Meet microfoon vraag

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Meet microfoon vraag

Bericht door nxs77 »

Ik vraag mij af in hoeverre het te doen is om te gaan meten met een standaard pc microfoon?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meet microfoon vraag

Bericht door Pjotr »

Meestal niet. Die microfoontjes lopen meestal behoorlijk op in het hoog en af in het laag. Ze zijn over het algemeen bedoeld voor spraak.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Meet microfoon vraag

Bericht door nxs77 »

ok... kan ik die zooi weg gooien dus :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meet microfoon vraag

Bericht door Pjotr »

nxs77 schreef:
ok... kan ik die zooi weg gooien dus :mrgreen:
Als het in de weg ligt.... :mrgreen: Overigens zijn sommige headset microfoontjes wel redelijk goed. Alleen weet je dat niet zonder ze op te meten. Heeft volgens mij wel eens wat over in HH en/of K&T gestaan.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Meet microfoon vraag

Bericht door nxs77 »

Hoe zou het wezen met een hifi microfoon van phillips? ik bedoel een hele ouwe

Afbeelding
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Meet microfoon vraag

Bericht door mtb »

Elektor/uur heeft eens gewone electret(PC)microfoontjes getest en 80% was gewoon goed, de rest alleen geschikt voor spraak, pech als je er een van die 20% treft.
Ik zou er gewoon een paar vergelijken, die het meest op elkaar lijken, zijn de goeden.
Ik gebruik zelf een Behringer ECM8000 van €80, maar die heeft een phantoomvoeding nodig.
Voor snelle metingen direct op de PC, heb ik een electret, die vrijwel hetzelfde meet als de Behringer, ook met de vervorming.
Plaats reactie