Ongelezen berichten

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
allintojazz

Ongelezen berichten

Bericht door allintojazz »

Na een aantal weken afwezig geweest te zijn (ben weer een trotse papa geworden van een dochter :D ) zit ik het forum weer eens te bekijken.
Nu zit ik niet te wachten op nachtwerk :wink: , vroeg ik me af of ik de ongelezen berichten als zodanig kon "bewaren".

Graag enige tips....
KILLorBE

Bericht door KILLorBE »

Feli :!:

Soms zou ik dat ook wel willen, het kan ook, maar dan moet je met 'cookies' aan de slag gaan.

De meeste fora gebruiken cookies die na X tijd verlopen, alles daarna of eigenlijk daarvoor word als gelezen beschouwd, net zoals er nu een nieuwe cookie op je PC staat zal deze sessie ertoe leiden dat je bij het volgende bezoek minder ongelezen berichten hebt, het desbetrefende cookie is immers verlopen/vervangen.

Cookies uitschakelen is een optie, maar dan blijft alles op datum van de laatste reactie staan en moet je bij ieder bezoek inloggen, ook zijn gelezen berichten dan ongelezen.
Een cookie kopieren en vervangen is een betere optie...als je weet om welke het gaat en hoe je die kan vinden, als je XP gebruikt zul je verborgen bestanden zichtbaar moeten maken, op je HDD kun je in "Documents and Settings\gebruikersnaam" een map vinden genaamd Cookies, daar staat een tekst document genaamd "gebruikersnaam@zelfbouwaudio[x].txt" (x kan 1, 2, 3 etc. zijn), deze moet je kopieren en op een andere plaats bewaren, later kun je deze cookie kopieren en plakken in de cookie map, de nieuwere cookie die evt. al in de cookie map staat (evt. de x aanpassen bij de oude cookie) zal dan overschreven worden, et voila you're back in time.

Zoiets zou het iig moeten werken, maar nu heb je wss al een nieuwe cookie en is veel van de oude info verloren gegaan.

Misschien iets voor de volgende keer.

Of maak ik nou een fout? (Komt door de zes biertjes die ik voor audioot zou drinken :wink: ).
Sander
Voormalige hoster
Contacteer:

Bericht door Sander »

vBulletin houdt ze bij in de database op basis van je bezoeken... erg fijne functionaliteit! Voor phpBB staan de cookies ingesteld dat ze ge-reset worden na 3600 sec inactiviteit... Dus gewoon eventjes doortrekken ;)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Gefeliciteerd met je dochter! geniet er van.

een workaround: als je Opera gebruikt, dan kan je auto refresh van de pagina inzetten op iets van 10min, zo blijft dezelfde sessie actief en dus ongelezen wat ongelezen is. moet je wel de PC aan laten staan
SARK

Bericht door SARK »

Gniffel :lol:
Echt niet gefotosoept ofzo, ik ben bang dat ik het heel druk heb dit weekeinde :shock:

Er stonden overigens geen ongelezen berichten toen ik ging kijken
Bijlagen
Druk weekend
Druk weekend
Ongelezen.jpg (13.94 KiB) 1508 keer bekeken
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Heheh, jij verveelt je niet! :mrgreen:

Ik had net mijn laatste bericht naar je verandert, toen ik ontdekte dat je de oorspronkelijke versie al bekeken had. De aangepaste versie heb ik toen uit mijn outbox verwijderd. Blijkbaar raakte phpbb daar even de tel van kwijt. :lol:
SARK

Bericht door SARK »

Dank je (ouwe knutselkoning), ik heb een nieuwe avatar voor je :twisted:
Bijlagen
Moderator from hell
Moderator from hell
Moderator from hell.jpg (4.11 KiB) 1483 keer bekeken
SARK

Bericht door SARK »

En hij gebruikt 'm ook nog ... STOER :!:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Welja, een klein beetje lijkt hij wel op me. ;) Het is dat ik overdag wat krap in mijn tijd zit voor PM's, dus bij deze alvast 666x dank.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”