Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door Henkjan »

vraag over zo'n iPod: je kan er dus gewoon vanaf de PC bestanden op zetten, of moet dat perse met dat iTunes? en kan je met dBPoweramp FLAC naar Appel converteren?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door Vuurkat »

Dat moet per se met iTunes, of met een speciaal ander programma. Met Windows verkenner kan het niet. dBpoweramp ondersteunt o.a. flac en appel dus ik denk wel dat die dat kan converteren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door Pjotr »

Dat moet i.d.d. met iTunes. Je kunt je iPod niet als disk benaderen. Appel heeft dat behoorlijk dichtgespijkerd :( Het kan wel weer met een gekraakte iPod. Maar bij iedere software update kun je dan weer overnieuw beginnen. Apple voert oorlog met de krakers. Google maar eens op iPod+Jailbreak.

Je kunt zeker met dBpoweramp van Flac naar Applemoes converteren: ALAC (Apple Lossless Audio Compressie), moet je wel apart een plug-in voor downloaden bij Illustrate: http://www.dbpoweramp.com/codec-central-m4a.htm Ik gebruik gewoon MP3 VBR in de hoogste kwaliteit op de iPod.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door Henkjan »

waar is dat nou weer goed voor.... om meer mensen naar de aiTunes winkel te krijgen zeker :( wat voor uitleg geven de spindoctors?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door Pjotr »

Is i.d.d. een kwestie van $$$'s om mensen naar de iTunes store te krijgen. Het heeft ook wel iets paternalistisch. Zo heeft Appel ook het Spottify app'je uit de iTunes store gegooid om $ redenen :boos:

Maar goed, de iPod managen met iTunes op de PC verloopt verder vlekkeloos plug and play hoor, ook met eigen muziek en foto's. Ik heb er verder niet zo'n probleem mee. Het is verders een heerlijk ding.
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door Ronald_1 »

Een andere reden voor het gebruik van iTunes om bestanden naar je iPod te zetten is volgens mij dat de werking van een iPod op een muziekdatabase die gebruik maakt van id3-tags gebaseerd is. Op deze manier zorgt Apple wel voor een naadloze samenwerking tussen pc en iPod.

Zelf gebruik ik Foobar2000 met iPod plugin om muziek naar mijn iPhone te kopiëren. Deze plugin zet Flac-bestanden automatisch om naar AAC-formaat als ik flac naar mijn ipone kopieer. Ik hoef dus geen handmatige omzetting te doen. Bovendien heb ik nu slechts 1 programma om mijn muziek op de pc af te spelen en op de iPhone te zetten.
hoka
Berichten: 109
Lid geworden op: za 02 feb 2008, 16:54

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door hoka »

Kijk eens naar: http://sbooth.org/Tag/

of beter nog: http://sbooth.org/Play/

Kan je AiiiiiTunes helemaal opdoeken!

en het klinkt nog beter ook!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door Leeuwarden »

Weet je ook of Play draadloos naar een Airport Express te krijgen is?
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Behuizing voor voorversterker

Bericht door nxs77 »

Leeuwarden schreef:
Ik heb nog drie MacMini's (G4) die weg mogen.
Heb je ze nog en wat kost het? Om eerlijk te wezen ik heb 0,0 ervaring met mac machines.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”