Zelfs een brakke opname als die van de mama's en de papa's is nu enigzins te pruimen!
Jan
Moderator: Beheerdersteam
je bent nu echt audiofiel aan het worden: door alles wat je doet gaat het beter klinken, niet vergeten te vermelden dat je vriendin het ook meteen opmerkteWowly schreef:Ik heb net aarde aangelegd op mijn WCD, kan het zijn dat het geluid ervan op vooruit gaat of begin ik nu echt te hallicuneren![]()
![]()
Sluit je zo'n voeding aan op een wandcontactdoos zonder randaarde kan het goed zijn dat op de behuizing de halve netspanning komt te staan. Een ander apparaat in de keten heeft misschien een ander potentiaal waardoor er door de audiosnoertjes kleine vereffeningsstromen gaan lopen.Henkjan schreef:maar serieus: zou goed kunnen. als een voeding bv een netfilter heeft, die dingen werken alleen met een randaarde, dus goed mogelijk dat je stroomvoorziening er op vooruit gaat
Meet in die situatie ook de spanning tussen de componenten onderling. Het is belangrijker dat deze minimaal is.Bart_M schreef:Om je set volledig goed aan te sluiten op het stoomnet zijn er 2 manieren.
In beide gevallen sluit je de componenten aan zonder interlinks oid, dus alleen de stroomkabel.
Daarna meet je de restspanning op het chassis of op de rand van een RCA aansluiting en noteer de waarde, draai de stekker om en meet en noteer opnieuw. Dit doe je voor elk component.
Hierna heb je twee keuzes:
Of de laagste waardes gebruiken, of de waardes die het dichtst bij elkaar liggen.
komt dat niet neer op die 2e optie die Bart noemt?richard schreef:Meet in die situatie ook de spanning tussen de componenten onderling. Het is belangrijker dat deze minimaal is.Bart_M schreef:Om je set volledig goed aan te sluiten op het stoomnet zijn er 2 manieren.
In beide gevallen sluit je de componenten aan zonder interlinks oid, dus alleen de stroomkabel.
Daarna meet je de restspanning op het chassis of op de rand van een RCA aansluiting en noteer de waarde, draai de stekker om en meet en noteer opnieuw. Dit doe je voor elk component.
Hierna heb je twee keuzes:
Of de laagste waardes gebruiken, of de waardes die het dichtst bij elkaar liggen.
Boj een gelijkspanning wel, maar de netspanning is een wisselspanning, het zou dan best kunnen dat het onderlinge spanningsverschil nog groot is terwijl het spanningsverschil met de aarde nagenoeg gelijk is.Henkjan schreef:komt dat niet neer op die 2e optie die Bart noemt?richard schreef:Meet in die situatie ook de spanning tussen de componenten onderling. Het is belangrijker dat deze minimaal is.Bart_M schreef:Om je set volledig goed aan te sluiten op het stoomnet zijn er 2 manieren.
In beide gevallen sluit je de componenten aan zonder interlinks oid, dus alleen de stroomkabel.
Daarna meet je de restspanning op het chassis of op de rand van een RCA aansluiting en noteer de waarde, draai de stekker om en meet en noteer opnieuw. Dit doe je voor elk component.
Hierna heb je twee keuzes:
Of de laagste waardes gebruiken, of de waardes die het dichtst bij elkaar liggen.