Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
vraag over zo'n iPod: je kan er dus gewoon vanaf de PC bestanden op zetten, of moet dat perse met dat iTunes? en kan je met dBPoweramp FLAC naar Appel converteren?
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Dat moet per se met iTunes, of met een speciaal ander programma. Met Windows verkenner kan het niet. dBpoweramp ondersteunt o.a. flac en appel dus ik denk wel dat die dat kan converteren.
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Dat moet i.d.d. met iTunes. Je kunt je iPod niet als disk benaderen. Appel heeft dat behoorlijk dichtgespijkerd
Het kan wel weer met een gekraakte iPod. Maar bij iedere software update kun je dan weer overnieuw beginnen. Apple voert oorlog met de krakers. Google maar eens op iPod+Jailbreak.
Je kunt zeker met dBpoweramp van Flac naar Applemoes converteren: ALAC (Apple Lossless Audio Compressie), moet je wel apart een plug-in voor downloaden bij Illustrate: http://www.dbpoweramp.com/codec-central-m4a.htm Ik gebruik gewoon MP3 VBR in de hoogste kwaliteit op de iPod.
Je kunt zeker met dBpoweramp van Flac naar Applemoes converteren: ALAC (Apple Lossless Audio Compressie), moet je wel apart een plug-in voor downloaden bij Illustrate: http://www.dbpoweramp.com/codec-central-m4a.htm Ik gebruik gewoon MP3 VBR in de hoogste kwaliteit op de iPod.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
waar is dat nou weer goed voor.... om meer mensen naar de aiTunes winkel te krijgen zeker
wat voor uitleg geven de spindoctors?
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Is i.d.d. een kwestie van $$$'s om mensen naar de iTunes store te krijgen. Het heeft ook wel iets paternalistisch. Zo heeft Appel ook het Spottify app'je uit de iTunes store gegooid om $ redenen
Maar goed, de iPod managen met iTunes op de PC verloopt verder vlekkeloos plug and play hoor, ook met eigen muziek en foto's. Ik heb er verder niet zo'n probleem mee. Het is verders een heerlijk ding.
Maar goed, de iPod managen met iTunes op de PC verloopt verder vlekkeloos plug and play hoor, ook met eigen muziek en foto's. Ik heb er verder niet zo'n probleem mee. Het is verders een heerlijk ding.
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Een andere reden voor het gebruik van iTunes om bestanden naar je iPod te zetten is volgens mij dat de werking van een iPod op een muziekdatabase die gebruik maakt van id3-tags gebaseerd is. Op deze manier zorgt Apple wel voor een naadloze samenwerking tussen pc en iPod.
Zelf gebruik ik Foobar2000 met iPod plugin om muziek naar mijn iPhone te kopiëren. Deze plugin zet Flac-bestanden automatisch om naar AAC-formaat als ik flac naar mijn ipone kopieer. Ik hoef dus geen handmatige omzetting te doen. Bovendien heb ik nu slechts 1 programma om mijn muziek op de pc af te spelen en op de iPhone te zetten.
Zelf gebruik ik Foobar2000 met iPod plugin om muziek naar mijn iPhone te kopiëren. Deze plugin zet Flac-bestanden automatisch om naar AAC-formaat als ik flac naar mijn ipone kopieer. Ik hoef dus geen handmatige omzetting te doen. Bovendien heb ik nu slechts 1 programma om mijn muziek op de pc af te spelen en op de iPhone te zetten.
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Kijk eens naar: http://sbooth.org/Tag/
of beter nog: http://sbooth.org/Play/
Kan je AiiiiiTunes helemaal opdoeken!
en het klinkt nog beter ook!
of beter nog: http://sbooth.org/Play/
Kan je AiiiiiTunes helemaal opdoeken!
en het klinkt nog beter ook!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Weet je ook of Play draadloos naar een Airport Express te krijgen is?
Re: Behuizing voor voorversterker
Heb je ze nog en wat kost het? Om eerlijk te wezen ik heb 0,0 ervaring met mac machines.Leeuwarden schreef:Ik heb nog drie MacMini's (G4) die weg mogen.
