A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Moderator: Beheerdersteam
A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Dag allemaal.
Ik heb net een A.C.Ryan PlayonHD gekocht, zonder harde schijf.
Wat ik hiermee wil, is via het apparaat bestanden afspelen die op mijn pc staan.
De A.C.Ryan is nu aangesloten op een Zyxel router met een utp kabel. Op mijn pc draait windows 7. De map met films in windows staat ingesteld als gedeeld, maar op de A.C.Ryan zie ik geen map verschijnen in de browser.
Tsja, en toen wist ik het eigenlijk niet meer
Moet ik de mediaspeler nu toevoegen aan een netwerk in windows?
Bedankt.
Ik heb net een A.C.Ryan PlayonHD gekocht, zonder harde schijf.
Wat ik hiermee wil, is via het apparaat bestanden afspelen die op mijn pc staan.
De A.C.Ryan is nu aangesloten op een Zyxel router met een utp kabel. Op mijn pc draait windows 7. De map met films in windows staat ingesteld als gedeeld, maar op de A.C.Ryan zie ik geen map verschijnen in de browser.
Tsja, en toen wist ik het eigenlijk niet meer
Moet ik de mediaspeler nu toevoegen aan een netwerk in windows?
Bedankt.
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Ja, en wat je denk ik ook moet doen, is denk ik de de schijf waarop deze map staat ook delen.Arno schreef:Moet ik de mediaspeler nu toevoegen aan een netwerk in windows?
(behalve als het de schijf is waarop je besturingssysteem staat. het is niet zo veilig om die te delen.)
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Ik heb hier de multimedia apparaten die zijn gedeeld in W7 direct in beeld.
Je kunt c.q. moet dus bij W7 je thuisgroep instellingen aangeven wat je wilt delen, je kunt althans bij mij de optie ingeven voor media streaming Nu heb ik wel de meest luxe versie
, dus ik weet niet hoe en of de andere versies dat doen.
Je kunt c.q. moet dus bij W7 je thuisgroep instellingen aangeven wat je wilt delen, je kunt althans bij mij de optie ingeven voor media streaming Nu heb ik wel de meest luxe versie
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Op het forum van AC Ryan staan wat tutorials over folder sharing onder Windows 7:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=5282
Zelf heb ik geen AC Ryan, dus geen idee of bovenstaande tutorials werken, maar hopelijk heb je er iets aan.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=5282
Zelf heb ik geen AC Ryan, dus geen idee of bovenstaande tutorials werken, maar hopelijk heb je er iets aan.
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Ik heb inmiddels echt van alles geprobeerd. Ik weet niet eens meer wat ik allemaal heb geprobeerd, maar het wil niet werken.ray5150 schreef:Hoezo?
De mappen zijn gedeeld, maar de acryan ziet ze gewoon niet. Gisteren zag ik heel even de 'workgroup', maar daar kon ik niet in vanwege een wachtwoord dat ik nergens heb hoeven instellen, en toen was de 'workgroup opeens weer weg.
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
professionalhannesie schreef:Welke versie van W7 gebruik jij?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
komt me bekend voor, zoiets had ik hier thuis ook, vanaf m'n laptop was m'n NAS (en de rest van workgroup) niet te zien vanuit de gebruikelijke windhoos verkenner (vanaf de andere PCs wel). ik heb toen op t IP adres van de NAS de verbinding gemaakt, en dat werkte wel. na een tijdje was de NAS (en de rest van de workgroup ook) ineens wel te zien vanaf de laptop. Dit gebeurde nadat ik de NAS had verteld dattie WINS Server moest worden (maar ben er niet zeker van of dat ook de oplossing was, maar logisch lijkt t me wel)Arno schreef:Ik heb inmiddels echt van alles geprobeerd. Ik weet niet eens meer wat ik allemaal heb geprobeerd, maar het wil niet werken.ray5150 schreef:Hoezo?![]()
De mappen zijn gedeeld, maar de acryan ziet ze gewoon niet. Gisteren zag ik heel even de 'workgroup', maar daar kon ik niet in vanwege een wachtwoord dat ik nergens heb hoeven instellen, en toen was de 'workgroup opeens weer weg.
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Ik zit aan iets anders te denken, heeft Arno in de router wel UPNP ingeschakeld staan?
Dan kan je gelijk ook kijken of in de router het IP adress van de mediaspeler gezien word.
Mischien is het wel een simpele kabelbreuk...
Dan kan je gelijk ook kijken of in de router het IP adress van de mediaspeler gezien word.
Mischien is het wel een simpele kabelbreuk...
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Nou, hoe meer ik probeerde alles goed in te stellen, des te minder netwerkverbinding het ding had.
Om het toch een beetje in de zelfbouwsfeer te houden heb ik maar een 1 TB hdd uit een externe hdd gesloopt, en in de A.C.Ryan gezet. Nu kan ik via usb het ding vullen.
Om het toch een beetje in de zelfbouwsfeer te houden heb ik maar een 1 TB hdd uit een externe hdd gesloopt, en in de A.C.Ryan gezet. Nu kan ik via usb het ding vullen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Ehh, door elke keer met de AC Ryan naar je pc te lopen of laptop eraan te knopen? Heb overigens ook hetzelfde apparaat, maar hang er gewoon een externe HD aan, of een USB stick als dat zo uitkomt. Ik gebruik 'm niet in een netwerk, kan je daar dus geen tips over geven.
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
De pc staat achter de tv-kast, dus dat gaat gewoon met een snoertje.Barry2001 schreef:Ehh, door elke keer met de AC Ryan naar je pc te lopen of laptop eraan te knopen?
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Ik heb enige systeembeheer ervaring.
Dat is gestart met Novell 3.12, maar heb inmiddels aardig wat truukjes gedaan met onder andere als linux e.d., geef maar een kreet, dan kan de ex schaduw-systeembeheerder misschien wat voor je betekenen.
Het kunnen best nog wat gekke dingen zijn.
En dat vind ik dus ook wel leuk om op te lossen.
Troubleshooter was mijn 2e natuur
Dat is gestart met Novell 3.12, maar heb inmiddels aardig wat truukjes gedaan met onder andere als linux e.d., geef maar een kreet, dan kan de ex schaduw-systeembeheerder misschien wat voor je betekenen.
Het kunnen best nog wat gekke dingen zijn.
En dat vind ik dus ook wel leuk om op te lossen.
Troubleshooter was mijn 2e natuur
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
De meeste mediaspelers, ook Playon!HD, maken gebruik van Embedded Linux als OS. Als je een HDD in de Playon!HD zet en via menu installeert, wordt je HDD in 3 partities opgedeeld; Systeem, Linux Swap en Media data. Je HDD wordt dan in EXT3 geformatteerd.Arno schreef:Nou, hoe meer ik probeerde alles goed in te stellen, des te minder netwerkverbinding het ding had.
Om het toch een beetje in de zelfbouwsfeer te houden heb ik maar een 1 TB hdd uit een externe hdd gesloopt, en in de A.C.Ryan gezet. Nu kan ik via usb het ding vullen.
Als je computer een Winhoos machine is, is het heel erg lastig deze HDD via een usb kabel te vullen.
Groetjes, Wai
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Ik heb de hdd in windows geformatteerd in NTFS, en 'm daarna in de Playon HD gezet. Hij deed het toen gewoon meteen, en bestanden overzetten met usb gaat ook vlekkeloos.gniaw schreef:De meeste mediaspelers, ook Playon!HD, maken gebruik van Embedded Linux als OS. Als je een HDD in de Playon!HD zet en via menu installeert, wordt je HDD in 3 partities opgedeeld; Systeem, Linux Swap en Media data. Je HDD wordt dan in EXT3 geformatteerd.Arno schreef:Nou, hoe meer ik probeerde alles goed in te stellen, des te minder netwerkverbinding het ding had.
Om het toch een beetje in de zelfbouwsfeer te houden heb ik maar een 1 TB hdd uit een externe hdd gesloopt, en in de A.C.Ryan gezet. Nu kan ik via usb het ding vullen.
Als je computer een Winhoos machine is, is het heel erg lastig deze HDD via een usb kabel te vullen.
Groetjes, Wai
Mochten er toch problemen komen, dan kan ik nog kijken of ik hem via m'n Ubuntu partitie kan benaderen.
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Sorry Henkjan, maar ik weet eigenlijk niet wat je bedoeltHenkjan schreef:kan je vanaf de ACRyan wel de PC benaderen op IP?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
elke computer in je netwerk heeft een IP adres. je kan in verkenner naar een gedeelde map bladeren via wat dan de share-naam en de naam van de map oplevert, bijvoorbeeld maar je kan ook direct het IP van de gedeelde pc nemen met de mapnaam er aan vast, dus bv als je dat in de adresbalk van verkenner intikt kom je ook in de map. lukt ook dat neit, dan is de map waarschijnlijk niet goed gedeeld, staan er rechten verkeerd ofzo (ACRyan werkte toch onder Linux iirc? zo ja, klikkerdeklik)
CODE: Selecteer alles
netwerk - windows netwerk - werkgroep - pc - mapCODE: Selecteer alles
//acryankreng/muziekmapCODE: Selecteer alles
192.168.1.103/muziekmapRe: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Het is toch eigenlijk gewoon te gek voor woorden dat windows e.d. alles voor je zou bepalen.
Ik leg hier windows juist beperkingen op om juist niet alles zo te zetten als iedereen.
ik gebruik ook bewust juist geen mail van microsoft.
Ik leg hier windows juist beperkingen op om juist niet alles zo te zetten als iedereen.
ik gebruik ook bewust juist geen mail van microsoft.
Re: A.C.Ryan Playon HD aansluiten
Goeie link Mario. Ik had al wel wat engelse uitleg gevonden op het A.C.Ryan-forum, maar deze nog niet.
Het probleem is ook dat ik totaal geen flauw benul heb van netwerken. Misschien heb ik stap 1 van een netwerk opzetten wel overgeslagen, wat dat ook moge zijn.
Maar ik ga er nog eens naar kijken.
Het probleem is ook dat ik totaal geen flauw benul heb van netwerken. Misschien heb ik stap 1 van een netwerk opzetten wel overgeslagen, wat dat ook moge zijn.
Maar ik ga er nog eens naar kijken.

