Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor

Bericht door Henkjan »

vraag over zo'n iPod: je kan er dus gewoon vanaf de PC bestanden op zetten, of moet dat perse met dat iTunes? en kan je met dBPoweramp FLAC naar Appel converteren?
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Dat moet per se met iTunes, of met een speciaal ander programma. Met Windows verkenner kan het niet. dBpoweramp ondersteunt o.a. flac en appel dus ik denk wel dat die dat kan converteren.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat moet i.d.d. met iTunes. Je kunt je iPod niet als disk benaderen. Appel heeft dat behoorlijk dichtgespijkerd :( Het kan wel weer met een gekraakte iPod. Maar bij iedere software update kun je dan weer overnieuw beginnen. Apple voert oorlog met de krakers. Google maar eens op iPod+Jailbreak.

Je kunt zeker met dBpoweramp van Flac naar Applemoes converteren: ALAC (Apple Lossless Audio Compressie), moet je wel apart een plug-in voor downloaden bij Illustrate: http://www.dbpoweramp.com/codec-central-m4a.htm Ik gebruik gewoon MP3 VBR in de hoogste kwaliteit op de iPod.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

waar is dat nou weer goed voor.... om meer mensen naar de aiTunes winkel te krijgen zeker :( wat voor uitleg geven de spindoctors?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Is i.d.d. een kwestie van $$$'s om mensen naar de iTunes store te krijgen. Het heeft ook wel iets paternalistisch. Zo heeft Appel ook het Spottify app'je uit de iTunes store gegooid om $ redenen :boos:

Maar goed, de iPod managen met iTunes op de PC verloopt verder vlekkeloos plug and play hoor, ook met eigen muziek en foto's. Ik heb er verder niet zo'n probleem mee. Het is verders een heerlijk ding.
Ronald_1

Bericht door Ronald_1 »

Een andere reden voor het gebruik van iTunes om bestanden naar je iPod te zetten is volgens mij dat de werking van een iPod op een muziekdatabase die gebruik maakt van id3-tags gebaseerd is. Op deze manier zorgt Apple wel voor een naadloze samenwerking tussen pc en iPod.

Zelf gebruik ik Foobar2000 met iPod plugin om muziek naar mijn iPhone te kopiëren. Deze plugin zet Flac-bestanden automatisch om naar AAC-formaat als ik flac naar mijn ipone kopieer. Ik hoef dus geen handmatige omzetting te doen. Bovendien heb ik nu slechts 1 programma om mijn muziek op de pc af te spelen en op de iPhone te zetten.
hoka

Bericht door hoka »

Kijk eens naar: http://sbooth.org/Tag/

of beter nog: http://sbooth.org/Play/

Kan je AiiiiiTunes helemaal opdoeken!

en het klinkt nog beter ook!
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Weet je ook of Play draadloos naar een Airport Express te krijgen is?
nxs77
Contacteer:

Re: Behuizing voor voorversterker

Bericht door nxs77 »

Leeuwarden schreef:
Ik heb nog drie MacMini's (G4) die weg mogen.
Heb je ze nog en wat kost het? Om eerlijk te wezen ik heb 0,0 ervaring met mac machines.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”