Omdat een opzet met cornerwoofers om een significante investering vraagt, heb ik eerst een balanced versie van de MiniDSP aangeschaft. Om mee te spelen experimenteren
Dit weekend was ie binnen en snel een eenvoudige testopstelling gemaakt en lekker geëxperimenteerd. Eindelijk was het mogelijk om de sub in de hoek te zetten. Was wel flink wat meten en proberen om het geheel goed in elkaar te laten overlopen, maar al met al was het belovend. Ik ga er mee door. Echter niet met deze eenvoudige set-up. De mini-dsp balanced produceert een onacceptabele bak ruis, en in vergelijking met de tentlabs dac echt een hele stap achteruit.
Mijn idee is nu om met 2 mini-digi's een digitale ingang te creëren en 2x een digitale uitgang (links sub/sat en rechts sub/sat). Op het MiniDSP forum zijn er anderen die ook iets dergelijks ook van plan zijn. Met een beetje mazzel is daar binnenkort te lezen hoe je 2 minidigi's en 1 minidsp op elkaar aansluit. Dat is me op dit moment nog niet helemaal duidelijk.
Deze set-up heeft als gevolg dat er een extra dac bij moet komen. Helaas is de 2 channel cross over plugin zo geconfigureerd dat de digitale (SPDIF) uitgangen alleen links/rechts worden uitgestuurd en niet sub/sat. Ik ben dus gedwongen om een 2e tentlabs aan te schaffen (prijzig!) of zelf en 4 kanaals DAC te bouwen. Vanwege mijn gebrek aan kennis (zelf ontwerpen is uitgesloten, ben een behoorlijke noob) denk ik aan een dubbele Buffalo II opzet. Komt ongeveer overeen met een 2e tentlabs dac.
De bronkeuze en het volume tenslotte zal geregeld worden door de print van knuisje (zie foto). Hopelijk komt Conrad binnenkort door met de rest van mijn bestelling zodat ik die kan afmaken.
Wordt vervolgt!