Meet microfoon vraag
Moderator: Beheerdersteam
Meet microfoon vraag
Ik vraag mij af in hoeverre het te doen is om te gaan meten met een standaard pc microfoon?
Re: Meet microfoon vraag
Meestal niet. Die microfoontjes lopen meestal behoorlijk op in het hoog en af in het laag. Ze zijn over het algemeen bedoeld voor spraak.
Re: Meet microfoon vraag
Als het in de weg ligt....nxs77 schreef:ok... kan ik die zooi weg gooien dus
Re: Meet microfoon vraag
Hoe zou het wezen met een hifi microfoon van phillips? ik bedoel een hele ouwe


Re: Meet microfoon vraag
Elektor/uur heeft eens gewone electret(PC)microfoontjes getest en 80% was gewoon goed, de rest alleen geschikt voor spraak, pech als je er een van die 20% treft.
Ik zou er gewoon een paar vergelijken, die het meest op elkaar lijken, zijn de goeden.
Ik gebruik zelf een Behringer ECM8000 van €80, maar die heeft een phantoomvoeding nodig.
Voor snelle metingen direct op de PC, heb ik een electret, die vrijwel hetzelfde meet als de Behringer, ook met de vervorming.
Ik zou er gewoon een paar vergelijken, die het meest op elkaar lijken, zijn de goeden.
Ik gebruik zelf een Behringer ECM8000 van €80, maar die heeft een phantoomvoeding nodig.
Voor snelle metingen direct op de PC, heb ik een electret, die vrijwel hetzelfde meet als de Behringer, ook met de vervorming.
