bomen over luisterdag in de randstad....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door Wowly »

vinnie411 schreef:
Misschien is het dan zelfs mogenlijk op een 2de locatie, iets centraaler?
Weet jij wel hoe moeilijk het is een acceptable lokatie te vinden waar je voor weinig me zoveel man tercht kunt? Laat het me weten :)

Jan
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door vinnie411 »

Heb een schoonmoeder met een kunstgalerie.
Hier heeft ze 1 grote expositie hal met daaraan nog een kleinere ontvangsthal (kleine zaal 400m2 groote zaal 1400m2).
Aan de overkant heeft ze dan een "hooiberg" koffie/thee ruimte met een verdieping.
Redelijke parkeer ruimte. Heb hier mijn bruiloft gegeven met feest van 150 man. En heb geholpen met "openingen" waarbij er meer dan 400man kwamen. Dus ruimte geen probleem, weet alleen niet wat dit doet als er meerder sets door elkaar heen spelen.
Hoewel ik denk dat de "hooiberg" al groot genoeg is.
Daarbij moet het mogenlijk zijn op dagen dat ze gesloten is om de ruimte te lenen/huren. Dit is bijvoorbeeld tussen 2 juli en 18 augustus (ze is dan alleen op afspraak open).http://www.rijlaarsdam.nl/
Dit alles bevind zich dan in Nieuwkoop. Kan altijd eens een balletje opgooien. En wie weet misschien vinden jullie kunst ook heel leuk :D .
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door hannesie »

Leuk adres, volgens mij ben ik daar al eens op bezoek geweest als ik op de plattegrond kijk.
Maar dat was al weer een jaartje of 4 geleden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Dit soort ruimte's zijn er zat, dat is het probleem niet, wat we echter zoeken zijn kleinere ruimte's. De beste lokatie die ik ooit heb meegemaakt voor een evenement als dit zou de koningshof in veldhoven zijn. Maarja, niet te betalen.

jan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door Pjotr »

Ehm Jan: Veldhoven ligt niet in de Randstad, wel aan de rand van her land. Maar dan wel een andere rand :mrgreen: Sterker nog vanuit de Randstad is het nog een stukkie verder dan Breda :shock:

Eerlijk gezegd vind ik Breda helemaal niet zo slecht. Is wel redelijk centraal als we België mee rekenen.

Nederlanders zijn of lui of verwend. In de VS is het doodnormaal om in de auto te stappen en dan 3 uur te rijden om ergens een hapje te gaan eten in een goed restaurant.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door jeroen_d »

Breda is prima. Als je het wat centraler zou willen is iets in omgeving Amersfoort het beste lijkt me.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door Marp »

Pjotr schreef:
Eerlijk gezegd vind ik Breda helemaal niet zo slecht. Is wel redelijk centraal als we België mee rekenen.
Inderdaad, centraler kan haast niet.

Reken je de Belgische deelnemers niet mee, dan is de driehoek Amersfoort - Utrecht - Ede centraler.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door RobertD »

Vinnie, zouden we niet eens bij "De Bron" kunnen aankloppen. Dat is vlak bij jouw huis, tegen winkelcentrum "De Ridderhof" aan.
Ze hebben daar meerdere kleine zaaltjes, we zullen alleen aan het eind van een zaterdag op tijd moeten stoppen in verband met de kerkdiensten die daar gehouden worden.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door BertDB »

Ik vind Breda prima te doen vanuit België.
Hou er wel rekening mee dat niet iedere belg vanuit Antwerpen komt.
Verder dan Breda zou ik ook niet kijken, en ik vind het ook best een gezellige lokatie.

Even over de planning.
Ik ben ook voorstander van een "soort" planning.
Bepaalde sets die zullen spelen, bepaalde workshops die gegeven zullen worden (DSP/Meten ?)
Gewoon kwestie om voor jezelf de dag wat in te delen en te plannen waar en wanneer je iets wil meevolgen :wink:

Het is maar een voorstel, maar eventueel van ieder lid die iets wil meebrengen alvast op voorhand vragen hoeveel om zo te bepalen waar hij/zij de goodies kan uitstallen. Zoals Vinculum ook zei dat ie vorig jaar wat plaats te kort had ..
Vooralsnog blijft het dan een vrij relaxte dag zonder veel "moeten" en met een minimum aan organisatie.
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door vinnie411 »

RobertD schreef:
Vinnie, zouden we niet eens bij "De Bron" kunnen aankloppen. Dat is vlak bij jouw huis, tegen winkelcentrum "De Ridderhof" aan.
Ze hebben daar meerdere kleine zaaltjes, we zullen alleen aan het eind van een zaterdag op tijd moeten stoppen in verband met de kerkdiensten die daar gehouden worden.
Kan ik weet niet hoeveel kleine zalen ze hebben, meer dan 3 iig. Weet ook niet wat dat zal gaan kosten.
Maar volgens mij is er ook weinig animo voor een 2de locatie als ik dit zo lees.
Er zou eigenlijk eens een soort beurs moeten plaats vinden voor echt zelfbouwers. Ben laatst naar de radiobeurs geweest, was wel leuk, maar daar zijn ze toch aardig gefocust op radiografie (27mc enzo). Wel wat stands met electronica onderdelen maar miste eigenlijk de behuizingen, trafo's, koelblokken, versterkers (chips), enzo. Lijkt wel alsof ze enkel aan oude meuk doen daar, veel leger spul (bah groen).
Maar trok toch veel bezoekers. Een beurs waar je bijvoorbeeld drivers, electronica, ed zou vinden lijkt mij ideaal maar zal wel niet te bekostigen zijn. Zou wel leuk zijn een ZBA-beursdag. Paar fabriekanten opsnoren samen met wat electronicazaken.....
Agh ja dromen.... Als er hieruit een idee ontstaat wil ik best mee doen in de organisatie ervan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door Henkjan »

eens een keer een wat kleinschaligere meet in t groene hart lijkt me wel wat :mrgreen:

over beurzen enzo: mss zouden "we" eens aan kunnen schuiven tijdens zo'n radio beurs?
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door vinnie411 »

Henkjan schreef:
eens een keer een wat kleinschaligere meet in t groene hart lijkt me wel wat :mrgreen:

over beurzen enzo: mss zouden "we" eens aan kunnen schuiven tijdens zo'n radio beurs?
Aan schuiven is dan wel het juiste woord. Was om 9.40 bij de afrit naar de autotron en stond toen mooi in de file naar de parkeerplaats.
Ook de parkeerplaats was al vol en werd achter het terein in het weiland plek gemaakt.
Drukte is te vergelijken met de htc dagen van enkele jaren terug. (shuffle)
En denk dat er ook geen plek meer is als "wij" komen, of ze moeten een extra zaal erbij nemen.
Hoeveel bezoekers denk je dat een beurs zal trekken als deze enkel op zelfbouw audio gericht zal zijn?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door daniel »

vinnie411 schreef:
Henkjan schreef:
eens een keer een wat kleinschaligere meet in t groene hart lijkt me wel wat :mrgreen:

over beurzen enzo: mss zouden "we" eens aan kunnen schuiven tijdens zo'n radio beurs?
Aan schuiven is dan wel het juiste woord. Was om 9.40 bij de afrit naar de autotron en stond toen mooi in de file naar de parkeerplaats.
Ook de parkeerplaats was al vol en werd achter het terein in het weiland plek gemaakt.
Drukte is te vergelijken met de htc dagen van enkele jaren terug. (shuffle)
En denk dat er ook geen plek meer is als "wij" komen, of ze moeten een extra zaal erbij nemen.
Hoeveel bezoekers denk je dat een beurs zal trekken als deze enkel op zelfbouw audio gericht zal zijn?

Bij de laatste DDIY dag hebben we geloof ik bij 200 personen de voorverkoop gesloten. Met een beetje een grote broek aan denk ik dat je best 250 man bij elkaar kunt krijgen.

Maar je hebt het dan ook al lang niet meer over een 'audiodag' of 'luisterdag', maar over een echt evenement. Met alle organisatorische en financiele risico's vandien.

Het leuke van 'Breda', en naar ik vermoed ook Beesterszwaag, is de kleinschaligheid. Het directe contact tussen mensen die je van het forum kent. Je kunt nog een beetje luisteren naar sets. Loopt niet verloren. Enfin...

Die radiobeurs waar je het over hebt, daar ben ik ook geweest. 't was inderdaad druk, (met als resultaat dat ik mijn auto bij het wegrijden zo'n 200 mm achteruit uit de rij mocht rijden... Maar als het puur om onderdelen gaat, toch wel een hele goede beurs om onderdeeltjes te sprokkelen. Maar heel specifiek audio was er idd weinig te vinden. Vergis je niet hoe groot de wereld der zendamateurs is. Dergelijke beurzen zijn er meerdere per jaar. Apeldoorn ergens in November is bijna net zo groot.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door Pjotr »

Goed punt Daniel,

Van mij mag het ook kleinschalig blijven en de vorm van een luisterdag onder ons blijven houden met de fantasievolle invulling zoals dat tot nu toe gaat. De vorm van een beurs is toch heel iets anders en veel afstandelijker.

Probleem waar we denk ik tegenaan beginnen te lopen is de populariteit, op zich een goed zaak maar het begint een beetje uit zijn jasje te groeien als we niet oppassen. Je ziet nu al dat commerciële jongens zich sluiks gaan aanbieden. Nu nog onschuldig maar hoe gaat dat volgende keren? Dan zullen we misschien naar het concept van Zutphen moeten met een aparte hoek voor de commercie.

Mocht het zo zijn dat Breda zover uit zijn jasje gaat groeien dat er scheuren in komen dan zie ik meer in het organiseren van meer luisterdagen. Maar daar moeten mensen dan wel zin in hebben én tijd voor hebben.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Maar daar moeten mensen dan wel zin in hebben én tijd voor hebben.
Voor maken? :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Pjotr schreef:
Maar daar moeten mensen dan wel zin in hebben én tijd voor hebben.
Voor maken? :D
Ok, vrijwillig aangewezen bij deze voor het organiseren van een luisterdag in september in Dordrecht :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door hannesie »

Dat is toch veel te dicht bij Breda ?? :mrgreen:
Ik weet wel zeker dat ik hier in de buurt een paar mensen mee krijg.
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door Miniwatt »

Pjotr schreef:
Nederlanders zijn of lui of verwend. In de VS is het doodnormaal om in de auto te stappen en dan 3 uur te rijden om ergens een hapje te gaan eten in een goed restaurant.
Is dat wel een eerlijke vergelijking? Daar moèt je wel zo ver rijden omdat er dichterbij letterlijk niks is. En de benzine is er veel goedkoper geloof ik..
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: bomen over luisterdag in de randstad....

Bericht door Wowly »

Breda heeft aardige luisterruimte's, en ik wil rustig 2 luisterdagen organiseren. Jullie weten dat dit een echt beneluxforum is, en om te ver naar boven in NL te gaan vind ik daarom dan ook geen goed idee.

Eén van de redenen om de luisterdag te organiseren is dat ik zutphen niet fijn genoeg vond om lekker muziek te luisteren. De eerste luisterdagen waren ook échte luisterdagen, ik heb daar toen echt genoten. Ik geloof dat we daar zijn begonnen met 25 man en 2 ruimte's. Grappig was het zo dat gaandeweg iedereen meer en meer vrijheid wilde en ook nam. Na verloop van tijd liep het zelfstandig beheren van de kassa niet meer goed. Vandaar dat nu de beheerster van het centrum meehelpt. Ik zit al langer te denken om in de donkere maanden een echte ouderwetse luisterdag te houden, met echte luisterstints (wat? ja luisterstints) om weer wat kleinschaliger te genieten van de zelfbouwsels van het ZBA.

Het organiseren kost me niet teveel moeite, al ben ik dit jaar wel erg druk bezig met het bouwen van mijn huis (daar gaat héééééél veel tijd in zitten). als dit eenmaal klaar is heb ik weer plenty tijd :D Dat zal hopenlijk richting november zijn (augustus gaan we verhuizen..)

Jan
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”