GIGA project
Moderator: Beheerdersteam
Re: GIGA project
Volgens mij heb jij het ontbrekende stuk van de Death Star op dat karretje staan 
- aaronboumans
is dat een 12 stappen volume regelaar? Lijkt je dat genoeg?aaronboumans schreef:
Ik heb ook een 12 stappen volume regeling gehad, maar ik vond het toch wel te groffe stappen.
Je kunt de stappen natuurlijk kleiner maken, maar dan heb je soms weer een te kleine range...
- aaronboumans
Ja 12 stappen, heb ik nu ook voor de stereo versie en voldoet uitstekend
Update; heb wat mensen in het ziekenhuis liggen en auto is stuk geweest (v-bak) dus alles heeft even stil gelegen. Volgende week zal ik eens gaan kijken naar de volgende stap in het project
Update; heb wat mensen in het ziekenhuis liggen en auto is stuk geweest (v-bak) dus alles heeft even stil gelegen. Volgende week zal ik eens gaan kijken naar de volgende stap in het project
- aaronboumans
Soms zaken duren langer dan gedacht...maar!
Vandaag zal het basisframe gereedkomen. In dit frame komen de trafo's en elco's. Tis een simpel frame van 25mm vierkant staalbuis, mooi tig gelast. Morgen de 5mm aluminium beplating(restanten voertuigfabriek) bestellen.
Foto volgt.
Vandaag zal het basisframe gereedkomen. In dit frame komen de trafo's en elco's. Tis een simpel frame van 25mm vierkant staalbuis, mooi tig gelast. Morgen de 5mm aluminium beplating(restanten voertuigfabriek) bestellen.
Foto volgt.
Laatst gewijzigd door aaronboumans op za 04 aug 2012, 9:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- aaronboumans
twee foto's
frame 800x380x140
frame 800x380x140
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 18 feb 2022, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit ziet er goed uit zeg! Goed bezig daar!!! Ik ben weer benieuwd naar je volgende foto's 
- aaronboumans
daar komen we op terug! Want dat mag uiteindelijk iedereen zelf beoordelen. Kortom ik wil er wel wat fraais van maken.Maar!.. het is gemaakt van afval en dat mag best gezien worden uiteindelijk, (dat is mijn designstatement
)
Ja... design vind ik zelf helemaal geweldig.. ben aan het denken om mijn set in te bouwen in een designmeubel van [url=http://www..............nl]dre schreef:ga je er nog een beetje `design`aan toevoegen?
--
Mod: spam verwijderd.
- aaronboumans
vandaag de aluminium beplating binnen gekregen, ben helaas nog wat vergeten mee te bestellen, dus heb nog niet alles.
foto volgt
foto volgt
- aaronboumans
de beplating . (aluminium is erg licht, maar niet als je er veel van hebt
)
Laatst gewijzigd door aaronboumans op ma 03 okt 2011, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
je maakt er een echte herniabak van 
Gaat wel lekker strak staan met al dat alu. Ga je dat nog behandelen of heb ik dat even gemist?
Gaat wel lekker strak staan met al dat alu. Ga je dat nog behandelen of heb ik dat even gemist?
- aaronboumans
de bedoeling is om alles te anodiseren maar dat weet ik nog niet zeker, nog niets besloten over de afwerking, alleen de vormgeving
- aaronboumans
wegens omstandigheden (vriend met kanker/moeder met 4 voudige bypassoperatie/defecte auto/ennogwatmeer) is er even niets gebeurd. Vorige week weer begonnen met de beplating te boren zodat het frame bekleed kan worden. Ook de gematchte (ja hoe zeg je dat in 'goet' Nederlandsch?) halfgeleiders (irfp240 em irf9610) besteld. Matchen doe ik niet zelf, dan kan een ander veel sneller/beter en zelfs goedkoper!
Zal snel een paar foto's sturen.
Zal snel een paar foto's sturen.
- aaronboumans
globale indruk van hoe het ongeveer zou kunnen gaan worden
veel waziger kan ik niet worden
- aaronboumans
vroeger, lang,lang geleden in de toekomst zal er eens zijn....
en zo begint het sprookje
Trouwens ,leuk onderschrift, Recyclekoning! Spreekt me wel aan.
Deze nieuwe versterker zal heten 'Scramp' afgeleid van scrap-amp
Afval,restanten,had-ik-nog-liggen,sloop,tweedehands; daar bouw ik zo een beetje alles mee
en zo begint het sprookje
Trouwens ,leuk onderschrift, Recyclekoning! Spreekt me wel aan.
Deze nieuwe versterker zal heten 'Scramp' afgeleid van scrap-amp
Afval,restanten,had-ik-nog-liggen,sloop,tweedehands; daar bouw ik zo een beetje alles mee
Laatst gewijzigd door aaronboumans op di 25 jan 2011, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Kijk, dat mag ik graag zien..aaronboumans schreef:Afval,restanten,had-ik-nog-liggen,sloop,tweedehands; daar bouw ik zo een beetje alles mee
Mischa! kom eens kijken...Nog zo een die opgewonden raakt van grofvuil...
(Een collega heeft me wel eens McGyver genoemd, schijnt een televiesieserie te zijn over een man die een auto repareert met een rol plakband en een zakmes...
- aaronboumans
Rol plakband en een zakmes???????
Dan doe ik toch iets niet goed.... ik moest een versnellingsbakrevisie en complete ontsteking erin frutsen(jaja was alles maar zo betrouwbaar als Das Auto, ahum
)
En nog even ter info;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dumpster_diving
Dan doe ik toch iets niet goed.... ik moest een versnellingsbakrevisie en complete ontsteking erin frutsen(jaja was alles maar zo betrouwbaar als Das Auto, ahum
En nog even ter info;
Zo erg is het ook niet hoor, alleen dingen waar een stekker aan zit....aaronboumans schreef:En nog even ter info;
- MechanicalAnimal
Vet zeg! hop achter in de bolderwagen en op naar de EISA!aaronboumans schreef:globale indruk van hoe het ongeveer zou kunnen gaan worden
wat een bizar ontwerp zeg, geniaal!
- aaronboumans
Dank MA, voor het compliment
Vormgeving in het kader van 'functional art'. Ofwel toegepaste kunst en wel met een 50/50 verdeling.
Vormgeving in het kader van 'functional art'. Ofwel toegepaste kunst en wel met een 50/50 verdeling.
aaronboumans schreef:Kortom ik wil er wel wat fraais van maken.Maar!.. het is gemaakt van afval en dat mag best gezien worden uiteindelijk, (dat is mijn designstatement![]()
)
- aaronboumans
Gisteren de voetjes en de kolommen inc ophangbevestiging gezaagd. Fijn zo een nieuwe Bewo! Alles exact op lengte en goed haaks.
Ik had nog wat stafmateriaal 40x40 alu liggen.
4 voetjes van 25mm, dubbele kolom van 390mm en drie koppelstukjes van 128,5mm= ongeveer 1,13meter. Dus 1.13x0.04x0.04x2700=4,88kilo erbij. Dit alles in het kader van; veel aluminium is ook zwaar
Ik zoek trouwens nog een 40(of meer)polige multistekker+chassisdeel, zoals Harting-Han of Wieland of Epic of...
Zal het bij de rubriek gevraagd zetten.
Harting Han 48E stekker met chassisdeel gevonden! NIEUW!
Ik had nog wat stafmateriaal 40x40 alu liggen.
4 voetjes van 25mm, dubbele kolom van 390mm en drie koppelstukjes van 128,5mm= ongeveer 1,13meter. Dus 1.13x0.04x0.04x2700=4,88kilo erbij. Dit alles in het kader van; veel aluminium is ook zwaar
Zal het bij de rubriek gevraagd zetten.
Harting Han 48E stekker met chassisdeel gevonden! NIEUW!