Subwoofer monster

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Wat mij betreft is dit nog steeds 1 van de meest indrukwekkende subs ooit:
Afbeelding

Seismic subwoofers.
http://seismicsubs.blogspot.com/

Hebben wel een wat forse kast nodig. :lol:
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

of dit:

heeft ook een iets minder grote kast nodig :roll:
Afbeelding
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Dat vind ik niet echt een sub.

Subje moet toch zeker een 20Hz kunnen halen. :twisted:
Steven
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:35
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Steven »

Ik merk dat ik niet de enige laag weergave verslaafd ben. 8)

mvg

Steven
vissertjeP
Berichten: 9
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 18:25

Bericht door vissertjeP »

Wow nu begin ik weer te twijfelen wat ik moet doen :roll:
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

...nu begin ik weer te twijfelen...
niet doen :roll:
er zijn zoveel mogelijkheden dat een beste keus niet bestaat. Er is altijd wel iets beters/groters/monsterachtigers...
Want als je €400 wilt uitgeven aan een sub, waarom dan niet 2x200 voor 2x zoveel oppervlak? En 21" is ook best leuk, of 2x 18".
Aan bijvoorbeeld die SDX15 of 2x de RSS390HF kun je je echt geel buil vallen. Ongetwijfeld genoeg om de glazen uit de kast te laten trillen.
Waarschijnlijk heb je ook geen gigaversterker nodig. Het belangrijkste is dat je een keus maakt :-P
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

vissertjeP schreef:
Wow nu begin ik weer te twijfelen wat ik moet doen :roll:
Voor onder de 500 euro vind je denk ik niks beters dan de mealstrom.

Die aurasound NRT is een van de mooiere 18"PA subwoofers, maar veel lijkt bling bling te zijn bij de hele dure woofers.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Montana schreef:
Die aurasound NRT is een van de mooiere 18"PA subwoofers, maar veel lijkt bling bling te zijn bij de hele dure woofers.
Ik heb de voorloper van de Aurasound NRT gehoord, ik weet niet in hoeverre die anders is dan zijn opvolger, maar je koopt hem niet voor de bling.

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar het verschil tussen de SDX15 en mijn Adire Tumult. Het liefst wil ik nog een Tumult hebben, maar ik kan hem helemaal nergens vinden. :cry:
Juriaan
Ook commercieel actief
Berichten: 46
Lid geworden op: di 03 jun 2008, 11:27
Locatie: Schinveld

Bericht door Juriaan »

hier moet ik toch ff op reageren

ik heb namelijk een partij exodus woofers .

die zweedse shop ken ik niet , maar dat van die prijs kan wel kloppen ,
DIYcable zit aan de westkust , dus wanneer je een partijtje hier wilt krijgen betekend dat dat ze per vrachtwagen letterlijk van de westkust naar de oostkust moeten en daarna een maand de boot op ....geen goedkoop stukje vervoer......

ik heb trouwens geen maelstroms , enkel de Shiva's en de *edit*Tempest*edit* .

en idd die dingen moeten getuned worden op ca 14 / 15 Hz dus ik denk dat de maelstrom nog een tikkie lager getuned zou moeten worden

juriaan.
Laatst gewijzigd door Juriaan op zo 14 dec 2008, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Juriaan, kan je mij zeggen wat een Tumult kost?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Bart_M schreef:
Ik ben ook nog steeds benieuwd naar het verschil tussen de SDX15 en mijn Adire Tumult.
dat moet toch te regelen zijn Bart 8)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

:lol:

Ik zeg subwoofer shootout als mijn nieuwe bios klaar is. 8)
Juriaan
Ook commercieel actief
Berichten: 46
Lid geworden op: di 03 jun 2008, 11:27
Locatie: Schinveld

Bericht door Juriaan »

@ bart ,

Ik weet niet hoe ik die schrijf fout heb kunnen maken .
ik heb mn vorige post aangepast .
ik heb geen tumults en exodus maakt [nog] geen woofers die zo heten

prijs van een 15 inch tempestX is 199,-

juriaan
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Juriaan schreef:
@ bart ,

Ik weet niet hoe ik die schrijf fout heb kunnen maken .
ik heb mn vorige post aangepast .
ik heb geen tumults en exodus maakt [nog] geen woofers die zo heten

prijs van een 15 inch tempestX is 199,-

juriaan
Jammer. :cry:
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Is hier nog iets mee te maken anders?
Lijkt mij ook geen kleintje namelijk en die prijs :shock:

http://link.marktplaats.nl/215351739
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Goed idee om die woofer op zijn kop te leggen. :roll:

Beetje weinig info, er staat ook niet bij welk formaat hij is.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Bart_M schreef:
Beetje weinig info, er staat ook niet bij welk formaat hij is.
Idd, hij heeft dezelfde proporties als sommige 2" breedbandertjes! :lol:
Maar goed, het zal wel een 12" zijn ofzo...
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

bartsegers schreef:
Is hier nog iets mee te maken anders?
Lijkt mij ook geen kleintje namelijk en die prijs :shock:

http://link.marktplaats.nl/215351739
Das geen polk momo of voorganger ervan, de advertentietekst klopt dus niet, denk een 10 inch RE audio oid.... zit dan trouwens ook iets van die Adire Audio aandrijvingtechnologie in.

Maar zeker geen monstersub natuurlijk
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Bart_M schreef:
Goed idee om die woofer op zijn kop te leggen. :roll:

Beetje weinig info, er staat ook niet bij welk formaat hij is.
Op zn kop, maar wel in de behuizing voor de oplettelingen :?

Maar er zullen vast wat specs vindbaar zijn, hij heeft het over een "voorloper"... van de SR serie. (die ziet er wel compleet anders uit.
Maar misschien eens navragen, kan interessant zijn :?:
dm801
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 18:51
Locatie: zwolle
Contacteer:

Bericht door dm801 »

Hallo is de 18 sound E21LW1400 niet wat voor je.
heb er zelf 2 elk in een 250 liter gesloten behuizing met op elke woofer een hypec hs500.
dit gaat mooi laag en strak, kan deze woofer goedkoop aan je leveren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”