De IDUNN ++ (zijn klaar)
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Dat ziet er inderdaad heel erg mooi uit! Wat voor fineer zit er op de kasten en hoe heb je deze behandeld?
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Met thinner ging het redelijk.
Heb ik blijkbaar dan niet goed begrepen.
Ik moet alleen de kast wel opnieuw een laagje geven na het bijwerken van de speciale zwarte beits.
Aan 1 kant een stukje van de baffle ook wat opgelost, maar ik kan dat wel weer bijwerken met die structuurspray, zit nog net een beetje in voor het repareren denk ik

Sorry, ik meende dat het advies wat ik van Arno had begrepen, juist was omdat het zo precies paste, gebruik dan polyurethaan want die witte zuigt dan snel vast.SSassen schreef:Oei, oei, oei, nooit, nee, nooit, bruislijm gebruiken waar het tussen zichtbare naden uit kan kruipen, maar goed, dat weet je nu wel. Wat een domper zeg, ik vond ze d'r zo fraai uitzien, perfecte combinatie lak met de drivers![]()
Heb ik blijkbaar dan niet goed begrepen.
Ik moet alleen de kast wel opnieuw een laagje geven na het bijwerken van de speciale zwarte beits.
Aan 1 kant een stukje van de baffle ook wat opgelost, maar ik kan dat wel weer bijwerken met die structuurspray, zit nog net een beetje in voor het repareren denk ik
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Waarschijnlijk bedoelde ik die 'tussenbaffle'. Als je mijn trefzekere beitelwerk kan gebruiken dan hoor ik het wel. Met een beetje geluk houdt de lijm niet op de hardwax.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Daar heeft Arno best een punt. Om zoveel plankjes tegelijk netjes te lijmen is best lastig. Witte houtlijm is eigenlijk veel te snel. Beste gaat nog met de "Classic" witte houtlijm.hannesie schreef:Met thinner ging het redelijk.
Sorry, ik meende dat het advies wat ik van Arno had begrepen, juist was omdat het zo precies paste, gebruik dan polyurethaan want die witte zuigt dan snel vast.![]()
![]()
![]()
Zelf gebruik ik tegenwoordig epoxy lijm welke voor jachten gebruikt wordt voor zulke klussen, dat blijft 3 kwartier verwerkbaar. Maar dat is voor jou geen optie.
Misschien kan Arno eens een goede cursus lijmen geven? Denk dat velen tegen dit probleem aanlopen.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ik denk dat het misschien nodig is de zijwanden opnieuw te kleuren/corrigeren met de beits en weer afwerken met die Wax, met het schuren zal het restdeel wel weg zijn.Arno schreef:Waarschijnlijk bedoelde ik die 'tussenbaffle'. Als je mijn trefzekere beitelwerk kan gebruiken dan hoor ik het wel. Met een beetje geluk houdt de lijm niet op de hardwax.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ik vind 't zuur, zonde zeg, maar goed, met frisse moed ertegenaan en dan komt 't goed!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Mijn vrouw zei al, je had vandeweek beter in bed kunnen blijven, alles gaat mis.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1512434
Had ik alles maar
eerder geweten

Mijn onderschrift wordt nu wel erg van toepassing

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1512434
Had ik alles maar
Mijn onderschrift wordt nu wel erg van toepassing
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ja, je hebt duidelijk je week niethannesie schreef:Mijn vrouw zei al, je had vandeweek beter in bed kunnen blijven, alles gaat mis.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1512434
Had ik alles maareerder geweten
![]()
![]()
Mijn onderschrift wordt nu wel erg van toepassing![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ik zal wat van die nitrobeits voor je in een potje doen.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Prima 
Inderdaad, allergisch als de pieten voor dat spul.Pjotr schreef:Zelf gebruik ik tegenwoordig epoxy lijm welke voor jachten gebruikt wordt voor zulke klussen, dat blijft 3 kwartier verwerkbaar. Maar dat is voor jou geen optie.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Dan vraag je je bijzonder bevallige vrouw/vriendin toch om e.e.a. voor je te lijmen? Of is dat de goden verzoeken?hannesie schreef:Inderdaad, allergisch als de pieten voor dat spul.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
FF Googlen op epoxy allergie en dan weet je het. Weet je ook gelijk welke voorzorgsmaatregelen je nodig hebt als je met epoxy werkt.
Alternatief is 2K PU lijm, maar dat is evengoed troep voor je gezondheid als je er niet zorgvuldig mee bent.
Alternatief is 2K PU lijm, maar dat is evengoed troep voor je gezondheid als je er niet zorgvuldig mee bent.
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Ik heb teveel surfplanken gebouwd, als ik nu in aanraking kom met epoxy gaat mijn tong kriebelen als eerste reactie en dan gaat het snel met gezwollen ogen en huidirritaties, tevens kan het gedrag veranderen, vraag dat maar aan mijn vrouw
Die liep destijds bijna gillend weg
, viel wel mee hoor,
maar het is inderdaad dat je niet meer hetzelfde bent door deze blootstelling aan die zooi.
Of ik er nu nog steeds last van heb

Die liep destijds bijna gillend weg
Of ik er nu nog steeds last van heb
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Even de stand van zaken nu.
1 klaar om na te tunen v.w.b. de demping.
1 in de revisie/restauratie
Nu maar hopen dat het corrigeren van mijn fouten foutloos verloopt.
Ik doe het volgende week, verse week met misschien minder pech, wie weet met meer geluk.
1 klaar om na te tunen v.w.b. de demping.
1 in de revisie/restauratie
Ik doe het volgende week, verse week met misschien minder pech, wie weet met meer geluk.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Vanavond even een exotisch biertje en een uurtje mediteren dan komt het volgende week helemaal goed Hans!
Speakertje oogt zeer aantrekkelijk!
Speakertje oogt zeer aantrekkelijk!
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
ik zie dat je `m al hebt ingepakt voor de volgende bestemming! 
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Jij bent ergdre schreef:ik zie dat je `m al hebt ingepakt voor de volgende bestemming!
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
We weten wie het zegt Arno.
Anders zegt hij nog wel eens, Goed bezig, dat is nu een beetje moeilijker voor hem.

edit : ik zie nu op de foto dat ik nog even moet poetsen, of zal ik daar Dre voor vragen.
Anders zegt hij nog wel eens, Goed bezig, dat is nu een beetje moeilijker voor hem.
edit : ik zie nu op de foto dat ik nog even moet poetsen, of zal ik daar Dre voor vragen.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Hans, wat jammer
Ik heb met de skay beklede baffles op mijn DD8-jes enorm peetjes lopen zweten voor dit zelfde probleem. Ik weet niet meer wie, maar iemand heeft mij er toen op geattendeerd om elke paar minuten een papiertje tussen baffle en kast te halen (het spleetje waar geen lijmt hoeft te zitten, maar wat gebruikt is om het sky "ruimte" te geven). Ik weet niet meer wie dat was, meer ik was hem destijds wel heeeel dankbaar. Die bruislijm bruist nogal een tijdje, maar je wordt hem wel de baas. Het voordeel op bruis lijm te gebruiken vond ik de "garantie" dat een eventueel spleetje toch dicht gebruisd is. Neemt niet weg dat het ENORM jammer is wat jou nu overkomen is. Ik ga er vanuit dat je de moet niet opgeeft en de Idunn+++++++++ tot een uiterst geslaagd einde gaat brengen. Go Hans, go Hans, go Hans, go Hans.
M.v.g.
Chris
Ik heb met de skay beklede baffles op mijn DD8-jes enorm peetjes lopen zweten voor dit zelfde probleem. Ik weet niet meer wie, maar iemand heeft mij er toen op geattendeerd om elke paar minuten een papiertje tussen baffle en kast te halen (het spleetje waar geen lijmt hoeft te zitten, maar wat gebruikt is om het sky "ruimte" te geven). Ik weet niet meer wie dat was, meer ik was hem destijds wel heeeel dankbaar. Die bruislijm bruist nogal een tijdje, maar je wordt hem wel de baas. Het voordeel op bruis lijm te gebruiken vond ik de "garantie" dat een eventueel spleetje toch dicht gebruisd is. Neemt niet weg dat het ENORM jammer is wat jou nu overkomen is. Ik ga er vanuit dat je de moet niet opgeeft en de Idunn+++++++++ tot een uiterst geslaagd einde gaat brengen. Go Hans, go Hans, go Hans, go Hans.
M.v.g.
Chris
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
@Boerenterprise
Het is wel een Idunn +++ geworden.
1 tje meer dus.
+ De kast is kleiner dan het origineel.
+ De filteronderdelen/waarde's zijn anders als het origineel.
+ De BR van het origineel is PR geworden.
En we laten ons niet kisten door die kleine kistjes

Het is wel een Idunn +++ geworden.
+ De kast is kleiner dan het origineel.
+ De filteronderdelen/waarde's zijn anders als het origineel.
+ De BR van het origineel is PR geworden.
En we laten ons niet kisten door die kleine kistjes
Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders
Jawel maar met al die lagen verf wordt ie toch weer net zo groothannesie schreef:@Boerenterprise
+ De kast is kleiner dan het origineel.

