Ik zit te kijken naar bijvoorbeeld een midwoofer als de Peerless SDS 164, deze is betaalbaar, 6,5 inch, stort off-axis idd. in bij de 10k, maar als je een tweede line met tweeters gebruikt dan kan je je toch puur richten op het hoog-mid en hoog? Of misschien iets met een enkele of dubbele tweeter en een akoestische lens? Maar dan heb je weer niet het voordeel van bundeling door de line-array in het hoog.
Als een dubbele line een optie is kan ik overigens beter gaan voor het Keene principe, ik vindt het, hoe langer is ernaar kijk, toch wel een erg stijlvolle kast!!
Ik heb overigens niet een hele grote lijn nodig, gezien de vuistregel 2x de lengte van de lijn als minimale luisterafstand. Ik luister op 3,5 meter. De kamer waar ik luister is overigens geheel akoestisch geoptimaliseerd, echter zit ik wel onder de schuine kap met mijn bankstel Dat betekend dat de "cilinder van geluid" door de line bovenin tegen de schuine kap komt. Ik weet niet hoe nadelig dit zal zijn voor het gedrag. Verder zijn alle wanden van deze L-vormige kamer wel geisoleerd.
Groetjes Erik