GIGA project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: GIGA project

Bericht door SARK »

Volgens mij heb jij het ontbrekende stuk van de Death Star op dat karretje staan :wink:
Bijlagen
death-star.jpg
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

hmm, nou een beetje gewichtloosheid zou wel handig uitkomen..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: GIGA project

Bericht door GeertM2 »

aaronboumans schreef:
uitbreiding van deze dus....
zie
http://nl.farnell.com/wafers

nsf wafers
is dat een 12 stappen volume regelaar? Lijkt je dat genoeg?
Ik heb ook een 12 stappen volume regeling gehad, maar ik vond het toch wel te groffe stappen.
Je kunt de stappen natuurlijk kleiner maken, maar dan heb je soms weer een te kleine range...
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

Ja 12 stappen, heb ik nu ook voor de stereo versie en voldoet uitstekend

Update; heb wat mensen in het ziekenhuis liggen en auto is stuk geweest (v-bak) dus alles heeft even stil gelegen. Volgende week zal ik eens gaan kijken naar de volgende stap in het project
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

Soms zaken duren langer dan gedacht...maar!
Vandaag zal het basisframe gereedkomen. In dit frame komen de trafo's en elco's. Tis een simpel frame van 25mm vierkant staalbuis, mooi tig gelast. Morgen de 5mm aluminium beplating(restanten voertuigfabriek) bestellen.
Foto volgt.
Laatst gewijzigd door aaronboumans op za 04 aug 2012, 9:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

twee foto's
frame 800x380x140
Bijlagen
DSC01932.JPG
DSC01937.JPG
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 18 feb 2022, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stef_S
Ook commercieel actief
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 11:40

Re: GIGA project

Bericht door Stef_S »

Dit ziet er goed uit zeg! Goed bezig daar!!! Ik ben weer benieuwd naar je volgende foto's :-)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: GIGA project

Bericht door dre »

ga je er nog een beetje `design`aan toevoegen?
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

daar komen we op terug! Want dat mag uiteindelijk iedereen zelf beoordelen. Kortom ik wil er wel wat fraais van maken.Maar!.. het is gemaakt van afval en dat mag best gezien worden uiteindelijk, (dat is mijn designstatement 8) :wink: )
Gebruikersavatar
Stef_S
Ook commercieel actief
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 11:40

Re: GIGA project

Bericht door Stef_S »

dre schreef:
ga je er nog een beetje `design`aan toevoegen?
Ja... design vind ik zelf helemaal geweldig.. ben aan het denken om mijn set in te bouwen in een designmeubel van [url=http://www..............nl]www..............nl[/url].. maar ja dit geeft toch ook wel inspiratie om het met spul van www.snuffelmarkt.net te doen of zo.. Ik ben er allemaal nog niet uit nee..

--
Mod: spam verwijderd.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

vandaag de aluminium beplating binnen gekregen, ben helaas nog wat vergeten mee te bestellen, dus heb nog niet alles.
foto volgt
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

de beplating . (aluminium is erg licht, maar niet als je er veel van hebt :mrgreen: )
Bijlagen
DSC03226.JPG
DSC03227.JPG
5mm
5mm
Laatst gewijzigd door aaronboumans op ma 03 okt 2011, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: GIGA project

Bericht door BertDB »

je maakt er een echte herniabak van :D
Gaat wel lekker strak staan met al dat alu. Ga je dat nog behandelen of heb ik dat even gemist? :P
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

de bedoeling is om alles te anodiseren maar dat weet ik nog niet zeker, nog niets besloten over de afwerking, alleen de vormgeving
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

wegens omstandigheden (vriend met kanker/moeder met 4 voudige bypassoperatie/defecte auto/ennogwatmeer) is er even niets gebeurd. Vorige week weer begonnen met de beplating te boren zodat het frame bekleed kan worden. Ook de gematchte (ja hoe zeg je dat in 'goet' Nederlandsch?) halfgeleiders (irfp240 em irf9610) besteld. Matchen doe ik niet zelf, dan kan een ander veel sneller/beter en zelfs goedkoper!
Zal snel een paar foto's sturen.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

globale indruk van hoe het ongeveer zou kunnen gaan worden
veel waziger kan ik niet worden =;
Bijlagen
DSCN0002a.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: GIGA project

Bericht door ray5150 »

Ik zie visioenen van lang geleden.....
battlestar_galactica_1.jpg
:lol: :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

vroeger, lang,lang geleden in de toekomst zal er eens zijn....
en zo begint het sprookje :wink:
Trouwens ,leuk onderschrift, Recyclekoning! Spreekt me wel aan.
Deze nieuwe versterker zal heten 'Scramp' afgeleid van scrap-amp
Afval,restanten,had-ik-nog-liggen,sloop,tweedehands; daar bouw ik zo een beetje alles mee
Laatst gewijzigd door aaronboumans op di 25 jan 2011, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: GIGA project

Bericht door ray5150 »

aaronboumans schreef:
Afval,restanten,had-ik-nog-liggen,sloop,tweedehands; daar bouw ik zo een beetje alles mee
Kijk, dat mag ik graag zien.. :mrgreen:
Mischa! kom eens kijken...Nog zo een die opgewonden raakt van grofvuil... :lagge: :lagge:
(Een collega heeft me wel eens McGyver genoemd, schijnt een televiesieserie te zijn over een man die een auto repareert met een rol plakband en een zakmes... :D )
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: GIGA project

Bericht door Wowly »

Hahaha ik vind het er hardstikke gaaf uitzien hoor!!!!
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

Rol plakband en een zakmes???????
Dan doe ik toch iets niet goed.... ik moest een versnellingsbakrevisie en complete ontsteking erin frutsen(jaja was alles maar zo betrouwbaar als Das Auto, ahum :-# )

En nog even ter info;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dumpster_diving
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: GIGA project

Bericht door ray5150 »

aaronboumans schreef:
Zo erg is het ook niet hoor, alleen dingen waar een stekker aan zit.... :lol:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: GIGA project

Bericht door MechanicalAnimal »

aaronboumans schreef:
globale indruk van hoe het ongeveer zou kunnen gaan worden
veel waziger kan ik niet worden =;
Vet zeg! hop achter in de bolderwagen en op naar de EISA!

wat een bizar ontwerp zeg, geniaal!
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

Dank MA, voor het compliment
Vormgeving in het kader van 'functional art'. Ofwel toegepaste kunst en wel met een 50/50 verdeling.
aaronboumans schreef:
Kortom ik wil er wel wat fraais van maken.Maar!.. het is gemaakt van afval en dat mag best gezien worden uiteindelijk, (dat is mijn designstatement 8) :wink: )
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: GIGA project

Bericht door aaronboumans »

Gisteren de voetjes en de kolommen inc ophangbevestiging gezaagd. Fijn zo een nieuwe Bewo! Alles exact op lengte en goed haaks.
Ik had nog wat stafmateriaal 40x40 alu liggen.
4 voetjes van 25mm, dubbele kolom van 390mm en drie koppelstukjes van 128,5mm= ongeveer 1,13meter. Dus 1.13x0.04x0.04x2700=4,88kilo erbij. Dit alles in het kader van; veel aluminium is ook zwaar :P

Ik zoek trouwens nog een 40(of meer)polige multistekker+chassisdeel, zoals Harting-Han of Wieland of Epic of...
Zal het bij de rubriek gevraagd zetten.

Harting Han 48E stekker met chassisdeel gevonden! NIEUW!
Bijlagen
DSCN0003a.JPG
DSCN0004a.JPG
Plaats reactie