SE KT66 versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Bij de chinees zijn de 2 ugt's met verzendkosten 120 euro. Benieuwd wat AE europe voor prijzen op gaat geven.
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Miniwatt »

klusser schreef:
Bij de chinees zijn de 2 ugt's met verzendkosten 120 euro.
Sambal baj? :mrgreen:
IJsbier
Berichten: 186
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 0:08

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door IJsbier »

Heb je bij AE ook gevraagd naar de prijs voor een voedingstrafo? Of had je die al?
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Yep, ik heb voor de goedkoopste hifi trafo set gevraagd voor een SE kt88 twee kanelen, en een PSE KT88 twee kanalen.

Ben benieuwd, nog geen reactie terug. Ik verwacht tussen de 60-80 euro per trafo.
Mochten de prijzen tegenvallen ga ik voor de chinees (mét sambal. :D )
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door PA4URK »

Is de trafoset van de 807SE niets voor jou?
Die UGT's heb ik er nu ook in zitten, ik meen dat deze op €70,00 p/s kwamen. De voedingstrafo heb ik in verband met de TT22 buizen apart laten wikkelen. De prijzen van AE zijn wel exclusief BTW!
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

http://www.roehren-trafo.de/katalog/pro ... cts_id=587

Wat zouden jullie van deze trafo denken?
Erg goedkoop, wel een lage impedantie. buizen parallel schakelen wellicht dus noodzakelijk.

Zal ze even mailen wat de max stroom/wattage is.
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Miniwatt »

klusser schreef:
http://www.roehren-trafo.de/katalog/pro ... cts_id=587

Wat zouden jullie van deze trafo denken?
Erg goedkoop, wel een lage impedantie. buizen parallel schakelen wellicht dus noodzakelijk.

Zal ze even mailen wat de max stroom/wattage is.
Staat er gewoon bij hoor: 12 VA (Watt) ;)
Maar waarom zou je ingewikkeld gaan doen met buizen parallel zetten? Wel een goedkope trafo, maar buizen kosten ook geld, en moeten gloei krijgen enz enz. Bovendien zijn de meesten van mening dat parallel SE niet zo goed klinkt als 'enkel'.
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Ach natuurlijk, P=U*I ;)

Parallel heeft wel het voordeel, zeker als de trafo impedantie laag is, dat de demping factor beter is.
Al deugt die site van die duitser niet, registreren kan alleen als duitser en als je op winkelwagen klikt zie ik enkel een error . . .

Zal dus toch een andere worden. Ben benieuwd naar AE europe.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Ah!buis »

Jammer van die duitser,ziet er wel goed uit en lekker zwaar met 1,8 kilo :)
Met 6€ verzenden +? naar buitenland misschien toch nog duur :? .
Anne
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Naar Nederland versturen zal de kop niet kosten, zeker niet met maar 30 euro per trafo.

Rare is ook, zo gauw ik op afrekenen klik ik dit te zien krijg:

"
Parse error: parse error, unexpected ';' in /home/.sites/39/site9/web/katalog/checkout_payment.php on line 351"

Mogelijk is dit gewoon nep? Prijzen lijken ook bijna te laag om waar te zijn

Maar de chinees is ook bijna 1,8 KG per stuk ;)
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door PA4URK »

Mogge Klusser, kijk hier eens voor een leuk Single Ended project: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=11821 en hier: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=11804
Bij beide projecten wordt met verschillende insteek van hetzelfde heel eenvoudige schema gebruik gemaakt met de KT88 als eindbuis. Ook wordt een groot aantal leveranciers van trafo's besproken, onder andere een Pool (http://www.ogonowski.eu/) die hele mooie betaalbare trafo's maakt maar helaas niet reageert op mail :( .
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Ah!buis »

Net even teruggekeken naar die schakeling met KT88 en EF86 omdat Rein er naar verwijst.
PASOP er zit een fout in die schade kan veroorzaken :( kapotte buis,UGT of voeding :!: .
De kathodeweerstanden R10 en R11 staan parallel, die moeten in SERIE staan :evil: .

@Klusser,het ziet er naar uit dat er een ; teveel in lijn 351 van hun programma staat,of er is ergens een bit geflipt O:) .
Kun je niet je beste duits bovenhalen en een mailtje sturen 8) .

Anne
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Ik heb hem al gemaild met wat de maximale stroom is door de trafo. Nog geen antwoord . . .

Ook van AE nog niks gehoord :(
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Ah!buis »

Nog wat rondgeneusd.Een paar misschien interessante dingen :roll: .
Bij Radio Twenthe,ze hebben nog steeds een ouwe lijst en prijzen,klopt niet meer maar wie weet (even mailen),
ND5 smoorspoel 10H en 125mA , 22€50
AU4 SE-trafo 2k3-3k5 10W , 29€50 maar die duitse is mooier :sure: .
Bij TubeTown hebben ze een TT135 voor 47€50 geschikt voor één KT88.(dus twee nodig)
Amplimo heeft 7N607 voor 96€39 ruim voldoende voor twee 300B , maar geen 5V wikkelingen.
Maar da's niet erg,een dikke ringkerntrafo met reserve kan wel wat bij.Hoogstens 2 a 3 windingen/volt,een goeie 10x een draad door het midden en je hebt 5V 8) .
Anne
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Nop, twenthe heeft geen AU4 meer op voorraad. Was ook het enige wat ze terug mailde. Helaas reageren ze ook niet verder meer op bestellingen (ik heb een poging gewaagd de ZU5 te bestellen op twee email adressen, nooit een reactie meer gehad :(

Ik ga eens kijken naar de andere adresjes!

De duitse zou m'n favoriet zijn. H
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Miniwatt »

Twenthe kun je beter bellen dan mailen, het is géén moderne winkel ;)
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door PA4URK »

Met zo'n winkel heb ik laatst in Zwolle ook te maken gehad. De heel erg oude verkoper wist te vertellen dat hoogspanningscondensatoren van 100 uF bij 500 volt a-b-s-o-l-u-u-t-100-procent-zeker niet meer verkrijgbaar waren en al helemaal niet meer gemaakt werden. NERGENS! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Ah!buis »

Helemaal ongelijk heeft de grijsaard toch niet :D .
Bij Farnell hebben ze er,nog maar pas,slechts één :cry: .
En Conrad geeneen :x .
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door PA4URK »

JJ maakt ze nog steeds hoor, Tonefactory, Jukebox Revival, etc. :sure:
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Miniwatt »

PA4URK schreef:
a-b-s-o-l-u-u-t-100-procent-zeker niet meer verkrijgbaar waren en al helemaal niet meer gemaakt werden. NERGENS!
:lol: Zo'n type ja. :mrgreen:
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Nog altijd geen reactie van AE. Wellicht hebben ze noodzaak aan specifieke informatie?

Op dit moment is de chinees m'n favoriet. Zijn het zwaarst en ervaringen zijn positief. Spijtig van de duitser :(

Dit is ook niet verkeerd:
http://www.edcorusa.com/products/524-gxse15-4-3_5k.aspx

96 euro voor 2 trafo's + verzendkosten.
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Bij edcor is een complete set (incl voeding en verzend) 160 euro. Geluidskwaliteit zou zeer goed zijn als ik ervaringen lees.

GXSE15-4-3.5K

Wattage 15W
Primary (input) Impedance 3.5K Ohms
Screen/Grid Tap 40%
Secondary (output) Impedance 4 Ohms
Frequency Response 40~18K Hz., <1dBu
THD+Noise <0.1% @ 1K Hz.
Bobbin Material Glass Filled Nylon 6/6
Flamability Rating Class B 130°C
Core Material M6 29 ga. line grain oriented steel
Termination UL1015, 20 ga. lead wire
Mounting Powder coated steel end bells
Weight 2.75 lbs.
Dimensions 3" (L) x 3" (W) x 2.53" (H)

XPWR131-240
Primary (input) Voltage 240Vrms, 50/60Hz
Secondary (output) Voltage 660V(330-260-0-260-330)@175mA, 6.3V(3.15-0-3.15)@4A & 5V(2.5-0-2.5)@3A
Bobbin Material Glass Filled Nylon 6/6
Flamability Rating Class B 130°C
Core Material M6 29 ga. line grain oriented steel
Termination UL1015, 18 ga. lead wire
Mounting Powder coated steel end bells
Weight 6.75 lbs.
Dimensions 3.22" (L) x 4.2" (W) x 3.82" (H)

De bass gaat niet tot 20Hz binnen 1DB, maar ik verwacht hier geen hoorbaar verschil, zeker niet met tegenkoppeling en boekenplank speakers.
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Miniwatt »

klusser schreef:
De bass gaat niet tot 20Hz binnen 1DB, maar ik verwacht hier geen hoorbaar verschil, zeker niet met tegenkoppeling en boekenplank speakers.
:shock: :o Wààt?? Oud ijzer! :mrgreen:

(Ik heb geleerd dat 3 dB het kleinst hoorbare verschil is, valt wel mee dus met Edcor ;) )
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door Ah!buis »

Die UGT ziet er niet slecht uit,alleen niks als 4ohm niet handig :? .
De voedingstrafo is maar voor 1 kanaal,wordt alles bijelkaar nogal prijzig :cry: .
Anne
klusser
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 22:55

Re: Project simpele SE versterker

Bericht door klusser »

Waarom is die 4 Ohm niet handig? Er zijn ook met hoger, maar hoe lager hoe beter de dempingsfactor was m'n theorie erachter.
Plaats reactie