De IDUNN ++ (zijn klaar)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Ik ben een beetje aan het experimenteren geweest met de structuur verf.

Dun en dikker, ik moet het nog proberen met meerdere dunne laagjes.
Op de bus staat dat de structuur afhankelijk is van de spuitafstand, nou dat is dan toch wel pittig om een goed resultaat te krijgen.

Morgen maar eens een ander proefstukje maken
IMG_1146.JPG
Dit kan vrij snel een minder mooi effect geven. :oops:
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Boerenterprise »

Als ik je een tip mag geven.... Meer afstand tussen spuitbus en product en sneller bewegen. Dit geeft een meer spetterend/ nevelend effect. Vooral de afstand deed het 'em bij mij. Op de bus staat geloof ik iets van 30cm, maar 50 tot 60cm komt eerder.
(ik ga er dan even vanuit dat je de structuurspray van Colormatic hebt gebruikt)

M.v.g.

Chris

edit: plaatje toegevoegd.
Bijlagen
CIMG5354.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Bedankt voor de tip, ik merkte al dat daar waar zij hadden gezegd het resultaat is afhankelijk van de afstand.
Ik heb daarom het onderste en linker deel juist gebruikt om dichtbij te spuiten, met als resultaat dat je direct het ziet schuimen als het ware.
Het resultaat is dan ook dat ik wel wilde weten hoe het zich gedroeg op een korte afstand.

Het spetterend effect zie ik nu ook op de rand van het proefstukje :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Ik heb de baffles gespoten. :mrgreen:
IMG_1149.JPG
IMG_1151.JPG
Het lijkt goed, maar eens laten opdrogen. :roll:
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door DragoSz »

Ziet er zo wel goed uit tussen de spikkeltjes van de camera zelf :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Pjotr »

Netjes Hans =D>

Ben wel benieuwd wat da gaat doen met stof uiteindelijk. Dat blijft meestal perfect hangen in structuurverf en je veegt het er niet makkelijk van af.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Netjes Hans =D>

Ben wel benieuwd wat da gaat doen met stof uiteindelijk. Dat blijft meestal perfect hangen in structuurverf en je veegt het er niet makkelijk van af.
Mijn zus zal dan wel moeten stoffen :lol: :lol:

Ik merk net dat de randjes best kritisch zijn, er kan een wit randje op sommige delen zichtbaar worden als ik er niets aan doe.

Ik ben al aan het neuzen hoe ik dan net om het hoekje verf, kan misschien met een klein beetje zwarte matte verf de problemen tackelen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Pjotr »

Heb je het niet eerst in dezelfde kleur gegrond dan? Lijkt mij standaard, structuurverf of niet.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Heb je het niet eerst in dezelfde kleur gegrond dan? Lijkt mij standaard, structuurverf of niet.
Dus niet :oops:
Ik heb net een baffle in een kastje gezet, en een miereneuker ziet het gewoon wel.
DUS IK OOK. :-&

Het gaat wel lukken, vast wel.

Die struktuurverf dekt wel grandioos :rock:
IMG_1156.JPG
IMG_1153.JPG
Dit is even los gemonteerd/ geschoven, ik kan hem er zo weer uithalen :sure:
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door DragoSz »

Net nieuw en meteen een kras erop :-$

Voor de rest ziet het er wel goed uit.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Boerenterprise »

Ziet er goed uit Hans!
Welke afstand heb je nu gebruikt?

M.v.g.

Chris
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Barry2001 »

Gewoon, nog een keer er overheen Hans, en dan het randje meenemen. Niet laten zitten, het is net als met die ene "zakker" op de deur die je geschildert hebt: geen hond ziet het, behalve jijzelf elke keer als je de deur opent :mrgreen:

Verder met spuiten, stof is je grootste vijand. Kun je spuiten dit ook ergens binnen doen, heb je een garage, schuur oid?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Boerenterprise schreef:
Ziet er goed uit Hans!
Welke afstand heb je nu gebruikt?
M.v.g.
Chris
Uiteraard jouw advies gevolgd, :mrgreen: het is inderdaad makkelijk te doen wanneer je op een afstand van ongeveer 50 60 cm, het verdeeld erg mooi zeker als je goed licht hebt gaat dat goed.

@ Barry2001
Het is niet nodig dit nog een keer overnieuw te doen, ik had de kanten afgeplakt, net als de uitsparing voor de luidsprekers. Juist op die randen zie je hoe goed het structuurverf op de ondergrond zit, en daar kan ik vrij makkelijk een correctie op uitvoeren. Het is denk ik ook belangrijk wanneer je de tape verwijderd, nu heb ik het vrij snel gedaan met de ervaring van andere verftypes, maar ik denk dat het beter is met deze verf dat het wat harder is, dan "staat" het beter als je de tape weghaalt.

@ DragoSz
De laatste laag afwerk lak komt er nog overheen, ik moet nog licht schuren en de kast zelf definitief aflakken. :sure:
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door DragoSz »

Ik denk dat hij prachtig zal schitteren in Breda :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

DragoSz schreef:
Ik denk dat hij prachtig zal schitteren in Breda :)
Ik heb het er juist gisteren over gehad met mijn zus, dat moet kunnen zei zij. :mrgreen:
We zien wel, maar dan moeten ze ook echt goed afgewerkt zijn. 8-[
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door DragoSz »

Zover ik weet heeft uitstraling niks met het geluid te maken :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

DragoSz schreef:
Zover ik weet heeft uitstraling niks met het geluid te maken :wink:
Een mooi geluid is 1.

Een mooie luidspreker is 2.

Luidsprekers zijn net als vrouwen :mrgreen:, Als het er goed uit ziet wil je er wel meer van weten. :mrgreen: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door DragoSz »

hannesie schreef:
DragoSz schreef:
Zover ik weet heeft uitstraling niks met het geluid te maken :wink:
Een mooi geluid is 1.

Een mooie luidspreker is 2.

Luidsprekers zijn net als vrouwen :mrgreen:, Als het er goed uit ziet wil je er wel meer van weten. :mrgreen: :lol: :lol:
Had ik in boxmeer geen last van hoor :lol:

Ontopic* Is hij klank matig ongeveer gelijk gebleven als in boxmeer?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

:mrgreen:
IMG_1160.JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Wowly »

wat een waanzinnig goede match met de drivers zeg!!
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door simsalabim »

Het ziet er idd heel goed uit! Stoere dingen zo :wink:

Proficiat 8)
Laatst gewijzigd door simsalabim op zo 20 feb 2011, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door jeroen_d »

Erg fraai!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door hannesie »

Maar hier word ik niet blij van :oops: :oops:
IMG_1168.JPG
Ik heb dus de polyurethane lijm gebruikt en blijkbaar was een klein randje lijm al eigenlijk teveel.

Word op deze manier wel een klus van eerst weer schuren, lakken wat ik gisterenavond had gedaan zonder de baffle er in.

En nu om de lijm er af te halen met een ontvetter kan ik dus weer gaan lakken.
Iemand anders een beter idee??
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door Arno »

Oh nee... je hebt bruislijm gebruikt :( Als het nog nat is krijg je het weg met thinner of aceton, maar dan ben je ook meteen de rest van je afwerking kwijt. Als het droog is, wordt het beitelwerk.
Echt zonde. Zoiets moet je gewoon lijmen met witte houtlijm, het paste prima.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: De IDUNN ++ weer eens wat anders

Bericht door SSassen »

Oei, oei, oei, nooit, nee, nooit, bruislijm gebruiken waar het tussen zichtbare naden uit kan kruipen, maar goed, dat weet je nu wel. Wat een domper zeg, ik vond ze d'r zo fraai uitzien, perfecte combinatie lak met de drivers :boos:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”