De IDUNN ++ (zijn klaar)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Vinculum »

Dat ziet er inderdaad heel erg mooi uit! Wat voor fineer zit er op de kasten en hoe heb je deze behandeld?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Met thinner ging het redelijk.
SSassen schreef:
Oei, oei, oei, nooit, nee, nooit, bruislijm gebruiken waar het tussen zichtbare naden uit kan kruipen, maar goed, dat weet je nu wel. Wat een domper zeg, ik vond ze d'r zo fraai uitzien, perfecte combinatie lak met de drivers :boos:
Sorry, ik meende dat het advies wat ik van Arno had begrepen, juist was omdat het zo precies paste, gebruik dan polyurethaan want die witte zuigt dan snel vast. :roll: :oops: :mrgreen:
Heb ik blijkbaar dan niet goed begrepen. :-&

Ik moet alleen de kast wel opnieuw een laagje geven na het bijwerken van de speciale zwarte beits.

Aan 1 kant een stukje van de baffle ook wat opgelost, maar ik kan dat wel weer bijwerken met die structuurspray, zit nog net een beetje in voor het repareren denk ik :oops: :evil:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Arno »

Waarschijnlijk bedoelde ik die 'tussenbaffle'. Als je mijn trefzekere beitelwerk kan gebruiken dan hoor ik het wel. Met een beetje geluk houdt de lijm niet op de hardwax.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Met thinner ging het redelijk.

Sorry, ik meende dat het advies wat ik van Arno had begrepen, juist was omdat het zo precies paste, gebruik dan polyurethaan want die witte zuigt dan snel vast. :roll: :oops: :mrgreen:
Daar heeft Arno best een punt. Om zoveel plankjes tegelijk netjes te lijmen is best lastig. Witte houtlijm is eigenlijk veel te snel. Beste gaat nog met de "Classic" witte houtlijm.

Zelf gebruik ik tegenwoordig epoxy lijm welke voor jachten gebruikt wordt voor zulke klussen, dat blijft 3 kwartier verwerkbaar. Maar dat is voor jou geen optie.

Misschien kan Arno eens een goede cursus lijmen geven? Denk dat velen tegen dit probleem aanlopen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Arno schreef:
Waarschijnlijk bedoelde ik die 'tussenbaffle'. Als je mijn trefzekere beitelwerk kan gebruiken dan hoor ik het wel. Met een beetje geluk houdt de lijm niet op de hardwax.
Ik denk dat het misschien nodig is de zijwanden opnieuw te kleuren/corrigeren met de beits en weer afwerken met die Wax, met het schuren zal het restdeel wel weg zijn.
IMG_1170.JPG
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Arno »

Lekker dramatisch Afbeelding
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door SSassen »

Ik vind 't zuur, zonde zeg, maar goed, met frisse moed ertegenaan en dan komt 't goed! :sure:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Mijn vrouw zei al, je had vandeweek beter in bed kunnen blijven, alles gaat mis.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1512434

Had ik alles maar :oops: eerder geweten :oops: :oops: :evil:

Mijn onderschrift wordt nu wel erg van toepassing :lol: :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
Mijn vrouw zei al, je had vandeweek beter in bed kunnen blijven, alles gaat mis.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1512434

Had ik alles maar :oops: eerder geweten :oops: :oops: :evil:

Mijn onderschrift wordt nu wel erg van toepassing :lol: :lol:
Ja, je hebt duidelijk je week niet :boos: :boos:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Arno »

Ik zal wat van die nitrobeits voor je in een potje doen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Prima O:)
Pjotr schreef:
Zelf gebruik ik tegenwoordig epoxy lijm welke voor jachten gebruikt wordt voor zulke klussen, dat blijft 3 kwartier verwerkbaar. Maar dat is voor jou geen optie.
Inderdaad, allergisch als de pieten voor dat spul.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door SSassen »

hannesie schreef:
Inderdaad, allergisch als de pieten voor dat spul.
Dan vraag je je bijzonder bevallige vrouw/vriendin toch om e.e.a. voor je te lijmen? Of is dat de goden verzoeken?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Pjotr »

FF Googlen op epoxy allergie en dan weet je het. Weet je ook gelijk welke voorzorgsmaatregelen je nodig hebt als je met epoxy werkt.

Alternatief is 2K PU lijm, maar dat is evengoed troep voor je gezondheid als je er niet zorgvuldig mee bent.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Ik heb teveel surfplanken gebouwd, als ik nu in aanraking kom met epoxy gaat mijn tong kriebelen als eerste reactie en dan gaat het snel met gezwollen ogen en huidirritaties, tevens kan het gedrag veranderen, vraag dat maar aan mijn vrouw :D
Die liep destijds bijna gillend weg :mrgreen: , viel wel mee hoor, :sure: maar het is inderdaad dat je niet meer hetzelfde bent door deze blootstelling aan die zooi.
Of ik er nu nog steeds last van heb :?: :-# :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Even de stand van zaken nu.

1 klaar om na te tunen v.w.b. de demping.
1 in de revisie/restauratie :mrgreen:
IMG_1171.JPG
IMG_1174.JPG
Nu maar hopen dat het corrigeren van mijn fouten foutloos verloopt. :lol:
Ik doe het volgende week, verse week met misschien minder pech, wie weet met meer geluk. :rock:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Leeuwarden »

Vanavond even een exotisch biertje en een uurtje mediteren dan komt het volgende week helemaal goed Hans!
Speakertje oogt zeer aantrekkelijk!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door dre »

ik zie dat je `m al hebt ingepakt voor de volgende bestemming! :lol:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Arno »

dre schreef:
ik zie dat je `m al hebt ingepakt voor de volgende bestemming! :lol:
Jij bent erg :twisted:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door dre »

huh??

ik ben lief! :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

We weten wie het zegt Arno. :D

Anders zegt hij nog wel eens, Goed bezig, dat is nu een beetje moeilijker voor hem. :P :P

edit : ik zie nu op de foto dat ik nog even moet poetsen, of zal ik daar Dre voor vragen. :rock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door dre »

vragen staat vrij!

het antwoord uiteraard ook. :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door dre »

goed bezig!
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Boerenterprise »

Hans, wat jammer :cry:

Ik heb met de skay beklede baffles op mijn DD8-jes enorm peetjes lopen zweten voor dit zelfde probleem. Ik weet niet meer wie, maar iemand heeft mij er toen op geattendeerd om elke paar minuten een papiertje tussen baffle en kast te halen (het spleetje waar geen lijmt hoeft te zitten, maar wat gebruikt is om het sky "ruimte" te geven). Ik weet niet meer wie dat was, meer ik was hem destijds wel heeeel dankbaar. Die bruislijm bruist nogal een tijdje, maar je wordt hem wel de baas. Het voordeel op bruis lijm te gebruiken vond ik de "garantie" dat een eventueel spleetje toch dicht gebruisd is. Neemt niet weg dat het ENORM jammer is wat jou nu overkomen is. Ik ga er vanuit dat je de moet niet opgeeft en de Idunn+++++++++ tot een uiterst geslaagd einde gaat brengen. Go Hans, go Hans, go Hans, go Hans.

M.v.g.

Chris
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

@Boerenterprise
Het is wel een Idunn +++ geworden. :wink: 1 tje meer dus.

+ De kast is kleiner dan het origineel.
+ De filteronderdelen/waarde's zijn anders als het origineel.
+ De BR van het origineel is PR geworden. :rock:


En we laten ons niet kisten door die kleine kistjes :D :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
@Boerenterprise

+ De kast is kleiner dan het origineel.
Jawel maar met al die lagen verf wordt ie toch weer net zo groot :P :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”