een vriend en ik (beide 16 jaar oud) willen voor ons profielwerkstuk (vwo 6e klas) graag over geluid doen.
ik heb even op het forum hier rondgeneusd, en het bevalt zeer wat jullie hier aan kennis delen!
Nu hadden we het idee, om als hoofdvraag:
'Wat is de invloed van speakerbox op het geluid'
met enkele gespecificeerde nevenvragen.
het plan was om zelf een speaker te bouwen, en vervolgens meerdere 'speakerkasten' of 'omhulsels' (of wat voor termen jullie ervoor hebben) te bouwen, dat wil zeggen 1 van hout, 1 van metaal, 1 van steen etc.
Is het mogelijk dat twee onervaren jongens maar wel met 2 rechterhanden en een geluidstechnici als kennis dit varkentje kunnen wassen?
mijn idee was om hier ons bouwpakket te bestellen. maar de recensies zeiden dat de kwaliteit niet top was.
is dit niet mogelijk, kunnen jullie ons dan vertellen of het mogelijk is om van een bestaande speaker zelf de kast te slopen/weer op te bouwen?
of moeten we losse componenten kopen en daarmee een speaker samenstellen? (erg veel van bijv. een filter weten we niet)
hebben jullie nog tips, handige links of gewoon informatie? gaarne reactie!
(btw ons budget ligt niet al te hoog, waarschijnlijk een kleine financiering van ouders, maar voor de rest zal ik het zelf moeten betalen, denk maar rond 150 euro voor de 2 boxen in totaal, versterkers en kabels hebben we al)