ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Dames, heren.....ZBA luisterdag 2011 komt er aan!!!!

Ondanks mijn drukte met het bouwen van het huis (ja ook dit jaar....) wordt er natuurlijk de luisterdag georganiseerd!

Planning: 28 mei!
Lokatie: opnieuw Gemeenschapshuis Beemdentil te Breda
Tijd: 8.30 - 22.00
Het avondeten zal waarschijnlijk weer door domino's worden verzorgd hahaha. Het middageten overigens zelf meenemen.

Voor de tweede keer: er word NIETS geregeld, behalve dat ik weer wil weten wat mensen willen meenemen voor equipment. Indeling, groepen etc etc; niks van dat al!! Gewoon vrij! expirimenteren en luisteren. Dat is waar jullie het beste in zijn, daarom deze opzet.

Je mag nu al beginnen met het opgeven wat je zou willen laten horen, dat geef je aan in dit draadje.

Verdere nieuwtjes volgen nog in dit draadje!

bezoekers MOETEN lid zijn van ZBA!

Veel plezier en ik hoop dat er ook dit jaar opnieuw mooie spullen om te bewonderen in vele opzichten!! (ik ben al flink bezig interessante projecten te inviten!!!)

Jan aka Wowly
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

DATUM
28 MEI 2010

TIJD
9.00 - 22.00 (8.30 voor degene die veel moeten sjouwen natuurlijk...)

Wordt opnieuw gehouden in Breda, en heeft deze keer weer de status van ZelfBouwAudio Luisterdag meegekregen. Waarom destijds voor deze titel gekozen? Hiervoor zijn enkele redenen. Ten eerste ben ik dan altijd wel de organisator, maar vele leden van het ZBA helpen op de dag zelf actief mee, de apparatuur komt van leden van het ZBA, leden komen uit alle streken en landen van het ZBA (oke, de antillen niet meegerekend, alhoewel......) en ook deze keer trekken we de dag door naar de avond, waartussen een etentje gepland staat (PIZZA!!) zodat we met z'n allen ook van de anderen geneugten van het leven gaan genieten.

DOELSTELLING
- je mag op je gemak luisteren naar alle creatie's van de forumleden
- je mag/moet je eigen muziek meenemen en afspelen als de setmaster dit toestaat (setmaster = degene die zorgt voor de set, meestal (een deel van) de eigenaar(s))
- je mag gezellig onderling praten of je favoriete hobby, of anderszins
- je mag nu eindelijk eens In Real Life (IRL) je medeforummer ontmoeten
- je mag nu eindelijk eens een gezicht plakken op de nick van je medeforummer
- je mag gezellig aanschuiven aan de etenstafel
- je mag gezellig onder het genot van een koud of warm drankje nagenieten van het eten
- je mag zoveel commentaar leveren of complimentjes weggeven aan allerhande creatie's
- je mag je 2ehands meuk verkopen
- je mag anderen wat moeilijke modificatie's laten uitvoeren aan je eigen apparatuur indien je daar zelf niet toe in staat bent
- je mag je eigen creatie's matchen aan de meest compromisloze, of mooie, of bestklinkende creatie van een ander (mits met zijn toestemming)
- je mag..........een fijne dag hebben met medehobby-isten, en daarna naar huis gaan met suizend hoofd van de indrukken en de thuisblijvers lekkermaken met de mooiste en interessantste verhalen van de ZBA luisterdag

REGELS
Er zijn ook enkele zaken die niet mogen:
- in principe zijn alle LEDEN welkom op de luisterdag
- Andere apparatuur aanraken/instellen/veranderen/beschadigen zonder toestemming van de eigenaar. Indien hierdoor schade word gemaakt EIS ik dat je dit aangeeft bij de eigenaar zodat evt schade kan worden verhaald op een WA-verzekering
- De raad van de organistoren in de wind slaan
- Mensen onjuist bejegenen, ook al kun je elkaar op het forum niet uitstaan. Pittige discussie's blijven op het forum, al is de luisterdag bij uitstek bekend om zijn enorme verduidelijking van karakters van leden. Peace and love weet je wel.
- Probeer anderen te respecteren als er wat serieuzer wordt geluisterd, dus, snaveltjes toe als degene die net zijn muziekje heeft opgezet ingespannen zit te luisteren. Mocht deze persoon ondertussen rustig verder keuvelen is het geen probleem om lekker mee te kleppen haha.
- Ik geef bij deze aan dat ik, nog de organisatie van gemeenschapshuis Beemdentil niet verantwoordelijk is voor enig schade of diefstal toegebracht aan je eigendommen. Zie punt 2 van de regels: ik EIS dat je, indien je schade veroorzaakt of ziet dat iemand schade veroorzaakt dit komt melden bij mij of de betreffende eigenaar.

OPZET
Geen, alles wordt losgelaten; omdat het ieder jaar beter en beter loopt. Ieder jaar organiseer ik minder en minder en word de invulling van de leden groter en groter......

Equipment
Zie onderstaande reply

KOSTEN
De bijdrage in de kosten van de luisterdag zijn gesteld op 7,50 euro. De kosten van het eten zijn nog niet meergerekend, deze zullen waarschijnlijk weer 5 euro bedragen per pizza (moet tzt nog even een goede prijs bedingen). Dit bedrag word bij aankomst aan de organisator gegeven zodat je je sticker krijgt waarop je nick en naam staat. De bijdrage is dermate laag omdat we gebruik kunnen maken van een gemeenschapshuis. Dit houd dan wel in dat we gebruik MOETEN maken van de drinkgelegenheid van het gemeenschapshuis. Eerdere deelnemers zullen be-amen dat deze kosten laag zijn, maar van groot belang voor het gemeenschapshuis.

Ik zal een apart potje maken voor donaties aan het forum, ook voor donaties van geruilde voorwerpen zoals asterduc en henk-jan het besproken hadden.

LOKATIE
Gemeenschapshuis Beemdentil
Gageldonksepad 5
4824PP Breda

ORGANISATOREN
Hoofdorganisator: Wowly
Penningmeester: ???

EDIT: aanpassing 21-4-2011/29-04-2011

Jan aka Wowly
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ETEN / DRINKEN

Drinken
De bijdrage voor de dag is dermate laag omdat we gebruik kunnen maken van een gemeenschapshuis. Dit houd dan wel in dat we gebruik MOETEN maken van de drinkgelegenheid van het gemeenschapshuis. Eerdere deelnemers zullen be-amen dat de kosten van deze versnaperingen laag zijn, maar van groot belang voor het gemeenschapshuis.

Eten
Middageten: je eigenste bammetjes meenemen!
Avondeten: om 16.00 ga ik domino pizza bellen. Kosten: 5 euro voor iedere pizaa die er te bestellen valt :D :D . Blijft leuk als je er veel tegelijk besteld haha. Als iedereen vantevoren heeft aangegeven wát ie wil en heeft betaald kunnen ze zich een beetje voorbereiden hihihi. Tussen 17.00 - 17.30 zullen ze dan worden gebracht, al zullen er waarschijnlijk weer 2 ritjes voor nodig zijn.

Als je wil kun je nu al kijken welke je wil hebben zodat je zaterdag daar geen omkijken naar hebt. check http://www.dominos.nl/CORPORATE/overdominos/Menu

Omdat in tegenstelling tot afgelopen jaren vorig jaar de pot van het drinken helemaal niet klopte gaat dit jaar de beheerster meehelpen met de verkoop van drank. Begin er alsjeblieft niet over, ik heb hier nog buikpijn van, maar zo zijn we verlost van dat punt....

Jan
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

EQUIPMENT

Zie het volgende draadje: viewtopic.php?f=26&t=13443
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

PRESENTATIE

Het zou fijn zijn als iedereen voor zijn apparatuur een presentatieblaadje wil invullen. dat kan dan mooi voor het onderdeel staan. Bijvoorbeeld: "Buizenversterker, push pull, die-en-die buizen, zus en zo opgebouwd" en ga zo maar door. Vorig jaar hebben veel leden hieraan gehoor gegeven. Het was heerlijk bladeren door de boekwerken van sommigen tijdens het luisteren naar zijn set!

Een format hiervoor kun je downloaden en uitprinten. Het is een WORD-document (Office 2003) waaronder je alles kunt intypen. Of gewoon uitprinten en met pen erbij schrijven natuurlijk.

Zo word het nóg leuker en leerzamer dan het al was.

Héél erg bedankt voor je moeite!

Jan aka Wowly
Bijlagen
Presentatiesjabloon.doc
(79.5 KiB) 119 keer gedownload
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik zou graag een workshop luidspreker kabels instralen geven, daar schijnt namelijk een grote behoefte aan te zijn, is daar op de 28e ook ruimte voor? :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Audiofiel gebedsgenezer
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Voor stralen en grote behoeftes is wel een ruimte aanwezig. Gezien de aanduiding voor "Workshop Cables" was blijkbaar al voorzien dat daarmee aan een grote behoefte tegemoet werd gekomen.
Bijlagen
Workshop_Cables.jpg
Workshop_Cables.jpg (11.49 KiB) 2167 keer bekeken
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hahaha, touché :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Audiofiel gebedsgenezer
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

De sfeer is nu al gezellig... helaas kan ik niet de 28e mei. Misschien kan ik nog iets regelen wat betreft de kids....
harryeng

Bericht door harryeng »

Tja,

als niemand zijn gegevens wil opgeven zal ik een voorzet geven: ik weet het nog niet!
Ik kom in ieder geval met een complete installatie. Ik heb wat bouw activiteiten in de planning staan. Op dit moment is het deze set, zonder de vinyl onderdelen, en zonder de plant. Mogelijk dat hier en daar een component verbeterd wordt voor die tijd.

Luidsprekers: Mini accio V3 (Focal Beryllium, met paper Seas M15CH001)
Woofers: Mini Corner woofer (speciale audio technology 10 inch in gesloten behuizing)
Actief filter/pre: Groundsound DCN28 (Inderdaad die dure :lol: en nog in orginele staat ook!)
Versterkers: 4 kanalen SET buizen, MingDa MD 845-A. (Hoewel deze nu op de operatie tafel liggen. Nog veel potentie...)
En natuurlijk mijn transporter streamer, en de bijbehorende server onderdelen.

Gr. Harry
Bijlagen
Front view.jpg
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Dan kan ik mij DT mee nemen.
Deze verbouwde Thorens 160 MKII met een DIY lucht gelagerde tagentiale arm.
Afbeelding

De Phono Dude en de hawk P11 voorversterker mogen ook mee.
De laatste is nu in verbouw en hoop dat deze op tijd klaar is.
Mogelijk is dan ook de opvolger van de PD klaar en mag die ook mee.

DIY eindversterker en speakers heb ik nog niet maar ik kan mij niet voor stellen dat er niet iemand is die zijn EV en speakrs wil laten horen.
harryeng

Bericht door harryeng »

Kappa7 schreef:
Dan kan ik mij DT mee nemen.
Deze verbouwde Thorens 160 MKII met een DIY lucht gelagerde tagentiale arm.

De Phono Dude en de hawk P11 voorversterker mogen ook mee.
De laatste is nu in verbouw en hoop dat deze op tijd klaar is.
Mogelijk is dan ook de opvolger van de PD klaar en mag die ook mee.

DIY eindversterker en speakers heb ik nog niet maar ik kan mij niet voor stellen dat er niet iemand is die zijn EV en speakrs wil laten horen.
Phono dude! Een van mijn komende projecten.
Mijn set staat ter beschikking....

Gr. Harry
Arno

Bericht door Arno »

Als het nu eens een beetje meezit, en ik me er weer toe kan zetten om hem af te maken, neem ik deze mee:

Afbeelding

Projekt Egalisatiemortel moet dan ook wel klaar zijn.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

harryeng schreef:
Mijn set staat ter beschikking....
Gr. Harry
Leuk gaat helemaal goed komen dus.

Groetjes George
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hey leuk, de datum staat weer vast !!!

Of/wat ik mee breng weet ik nog niet, maar ik ben er zeker weer bij. Mogelijk sleep ik nog een paar ZBA-ers vanuit het zuiden des lands mee. Ik breng in elk geval geen speakers mee die teruggebracht moeten worden naar Oss, want dat liep vorig jaar verkeerd af :( .

Groeten,
Mischa
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik zal er zijn en durf dan misschien voor het eerst een eigen bouwsel te presenteren...
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Ik ben zeker weer van de partij. Als het leven een beetje mee zit neem ik ook een volledige set mee:
* Voorversterker met MiniDIGI & MiniDSP
* Eindversterker LM3875
* KT88 SET met losse voeding (indien gereed of op zijn minst speelbaar)
* MediaCenter
* Discovery luidsprekers (indien gereed of op zijn minst speelbaar)
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Ik ben er zeker, maar of ik wat meeneem ??????????? :P

Ik weet niet of er nog wat bij kan als die betonmorteljongens er bij komen :lol:

Gaan we weer samen Arno?
MechanicalAnimal

Bericht door MechanicalAnimal »

Leuk! Ik zal 28/5 eens in de agenda blokken :D

Ik vrees alleen dat in mei de Galactica's nog niet klaar zijn :(.

buiten de uitdaging hoe ze naar Breda te vervoeren zouden zijn :-#
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ben er zeker bij, noteer mij maar!
dre

Bericht door dre »

tino en ik zullen ook weer van de partij zijn!
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Als alles past in Lieuwe's auto zal ik mijn 2 lbv mkIII meenemen.
En misschien ook een Eindversterker maar die moet ik nog Bouwen.

Ik ben wel benieuwt hoeveel het verschil met de "Grote" Jongens zal zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door DragoSz op di 01 feb 2011, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tsjonge, jonge, 28 mei, dan moet ik nog stevig aan de bak en ik ben al zo druk met m'n verhuizing ...

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

SSassen schreef:
Tsjonge, jonge, 28 mei, dan moet ik nog stevig aan de bak en ik ben al zo druk met m'n verhuizing ...

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gediplomeerd kabelfluisteraar
Dat huis wacht wel, de 28e mei is voorbij voordat je het in de gaten hebt :rock: :rock: :rock:

Groeten,
Mischa
TubeHead

Bericht door TubeHead »

:rock:

Als hij af is.. dan neem ik de El34 PP mee. En de "Ik ga op reis en neem mee...
2'' peerlessjes + ta2024 whisky flancon amp.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”