feb 13, 2010 laatste bericht
De rega staat hier nog steeds
Element duurde erg lang met inspelen heb denk ik nu zo`n 100 uur er op zitten.
De soundstage is enorm veel beter geworden, hoor nu bij b.v. Roger waters amused to death
Ben trots op dat ik deze op vinyl heb.
Zit een stuk in begint met een houthakker, de spanen vallen naast mij neer, daarna komt er een slede aangereden met die leuke belletjes (aan het paard), de slede komt van links achter de speaker naar je neus toe rijden en verlaat de woonkamer geheel rechts naast de speaker.
Heb de opname veel gehoord maar niet zo nauwkeurig als nu. Kippenvel elke keer weer.
De rega mod site eerder genoemd is erg interessant veel info te vinden.
Maar er is geen mod voor de rega BR301 (nog niet)
Maar heb een hele avond zitten meten (schuifmaat)
Ik heb namelijk een goldmund MAT en clamp origineel in goede staat (zeer zeldzaam)
Voorbeeld:
http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0511046152
De mat heb ik een klein plaatje van kunnen vinden eigenlijk te klein
Nu als ik de mat ga plaatsen op de bestaande glazen draai plateau dan komt het plateau 5 mm hoger te liggen.
Daarmee is de arm hoogte 5 mm te hoog.
Nu zijn er busjes die de arm kunnen verhogen, ik ben er niet weg van.
Kijk maar naar boor eilanden sommigen staan ook op 3 poten net als de rega arm monting beetje zielige houtschroeven die de arm fixeren.
Nu kan ik op mijn werk aan 5 mm dikke koolstof versterkte kunststof komen die is uitgehard met epoxy in een
autoclaaf
Ik maak een model van papier die ik overneem op het koolstof plaatje met de steek van de gaatjes van de arm
Dus vul ik de arm naar originele hoogte arm/disk
Dan wil ik horen of die clamp en mat positief effect heeft op de soundstage
Zelfs het winkel personeel waar ik de speler kocht was erg benieuwd naar de bevindingen.
Misschien zelfs tot een definitieve mod uit te werken.
Graag wat commentaar (liefst opbouwende kritiek)
Wat denken jullie hiervan?