Welk filter ga je mee starten dan? Ik had in je opzet 330uF gezien en vraag me af welke afstemming dat geeft aangezien boxsim anders simuleert dan AjhornSSassen schreef:Da's inderdaad een goede suggestie, ik ga zeker de 470uF bipolaire elco voorzien van een 4.7uF (of groter) MKP parallel, dit doe ik feitelijk altijd als ik bipolaire condensatoren gebruik in waardes die in MKT of MKP niet praktisch (of te kostbaar) zijn.
Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Zojuist even contact gehad met de leverancier van de afrondfrees, maar kennelijk is deze óf zoekgeraakt óf er is iets anders aan de hand want ik heb nog steeds niks in huis. Het tracking nummer geeft aan dat de zending niet bestaat, dus je begrijpt 't al, ook vandaag kom ik weinig verder.
Iemand nog een adresje in omgeving Edam met een afrondfrees 16~18mm met 8 of 12mm schacht?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Iemand nog een adresje in omgeving Edam met een afrondfrees 16~18mm met 8 of 12mm schacht?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Ik weet niet of je in de regio een Breur winkel hebt, maar die hebben vrezen altijd op voorraad.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Zo te zien (webshop) leveren die maar tot R=12.7mm en een dergelijke frees heb ik al, ik zoek minimaal R=16mm.blueznl schreef:Ik weet niet of je in de regio een Breur winkel hebt, maar die hebben vrezen altijd op voorraad.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
P.s. als er nog suggesties zijn voor het filter dan heeft dat zeker mijn interesse. De insteek is (en blijft) zo min mogelijk (betaalbare) componenten en een zo vlak mogelijke frequentie- en powerresponse (mijn voorkeur gaat uit naar dat laatste).
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Ik denk en simuleer graag mee, maar weet nog steeds niet of je wel met de juiste W130S werkt in boxsim, en welke afstemming je hebt - 330 uF en later 470uF.
Ik heb een festool 15mm afrondfrees met 8 mm schacht, aan de andere kant van het markermeer - Lelystad
Je mag die zeker gebruiken, al is het niet echt in de buurt...
Ik heb een festool 15mm afrondfrees met 8 mm schacht, aan de andere kant van het markermeer - Lelystad
Je mag die zeker gebruiken, al is het niet echt in de buurt...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Eerste post is courant en pas ik daarom ook steeds aan, dat houdt 't overzichtelijk. De driver is dus de W130S-8 ohm.wouter schreef:Ik denk en simuleer graag mee, maar weet nog steeds niet of je wel met de juiste W130S werkt in boxsim, en welke afstemming je hebt - 330 uF en later 470uF.
Dank je! Maar het ziet ernaar uit dat ik deze week nog een 18mm frees te leen krijg, compleet met freesmachinewouter schreef:Ik heb een festool 15mm afrondfrees met 8 mm schacht, aan de andere kant van het markermeer - Lelystad![]()
Je mag die zeker gebruiken, al is het niet echt in de buurt...
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Et voila! Toen waren de kasten in een ochtendje klaar 
Vanochtend kwam de bezorger van de TNT Post langs met een doos met daarin een bovenfrees met 18mm afrondfrees en de complimenten van dre en Arno (bedankt mannen!)
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Vanochtend kwam de bezorger van de TNT Post langs met een doos met daarin een bovenfrees met 18mm afrondfrees en de complimenten van dre en Arno (bedankt mannen!)
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Wel die sleutel weer uit het achterdeurslot halen... 
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Sander batst gewoon even een 2-weg monitor in elkaar en werkt daarbij ook nog eens netjes ^^, /respect.
Ik zal even kijken of ik wat kan spelen met een filter in boxim, maar betwijfel heel erg of ik met iets beters kan komen hoor!
Ik zal even kijken of ik wat kan spelen met een filter in boxim, maar betwijfel heel erg of ik met iets beters kan komen hoor!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Zo, kastjes staan bij de spuiter, kost wat, heb je ook wat, alleen is dat voor de no budget benadering natuurlijk redelijk funest, maar goed, ik kan moeilijk met de roller en een potje zijdeglans van de Action aan de slag gaan toch? 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Ziet er erg geslaagd uit!
Als ik vragen mag, wat kost dat dan ongeveer? (het spuiten)
Groeten Daan
Als ik vragen mag, wat kost dat dan ongeveer? (het spuiten)
Groeten Daan
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Omdat jullie zo enthousiast zijn nog een foto, uit een iets andere hoek genomen. Spuitwerk wordt RAL9010 (wit) in hoogglans met een extra laag clearcoat erover.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Pakweg 100 euro per luidspreker, maar da's dan wel hoogglans met een extra laag blanke lak.Mphus schreef:Als ik vragen mag, wat kost dat dan ongeveer? (het spuiten)
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Dat alternatieve flesje bier vind ik wel geslaagd.
Co
Co
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Dank je, je bent de eerste die mijn intentie begrijpt, dat pak Chocomel staat er natuurlijk niet voor niks zo prominent op de luidsprekercve schreef:Dat alternatieve flesje bier vind ik wel geslaagd.![]()
Co
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Ik durfde er eerlijk gezegd niet over te beginnen... 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Je lust geen Chocomel?Leeuwarden schreef:Ik durfde er eerlijk gezegd niet over te beginnen...
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Integendeel... Ik drink overigens wel bier maar ik vind het het lekkerste als het in een warm gerecht zit...
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Waarom niet?SSassen schreef:maar goed, ik kan moeilijk met de roller en een potje zijdeglans van de Action aan de slag gaan toch?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Zoiets? http://lekker-recept.blogspot.com/2008/ ... dagen.htmlLeeuwarden schreef:Integendeel... Ik drink overigens wel bier maar ik vind het het lekkerste als het in een warm gerecht zit...
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Ik ken mezelf, dat gaat ondanks grondige voorbereiding niet aan mijn eisen voldoen en dan ga ik me er mateloos aan lopen irriteren.ray5150 schreef:Waarom niet?SSassen schreef:maar goed, ik kan moeilijk met de roller en een potje zijdeglans van de Action aan de slag gaan toch?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Nee, dat was 'm niet toch Jan, jij bedoelt natuurlijk zoiets:

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Toch?Friese Runderstoofpot met ui, kruidkoek en 'Us Heit' donker bier
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Ook. De Belgische Dames hadden hier laatst ook een erg fijn recept. Zelf heb ik recent bijgaand nog gemaakt. Tip: gebruik minder pepers tenzij je bij de brandweer werkt. Recept eten met stokbrood en eventueel wat creme fraiche (schrijf ik dat goed?) door de chili roeren. Lekker!
