Die 4ohm is de luidsprekerimpedantie,met zo'n LS klopt (hopelijk) de opgegeven primaire van 2k5 (of was het 3k5)
Met bijv. een 8ohm LS aan die 4 ziet de buis geen 2k5 maar 5k,niet de bedoeling
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Primair moet aangepast zijn op de impedantie van de buis/buizen, secundair op die van de speaker. Ik kan jouw gedachtengang niet volgen.klusser schreef:Een te hoge primaire impedantie levert toch minder vermogen op, maar een lagere uitgangsimpedantie? (= betere demping)