A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

Dag allemaal.

Ik heb net een A.C.Ryan PlayonHD gekocht, zonder harde schijf.
Wat ik hiermee wil, is via het apparaat bestanden afspelen die op mijn pc staan.

De A.C.Ryan is nu aangesloten op een Zyxel router met een utp kabel. Op mijn pc draait windows 7. De map met films in windows staat ingesteld als gedeeld, maar op de A.C.Ryan zie ik geen map verschijnen in de browser.

Tsja, en toen wist ik het eigenlijk niet meer

Moet ik de mediaspeler nu toevoegen aan een netwerk in windows?

Bedankt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door ray5150 »

Arno schreef:
Moet ik de mediaspeler nu toevoegen aan een netwerk in windows?
Ja, en wat je denk ik ook moet doen, is denk ik de de schijf waarop deze map staat ook delen.
(behalve als het de schijf is waarop je besturingssysteem staat. het is niet zo veilig om die te delen.)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door hannesie »

Ik heb hier de multimedia apparaten die zijn gedeeld in W7 direct in beeld.

Je kunt c.q. moet dus bij W7 je thuisgroep instellingen aangeven wat je wilt delen, je kunt althans bij mij de optie ingeven voor media streaming
delen.jpg
Nu heb ik wel de meest luxe versie =; , dus ik weet niet hoe en of de andere versies dat doen.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

Wat een ramp. Afbeelding
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door ray5150 »

Hoezo?
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Ronald_1 »

Op het forum van AC Ryan staan wat tutorials over folder sharing onder Windows 7:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=5282

Zelf heb ik geen AC Ryan, dus geen idee of bovenstaande tutorials werken, maar hopelijk heb je er iets aan.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

ray5150 schreef:
Hoezo?
Ik heb inmiddels echt van alles geprobeerd. Ik weet niet eens meer wat ik allemaal heb geprobeerd, maar het wil niet werken. :(
De mappen zijn gedeeld, maar de acryan ziet ze gewoon niet. Gisteren zag ik heel even de 'workgroup', maar daar kon ik niet in vanwege een wachtwoord dat ik nergens heb hoeven instellen, en toen was de 'workgroup opeens weer weg.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Barry2001 »

Heb je een firewall aanstaan?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

Barry2001 schreef:
Heb je een firewall aanstaan?
nope
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door hannesie »

Welke versie van W7 gebruik jij?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Welke versie van W7 gebruik jij?
professional
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Henkjan »

Arno schreef:
ray5150 schreef:
Hoezo?
Ik heb inmiddels echt van alles geprobeerd. Ik weet niet eens meer wat ik allemaal heb geprobeerd, maar het wil niet werken. :(
De mappen zijn gedeeld, maar de acryan ziet ze gewoon niet. Gisteren zag ik heel even de 'workgroup', maar daar kon ik niet in vanwege een wachtwoord dat ik nergens heb hoeven instellen, en toen was de 'workgroup opeens weer weg.
komt me bekend voor, zoiets had ik hier thuis ook, vanaf m'n laptop was m'n NAS (en de rest van workgroup) niet te zien vanuit de gebruikelijke windhoos verkenner (vanaf de andere PCs wel). ik heb toen op t IP adres van de NAS de verbinding gemaakt, en dat werkte wel. na een tijdje was de NAS (en de rest van de workgroup ook) ineens wel te zien vanaf de laptop. Dit gebeurde nadat ik de NAS had verteld dattie WINS Server moest worden (maar ben er niet zeker van of dat ook de oplossing was, maar logisch lijkt t me wel)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door ray5150 »

Ik zit aan iets anders te denken, heeft Arno in de router wel UPNP ingeschakeld staan?
Dan kan je gelijk ook kijken of in de router het IP adress van de mediaspeler gezien word.
Mischien is het wel een simpele kabelbreuk...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

Nou, hoe meer ik probeerde alles goed in te stellen, des te minder netwerkverbinding het ding had.

Om het toch een beetje in de zelfbouwsfeer te houden heb ik maar een 1 TB hdd uit een externe hdd gesloopt, en in de A.C.Ryan gezet. Nu kan ik via usb het ding vullen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Barry2001 »

Ehh, door elke keer met de AC Ryan naar je pc te lopen of laptop eraan te knopen? Heb overigens ook hetzelfde apparaat, maar hang er gewoon een externe HD aan, of een USB stick als dat zo uitkomt. Ik gebruik 'm niet in een netwerk, kan je daar dus geen tips over geven.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

Barry2001 schreef:
Ehh, door elke keer met de AC Ryan naar je pc te lopen of laptop eraan te knopen?
De pc staat achter de tv-kast, dus dat gaat gewoon met een snoertje.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door hannesie »

Ik heb enige systeembeheer ervaring. :|
Dat is gestart met Novell 3.12, maar heb inmiddels aardig wat truukjes gedaan met onder andere als linux e.d., geef maar een kreet, dan kan de ex schaduw-systeembeheerder misschien wat voor je betekenen.
Het kunnen best nog wat gekke dingen zijn. :P
En dat vind ik dus ook wel leuk om op te lossen.
Troubleshooter was mijn 2e natuur :mrgreen:
Gebruikersavatar
gniaw
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 23:18
Locatie: Amsterdam

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door gniaw »

Arno schreef:
Nou, hoe meer ik probeerde alles goed in te stellen, des te minder netwerkverbinding het ding had.
Om het toch een beetje in de zelfbouwsfeer te houden heb ik maar een 1 TB hdd uit een externe hdd gesloopt, en in de A.C.Ryan gezet. Nu kan ik via usb het ding vullen.
De meeste mediaspelers, ook Playon!HD, maken gebruik van Embedded Linux als OS. Als je een HDD in de Playon!HD zet en via menu installeert, wordt je HDD in 3 partities opgedeeld; Systeem, Linux Swap en Media data. Je HDD wordt dan in EXT3 geformatteerd.

Als je computer een Winhoos machine is, is het heel erg lastig deze HDD via een usb kabel te vullen.

Groetjes, Wai
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

gniaw schreef:
Arno schreef:
Nou, hoe meer ik probeerde alles goed in te stellen, des te minder netwerkverbinding het ding had.
Om het toch een beetje in de zelfbouwsfeer te houden heb ik maar een 1 TB hdd uit een externe hdd gesloopt, en in de A.C.Ryan gezet. Nu kan ik via usb het ding vullen.
De meeste mediaspelers, ook Playon!HD, maken gebruik van Embedded Linux als OS. Als je een HDD in de Playon!HD zet en via menu installeert, wordt je HDD in 3 partities opgedeeld; Systeem, Linux Swap en Media data. Je HDD wordt dan in EXT3 geformatteerd.

Als je computer een Winhoos machine is, is het heel erg lastig deze HDD via een usb kabel te vullen.

Groetjes, Wai
Ik heb de hdd in windows geformatteerd in NTFS, en 'm daarna in de Playon HD gezet. Hij deed het toen gewoon meteen, en bestanden overzetten met usb gaat ook vlekkeloos.
Mochten er toch problemen komen, dan kan ik nog kijken of ik hem via m'n Ubuntu partitie kan benaderen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Henkjan »

kan je vanaf de ACRyan wel de PC benaderen op IP?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

Henkjan schreef:
kan je vanaf de ACRyan wel de PC benaderen op IP?
Sorry Henkjan, maar ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt :oops:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Henkjan »

elke computer in je netwerk heeft een IP adres. je kan in verkenner naar een gedeelde map bladeren via

CODE: Selecteer alles

netwerk - windows netwerk - werkgroep - pc - map
wat dan de share-naam en de naam van de map oplevert, bijvoorbeeld

CODE: Selecteer alles

//acryankreng/muziekmap
maar je kan ook direct het IP van de gedeelde pc nemen met de mapnaam er aan vast, dus bv

CODE: Selecteer alles

192.168.1.103/muziekmap
als je dat in de adresbalk van verkenner intikt kom je ook in de map. lukt ook dat neit, dan is de map waarschijnlijk niet goed gedeeld, staan er rechten verkeerd ofzo (ACRyan werkte toch onder Linux iirc? zo ja, klikkerdeklik)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Marp »

Had je deze A.C.Ryan / Windows howto's al gezien?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door hannesie »

Het is toch eigenlijk gewoon te gek voor woorden dat windows e.d. alles voor je zou bepalen.
:?
Ik leg hier windows juist beperkingen op om juist niet alles zo te zetten als iedereen.
ik gebruik ook bewust juist geen mail van microsoft.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten

Bericht door Arno »

Goeie link Mario. Ik had al wel wat engelse uitleg gevonden op het A.C.Ryan-forum, maar deze nog niet.

Het probleem is ook dat ik totaal geen flauw benul heb van netwerken. Misschien heb ik stap 1 van een netwerk opzetten wel overgeslagen, wat dat ook moge zijn.
Maar ik ga er nog eens naar kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”