MV-02 DIY club
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
MV-02 DIY club
Een tijdje geleden is er een groeps inkoop geweest bij DIY club, waaronder de MV-02 en MV-06 ingangsselectie en volume regeling. Zie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =44&t=9347
Heb zelf de MV-02 nog liggen zonder er wat mee gedaan te hebben, maar ben dit wel op termijn van plan. Zijn er mensen die 'm al in gebruik hebben, zoja wat zijn de ervaringen?
Heb zelf de MV-02 nog liggen zonder er wat mee gedaan te hebben, maar ben dit wel op termijn van plan. Zijn er mensen die 'm al in gebruik hebben, zoja wat zijn de ervaringen?
Re: MV-02 DIY club
Toevalig vorige week besteld maar nog niet binnen gekregen.
Als ik hem heb laat ik wel hier weten.
Groetjes George
Als ik hem heb laat ik wel hier weten.
Groetjes George
Zoals je mischien gezien hebt, heb ik er een in mijn buizenvoorversterker gebouwd: Klik.
Mijn ervaringen ermee: hij heeft een goede prijs kwaliteitsverhouding. ik kocht hem via de inkoopsactie van Mischa en was er ongeveer 25 euro voor kwijt.
Als je rekent dat een Motorpotmeter van ALPS in de losse verkoop ongeveer 15 euro doet krijg je voor dat tientje extra een hoop leuks erbij.
De 6 relais op het input bordje zijn ook goed voor een euro of 4 per stuk.
Ook een pluspuntje is de aanwezigheid van eigen gelijkrichting met een 7805, dus ben je ruim in de keuze van trafo.
Een minpuntje vind ik de afwezigheid van montage gaten op de PCB. ook minder vind ik het feit dat de motorpotmeter op de PCB zit inplaats van een eigen printje.
Voor wie er niet bekend mee is kunnen R18 en R17 verwarrend zijn.
Dit zijn twee lege plekken op de print die twee extra functies geven.
De eerste is dat de potmeter op nul word gezet als de spanning word ingeschakeld.
De tweede is dat de potmeter ook op nul word gezet als je van kanaal omschakeld.
Het plaatsen van twee weerstanden van ongeveer 15 Ohm disabled deze functies.
Voor de rest doet hij wat hij moet doen.
Mijn ervaringen ermee: hij heeft een goede prijs kwaliteitsverhouding. ik kocht hem via de inkoopsactie van Mischa en was er ongeveer 25 euro voor kwijt.
Als je rekent dat een Motorpotmeter van ALPS in de losse verkoop ongeveer 15 euro doet krijg je voor dat tientje extra een hoop leuks erbij.
De 6 relais op het input bordje zijn ook goed voor een euro of 4 per stuk.
Ook een pluspuntje is de aanwezigheid van eigen gelijkrichting met een 7805, dus ben je ruim in de keuze van trafo.
Een minpuntje vind ik de afwezigheid van montage gaten op de PCB. ook minder vind ik het feit dat de motorpotmeter op de PCB zit inplaats van een eigen printje.
Voor wie er niet bekend mee is kunnen R18 en R17 verwarrend zijn.
Dit zijn twee lege plekken op de print die twee extra functies geven.
De eerste is dat de potmeter op nul word gezet als de spanning word ingeschakeld.
De tweede is dat de potmeter ook op nul word gezet als je van kanaal omschakeld.
Het plaatsen van twee weerstanden van ongeveer 15 Ohm disabled deze functies.
Voor de rest doet hij wat hij moet doen.
Wat mij alleen nog niet duidelijk is, Zit er ook een aan en uit knop op?
Ik bedoel kan je er ook de spanning mee schakelen van de versterker trap die er na komt.
Ik bedoel kan je er ook de spanning mee schakelen van de versterker trap die er na komt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dank voor jullie reacties. Ik vond een schemaatje ( in het groepsaankoop topic) waarin ik volgens mij zie dat de ingangen geschakeld worden met het relais? En dus niet dat de ongebruikte ingangen naar GND worden getrokken, om geen audio door het relais contact te hebben? Als dit zo is ga ik 'm zowiezo niet gebruiken, maar dan zijn de onderdelen wel gewoon bruikbaar.
Op deze site staan de schema's en de extra in structie brief die bij de controller geleverd krijg.
http://www.diygene.com/schema.html
Voor de lief hebber dus.
Groetjes George
http://www.diygene.com/schema.html
Voor de lief hebber dus.
Groetjes George
Ik zit nog steeds op de post te wachten maar het bord wil nog niet erg komen.
Hoelang duurt zo iets normaal?
Ik weet wel dat het in Hongkong nu vakantie is maar ik had deze al voor de vakantie besteld.
Groetjes George die een beetje ongeduldig is
Hoelang duurt zo iets normaal?
Ik weet wel dat het in Hongkong nu vakantie is maar ik had deze al voor de vakantie besteld.
Groetjes George die een beetje ongeduldig is
Ik heb al veel uit Hongkong laten komen, maar uitgerekend een van e pakketjes uit de groupbuy die Ray bedoelt werd er door de douane uitgepikt. Dat was in mijn geval goed voor ca 2 weken vertraging.
Ik heb hem ook nog niet in gebruik, maar ga er binnenkort mee aan de slag.
Groeten,
Mischa
Ik heb hem ook nog niet in gebruik, maar ga er binnenkort mee aan de slag.
Groeten,
Mischa
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Misschien Chinees Nieuwjaar George? Heb geen idee. Heb naast de MV-02 niet veel ervaring met daar bestellen. Een collega (werk) besteld vaak modelbouwspullen die kant op, de levertijd varieert enorm. Wachten duurt lang, nog maar even geduld hebben ....
Inmiddels al weer even verder en we zijn nu redelijk waar ik denk dat ik wil wezen met deze controller.
De volume pot zelf is los gehaald van de print en is vervangen door een blauwe Alps.
Verder wordt de 0 niet via de ingang keue print maar direct van de bussen naar de volume regelaar gebracht.
Het signaal gaat wel via de print maar weer niet met de bijgeleverde touwtjes naar de volume regelaar. Nu is deze opbouw een tijdelijke en is het uiteindelijk de bedoeling dat de voeding en de versterker ieder een eigen behuizing krijgen.
Ook de print waar de besturing op zit zal dan bij de voeding ik het huis komen.
Mogelijk zal ik er dan ook voor kiezen om de ingang print te vervangen door een stel nieuwe relais (gas dicht en met mooie vergulde contacten) zo dat ook hier de signaal weg zo optimaal mogelijk zal worden.
Groetjes George
Verder wordt de 0 niet via de ingang keue print maar direct van de bussen naar de volume regelaar gebracht.
Het signaal gaat wel via de print maar weer niet met de bijgeleverde touwtjes naar de volume regelaar. Nu is deze opbouw een tijdelijke en is het uiteindelijk de bedoeling dat de voeding en de versterker ieder een eigen behuizing krijgen.
Ook de print waar de besturing op zit zal dan bij de voeding ik het huis komen.
Mogelijk zal ik er dan ook voor kiezen om de ingang print te vervangen door een stel nieuwe relais (gas dicht en met mooie vergulde contacten) zo dat ook hier de signaal weg zo optimaal mogelijk zal worden.
Groetjes George
Hoi,Kappa7 schreef:De volume pot zelf is los gehaald van de print en is vervangen door een blauwe Alps.
Het is goed te horen dat er ook alternatieven zijn. Ik kreeg namelijk al de tip om er een kleiner exemplaar in te zetten (47k). Heb je een tip voor me waar deze te scoren is? Is het een gewone pin-compatible swap?
Groeten,
Mischa
Nee de pin-out van een blauwe Alps is niet compatibele met de gene die op het printje zit.
Maar eigenlijk wilde ik de print ook by passen en heb alleen de stuurspanning nodig.
Dat is gewoon +5V of -5V (links of rechts om draaien) dat op de twee achterste pootjes staat.
Deze kan je gewoon met een kabeltje naar de nieuw geplaatst pot halen direct van de print af.
Je kunt dan dus gewoon elke pot gebruiken als deze maar die 5V nodig heeft.
De pot die ik gebruikt heb komt gewoon bij Conrad vandaan daar hebben ze de blauwe Alpsen van 50K tot 250K geloof ik.
Groetjes George
Maar eigenlijk wilde ik de print ook by passen en heb alleen de stuurspanning nodig.
Dat is gewoon +5V of -5V (links of rechts om draaien) dat op de twee achterste pootjes staat.
Deze kan je gewoon met een kabeltje naar de nieuw geplaatst pot halen direct van de print af.
Je kunt dan dus gewoon elke pot gebruiken als deze maar die 5V nodig heeft.
De pot die ik gebruikt heb komt gewoon bij Conrad vandaan daar hebben ze de blauwe Alpsen van 50K tot 250K geloof ik.
Groetjes George