Eltax Monitor III of IX?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Eltax Monitor III of IX?

Bericht door Martijn M »

Misschien had je ze moeten bestellen bij de zaak waar ze je de set hebben laten beluisteren :-# .

- Toch grappig dat ik het hier opneem voor de Mediamarkt, een zaak die het gros van de middenstanders in de branche fataal is geworden. Wellicht hebben de internetdozenschuivers straks hetzelfde effect op de mediamarkt -
Luuk

Bericht door Luuk »

Ze zijn bij de mediamarkt 179 per stuk, ik heb er 148 per stuk voor betaald. Toch de moeite waard lijkt me.
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Martijn M schreef:
Misschien had je ze moeten bestellen bij de zaak waar ze je de set hebben laten beluisteren :-# .

- Toch grappig dat ik het hier opneem voor de Mediamarkt, een zaak die het gros van de middenstanders in de branche fataal is geworden. Wellicht hebben de internetdozenschuivers straks hetzelfde effect op de mediamarkt -
Maar als ze kapot gaan zonder bonnetjes kunnen ze niks :-&
Luuk

Bericht door Luuk »

Voorlopig luister ik met mijn akg k601. Dat is ook niet zo heel vervelend.
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Luuk schreef:
Beluisterd in de mediamarkt haha. Ik heb ze besteld, waarschijnlijk komen ze vrijdag. Ik ben benieuwd :lol:
Nou ben ik even benieuwt naar je luister sessie. Welke muziek hadden ze? Of had je je eigen muziek mee?
Bij mij hadden ze alleen wat simpele elektronische rotzooi die elke luidspreker wel aankan aan kan.
Luuk

Bericht door Luuk »

Ze hadden een CD van Anouk opstaan. Het klonk vrij beroerd, maar zo stonden ze ook. ze hadden nog geen centimeter ruimte rondom en ze stonden direct tegen elkaar aan. Ze werden aan aangestuurd door de meeste simpele philips versterker die ik ooit heb mogen aanschouwen.

Bovendien vond ik het kersen kleurtje wel mooi :lol:
Luuk

Bericht door Luuk »

En nog steeds niets ontvangen. De winkel geeft steeds de leverancier de schuld, de kleur is niet te leveren zeggen ze. Nou fijn dat er dan staat dat ze op voorraad zijn!
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Ik zou persoonlijk naar de fabriek gaan en ze zelf voor hun neus in elkaar zetten als echte zelfbouwer. En dan nog eens vragen of die echt niet op voorraad is :rock:
Luuk

Bericht door Luuk »

Geen eens een slecht idee haha. Overigens eergisteren een set Elac FS57.2 beluisterd, die vond ik ook erg goed klinken. Dus mocht de koop niet meer doorgaan :-#
Luuk

Bericht door Luuk »

Als het goed is komen ze morgen dan eindelijk.
Afbeelding

Dat is de aansluit terminal van de e80. Ik kan daar de draadjes simpelweg inschroeven, maar kan ik ook stekkers als deze?

Afbeelding

of banaan stekkers gebruiken? Ziet er een stuk netter uit.

Luuk
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Kijk eens waar ik tegenaan ben gelopen bij het intikken in google :sure: :
E80 TS.pdf
Datasheet JBL E80
(125.03 KiB) 798 keer gedownload

Er zit zowaar een heus filter in!
Best netjes voor die prijs lijkt me zo.
Luuk schreef:
Als het goed is komen ze morgen dan eindelijk.
Dat is de aansluit terminal van de e80. Ik kan daar de draadjes simpelweg inschroeven, maar kan ik ook stekkers als deze?
Afbeelding
of banaan stekkers gebruiken? Ziet er een stuk netter uit.
Luuk
Standaard heb je banaanstekkers daarvoor, ik zie bij deze geen contactveertjes dus of ze passen..
Luuk

Bericht door Luuk »

Afbeelding

zijn dit de goede?
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Als het goed is moet je ze kunnen los draaien en de draad er tussen kunnen proppen. Daarbij zou elke 4 mm banaan plug het moeten doen lijkt mij
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Jep, maar het lijkt me een beetje omslachtig om eerst de kabel in een stekker te schroeven terwijl die ook gelijk in de terminal geschroefd kan worden :wink: (tenzij je vaak van luidspreker wisselt).
Banaanstekkers hebben een voordeel wanneer je de soldeerversie neemt, dan blijft het contact op de lange duur ook goed.
Luuk

Bericht door Luuk »

Daar heb je ook wel gelijk in. De speakers worden op hun inmiddels andere plek gezet (niet meer onde de schuine kant) en dan blijven ze daar voorlopig staan.
Luuk

Bericht door Luuk »

Is het het waard om trouwen up te graden van 1mm dikke naar 2,5 of zelfs 4mm dikke speaker kabel te gaan?
simon

Bericht door simon »

Dat hangt van de gewenste lengte af:

http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabel ... el_len.gif
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Ligt dat er ook niet aan hoeveel watt je er doorheen gooit?
Zelf zou ik sowieso banaan pluggen kopen want dat vind ik mooier staan.
Luuk

Bericht door Luuk »

Ik sluit ze eerst wel gewoon aan, test ze. En als ze bevallen koop ik wel eens van die banaan stekkers. Als ze niet bevallen dan gaan ze vlug marktplaats op
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Kun je ze niet terug sturen omdat je ontevreden bent? :idea:
Luuk

Bericht door Luuk »

misschien, maar ik ga er van uit dat ik er op vooruit ga. van 1 half werkende, mission speaker waar alles los in zit + een scheur in de woofer, naar 2 nieuwe jbl's.
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Als je het zo beschrijf kun je der ook een "gewone"radio neer zetten. :lol:
Afbeelding
Luuk

Bericht door Luuk »

haha ach ik ben opzich al best tevreden met mijn bose companion 3, dus ik ben heel erg benieuwd of ik positief verrast ga worden
Luuk

Bericht door Luuk »

Ik heb nog een laatste vraag over bi-wiring. Ik lees dat meestal mensen 2 kabels in 1 terminal van de versterker gebruiken, echter zegt de hobo hifi in Zevenaar dat ik één set kabels in het a kanaal van de versterker, en een andere set kabels in het b kanaal van de versterker moet steken, en dan het A+B kanaal op de versterker moet gebruiken. Wat is juist?
sjons

Bericht door sjons »

Luuk schreef:
Ik heb nog een laatste vraag over bi-wiring. Ik lees dat meestal mensen 2 kabels in 1 terminal van de versterker gebruiken, echter zegt de hobo hifi in Zevenaar dat ik één set kabels in het a kanaal van de versterker, en een andere set kabels in het b kanaal van de versterker moet steken, en dan het A+B kanaal op de versterker moet gebruiken. Wat is juist?
Afhankelijk van hoe het A+B in de versterker is geregeld, maakt dat niet veel uit. Meestal is zowel A als B op dezelfde 'versterker' aangesloten, dus dan zou je net zo goed gewoon 1 kabel naar je luidspreker kunnen trekken en daar de splitsing maken (op je bi-wire terminal)

Nog wel even een toptip, vanaf het moment dat jij die luidsprekers van de webshop ontvangt heb je wettelijk gezien een hele week (en als het goed is inmiddels twee) om ze weer terug te sturen en al jou centen terug te krijgen. Dus als jij ze krijgt, en ze heel netjes uitpakt, heb je een 'gratis' luisterweek. Als jij ze dan weer in originele staat en verpakking terugstuurd, ben je alleen de terugstuur-verzendkosten kwijt (doe wel verzekerd aangetekend!), en krijg je wat jij betaald hebt (aanschafprijs + verzendkosten) terug.
Plaats reactie