Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Moderator: Beheerdersteam

Je kunt Baptist zó bellen, aardige jongens daar (en anders wil ik er wel even naartoe lopenSurpass schreef:Voor ons huidige project hebben wij een kwartrondfrees met R=16 gekocht bij de Baptist
in Arnhem
Mphus schreef:die frees heeft een Diameter van 18mm en een R van 3,2mm dus geen R van 18mm.
het dichtste bij JVl is deze: http://shop.jvl-europe.com/epages/61425 ... cts/633813 met R=12,7 dus nog steeds lang niet 18mm.
Groeten Daan
Bij dre ligt nog een machine van mij met een 18mm radiusfrees erin. Die zou je van mij wel mogen gebruiken. Maar ik geloof dat ik te laat ben.SSassen schreef:Goed, R=16mm frees besteld want ik kan maximaal 8mm inspannen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Bij dit kaliber frezen is het sowieso eigenlijk wel gevaarlijk om uit de hand mee te werken (terugslag etc.). Die kun je eigenlijk alleen met goed fatsoen in een freestafel gebruiken zodat je de voorzet klein kan houden en in meerdere stappen naar de juiste breedte/diepte kunt frezen.Surpass schreef:Overigens vond ik het wel gevaarlijk om ermee te frezen aangezien de totale omtrek van de
frees groter is dan het gat van onze bovenfrees. Dit houdt in dat je de frees niet kunt laten
invallen, maar moet monteren op een "ingedrukte" frees.
Net te laat Arno, maar 't geeft niet hoor, zo'n afrondfrees komt altijd wel van pasArno schreef:Bij dre licht nog een machine van mij met een 18mm radiusfrees erin. Die zou je van mij wel wel mogen gebruiken. Maar ik geloof dat ik te laat ben.
Dat kan met de hand ook. Maar evengoed maak je wel een punt. Gelukkig is een 12mm-as synoniem aan een zware machine.Pjotr schreef:Die kun je eigenlijk alleen met goed fatsoen in een freestafel gebruiken zodat je de voorzet klein kan houden en in meerdere stappen naar de juiste breedte/diepte kunt frezen.
Tipje van de sluier ...markbakk schreef:PS en Sander, volgende keer je vraag posten op een DHZ-forum hè! Of had je het echt over een luidsprekerkast?
Dat valt reuze mee, zeker in mdf, wat niet meer is dan veredeld karton. Je moet idd wel in stappen frezen, maar dat kan met de bovenfrees immers met de diepte-instelling. En altijd in tegenloop!Pjotr schreef:Bij dit kaliber frezen is het sowieso eigenlijk wel gevaarlijk om uit de hand mee te werken (terugslag etc.). Die kun je eigenlijk alleen met goed fatsoen in een freestafel gebruiken zodat je de voorzet klein kan houden en in meerdere stappen naar de juiste breedte/diepte kunt frezen.
Hoi Arno,Arno schreef:
Dat valt reuze mee, zeker in mdf, wat niet meer is dan veredeld karton. Je moet idd wel in stappen frezen, maar dat kan met de bovenfrees immers met de diepte-instelling. En altijd in tegenloop!
Afgezien wat je vraag er mee maken heeft is ie nogal onnozel dan wel zeikerig als je weet waar het over gaat, en geeft wel aan dat ik mijn opmerking niet onterecht plaatste. Het gaat wel om machines die behoorlijk gevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet, die tolereren weinig trial and error. Met veiligheid van werkplaatsmachines valt niet te spotten. Vroeg of laat bijten die knalhard terug dan.markbakk schreef:Zou je ook mensen hebben die een cirkelzaag achteruit proberen te gebruiken? Of een schaafbank?
JVL heeft niets met deze radius, maximaal 12.7mm en die heb ik zelf al.Pjotr schreef:Weet niet waar je het besteld hebt maar mijn ervaring met JVL is dat als je met IDEAL vooruit betaalt, je het de volgende dag 's-middags met UPS in huis hebt.
Da's inderdaad een optie, maar wel weer 3 uur rijden totaal ...dre schreef:de aanbieding van arno misschien?
Ehh? Werk jij soms bij Broekhof?dre schreef:hij ligt op m`n werk in de zilk(hillegom)