Gezien de kleine markt die er in Nederland voor zo'n blad bestaat is de prijs bijzonder redelijk lijkt me!
Je moet wel toe geven dat het blad, kijkend naar het volume, aan de dure kant is. Dat dit door de kleine oplage is begrijp ik en daarom ben ik ook bereid het te betalen. Ook de inhoud rechtvaardigt de prijs. Maar om het dan duurder te maken door er dingen aan toe te voeg zie ik niet zitten. Het gaat dan ook heel hard richting een psychologische grens van 20 euro.
Vergeet niet dat er naast de kleine oplage ook kwaliteits papier en inkt is gebruikt .
Daarmee vergeleken heeft het papier in de HH & K+T een hoog wc-gehalte (verder niets mee bedoelt hoor!).
Ook ik vind de prijs heel redelijk, tis niet voor niets een special.
Kan je al een tipje van de sluier oplichten wat betreft de inhoud en wanneer mogen we het blad verwelkomen? Moet ik al een plekje onder de kerstboom vrijhouden?
Nou goed dan, een tipje van de sluier, hieronder 't voorwoord wat ik geschreven heb voor de derde Audio Special.
De derde Audio Special op rij
Voor u ligt alweer de derde Audio Special die, net zoals voorgaande jaren, bol staat van de zelfbouwontwerpen. Ook dit jaar weer de inmiddels bekende mix van buizen, luidsprekers en halfgeleiders, zodat er voor iedere zelfbouwer ongetwijfeld iets interessants te lezen of te bouwen valt.
Zo treft u onder andere een diepgaand artikel aan over de vraag of buizenversterkers nu wel of niet in staat zijn microdetails weer te geven en hoe bepalend de uitgangstransformator is in deze complexe vergelijking. Daarbij komen onder andere de verschillen tussen push-pull en single-ended uitgangstransformatoren aan bod en een meetmethode om de kwaliteiten van een uitgangstransformator te kunnen beoordelen.
Een andere belangrijke faktor in ‘t ontwerp van een buizenversterker zijn uiteraard de hierin gebruikte buizen. Niet zelden zorgt een ongelijkheid tussen vooral de buizen in de eindtrap voor een toename in de harmonische vervorming of een afname van de lineairiteit. Daarom in deze derde editie van de Audio Special een ontwerp voor een dubbele buizentester. Daarmee kunt u als hobbyist eindelijk uw buizen exact vergelijken en vervolgens paren. Daarnaast een tweetal ontwerpen voor een buizeneindversterker en een achtergrondartikel met ontwerpvoorbeelden voor een buizenversterker zonder condensatoren in de signaalweg.
Wat luidsprekerontwerpen betreft ook dit jaar weer een breed aanbod, varieërend van een luidspreker met HiFi aspiraties voor bij de PC tot een line-array met maar liefst acht ring-radiator tweeters. Maar bijvoorbeeld ook een zeer compacte subwoofer op basis van de hagelnieuwe linear array transducer; een subwoofer driver met een zeer unieke opbouw en prestaties. Als krenten in de pap twee vloerstaande luidsprekers en een 2-weg monitor luidspreker met een niet alledaagse driver bezetting.
Maar ook op het gebied van halfgeleiders een aantal interessante artikelen. Zo komt de Tentlabs DIY CD-speler uitvoerig aan bod; een zelfbouwkit voor een CD-speler met een wel zeer eigenzinnig karakter. Ook kijken we naar twee andere nieuwe producten van Nederlandse bodem, namelijk de nieuwe schakelende audio voeding van Hypex en de zojuist geintroduceerde 2kW klasse-D versterker.
De auteurs van de Audio Special, de eindredactie en Elektor wensen u veel lees-, bouw- en uiteindelijk luisterplezier met deze derde Audio Special.
Je moet wel toe geven dat het blad, kijkend naar het volume, aan de dure kant is. Dat dit door de kleine oplage is begrijp ik en daarom ben ik ook bereid het te betalen. Ook de inhoud rechtvaardigt de prijs. Maar om het dan duurder te maken door er dingen aan toe te voeg zie ik niet zitten. Het gaat dan ook heel hard richting een psychologische grens van 20 euro.
Tom, ik heb van Sinterklaas begrepen dat je je dit jaar weer goed hebt gedragen. Ik zal daarom zorgen dat je de Special weer gratis in je bezit krijgt. Net als vorig jaar,
Je moet wel toe geven dat het blad, kijkend naar het volume, aan de dure kant is. Dat dit door de kleine oplage is begrijp ik en daarom ben ik ook bereid het te betalen. Ook de inhoud rechtvaardigt de prijs. Maar om het dan duurder te maken door er dingen aan toe te voeg zie ik niet zitten. Het gaat dan ook heel hard richting een psychologische grens van 20 euro.
Tom, ik heb van Sinterklaas begrepen dat je je dit jaar weer goed hebt gedragen. Ik zal daarom zorgen dat je de Special weer gratis in je bezit krijgt. Net als vorig jaar,
Dit jaar mag je iemand anders er een plezier mee doen...
Ik heb'm vorige week al besteld en betaald, hopelijk ligt ie vlug in de bus
16,5€ inclusief verzending naar belgië (verzending is gratis ). valt erg goed mee vind ik
ik dacht dat de gratis verzending ook maar tijdelijk geldt (1 of 2 weken vanaf het uitkomen van de special)
Heb even gekeken maar op de site staat het toch anders:
TIP: Bestel de Audio Special 3 tegelijkertijd met andere Elektor-producten; u betaalt dan voor uw gehele bestelling GEEN VERZENDKOSTEN en bespaart daarmee minimaal € 6,50 extra!
maar als je de audiospecial besteld (zonder verzendkosten), betaal je ook geen verzendkosten als je bijvoorbeeld een FPGA bord meebesteld (ik zeg maar iets )