewone lijntekeningen kunt maken zoals je dat met potlood en papier ook doet. Dat werkt heel simpel. Je moet alleen wel weten hoe het werkt anders kom je er daarmee ook niet uit, dus even de moeite nemen om een uurtje de handleiding te lezen. Het werken met ankerpunten is op zich niet zo voor de hand liggend als je het pakket niet kent.gniaw schreef:Illustrator is een "Grafisch illustratie" pakket, dus geen technisch teken/ontwerp pakket. Of dit voor jou geschikt is, is het afhankelijk van je eisen.
Helaas heb ik hier geen win machines staan om te testen. Ik ben een Linux gebruiker en hoop iemand anders jou kan helpen.zwolschemaloten schreef:hmmm ik dacht dat ik het duidelijk had uitgelegd, maar het zal wel aan mij liggengniaw schreef:Illustrator is een "Grafisch illustratie" pakket, dus geen technisch teken/ontwerp pakket. Of dit voor jou geschikt is, is het afhankelijk van je eisen.zwolschemaloten schreef:dank voor de tips,
autocad is idd nog niet te begrijpen voor mij, en ik heb momenteel de tijd er niet voor om het uit te zoeken
adobe illustrator is 1.4 gig, en had geen zin om me internetsnelheid een uur lang te verlagen, want het downloaden duurt wel even... Miss 's nachts ofzo...
met sp2 bedoel ik service pack 2... Automatische update van je besturingssysteem (bij xp, vista, en ik weet niet of het al voor 7 uit is...)
maar bepaalde programma's updaten mee, en hebben dus de nieuwste versie nodig... Zoals msn, sketchup en internetexplorer...
Wat SP2 is, is niet interessant. Er zijn nogal problemen bij het installeren van SketchUp op een XP machine. Maar er zijn genoeg oplossingen hiervoor te vinden via google. Als je met SketchUp verder wilt, laat dan duidelijk weten wat er fout is gegaan tijdens de installatie. Misschien weet iemand een oplossing voor je.
ik heb windows vista op mijn laptop, en wanneer ik sketchup wil installeren zegt ie dat ik service pack 2 nodig heb, maar mijn laptop wil sp1 niet upgraden naar sp2![]()
hier in huis hebben we alleen 3 vista computers, waarbij ik bij een slechts administrator rechten ipv gast rechten heb... Maarja ik moet me vader maar is een keer lief aankijken geloof ik! .
Groetjes,
roland
Mee eens. Echter denken de onderwijsinstituten anders over. Vakoefeningen in handtekenen vooral ruimtelijk tekenen worden tegenwoordig vervangen door computer tekenen.Pjotr schreef:Zeker, dat neemt niet weg dat je met AI heel makkelijk gewone lijntekeningen kunt maken zoals je dat met potlood en papier ook doet. Dat werkt heel simpel. Je moet alleen wel weten hoe het werkt anders kom je er daarmee ook niet uit, dus even de moeite nemen om een uurtje de handleiding te lezen. Het werken met ankerpunten is op zich niet zo voor de hand liggend als je het pakket niet kent.gniaw schreef:Illustrator is een "Grafisch illustratie" pakket, dus geen technisch teken/ontwerp pakket. Of dit voor jou geschikt is, is het afhankelijk van je eisen.
Je kunt er dus alles mee tekenen, of dat nou een lijntekening is of een illustratie. Technische tekenpakketten als AutoCad hebben veel meer toeters en bellen gericht op het technisch tekenen. Zoals het automatisch toevoegen van maatlijnen b.v.
Ik zeg dan maar zo, als je niet met potlood en papier een goede tekening kunt maken, kun je het met een computer ook niet.
En wat Sketch-up betreft, zeker de moeite waard. Maar ik maak aan de andere kant ook ChokoPrinsen mee die alleen een illustratief 3D plaatje snappen maar absoluut geen 2D maattekening kunnen lezen. Dus tja...
Je kunt een legale demo-versie van Adobe produkten downloaden, daar kun je ook prima mee werken. Die gaat maar 30 dagen mee, maar voor een project van twee maanden heb ik wel eens twee keer zo'n demo gedownload (Adobe Premiere Pro, voor een cursusje nodig en daarna nooit meer nodig, heel pakket is daar wat duur voor).zwolschemaloten schreef:oeps, ik vrees illegaal ja... Het spijt me, maar ik had gewoon bij google 'adobe illustrator' ingetikt..Wowly schreef:Ik neem aan dat je Illustrator legaal download? Illegale activiteiten worden zeer officieel door dit forum niet getolereerd.
Wowly
Nu je het zegt besef ik pas dat het niet via de officiële site ging... Okee excuses, ik ben ook een voorstander van het legaal hard- en software kopen, evenals muziek... Betalen is niet erg, zolang je maar niet voor niks betaald.