Elektor Audio Special 3

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

De 3e Audio Special komt alleen uit in 't Nederlands, helaas geen versie in de Belgische taal deze keer :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
WMC
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door WMC »

Leeuwarden schreef:
Gezien de kleine markt die er in Nederland voor zo'n blad bestaat is de prijs bijzonder redelijk lijkt me!
Je moet wel toe geven dat het blad, kijkend naar het volume, aan de dure kant is. Dat dit door de kleine oplage is begrijp ik en daarom ben ik ook bereid het te betalen. Ook de inhoud rechtvaardigt de prijs. Maar om het dan duurder te maken door er dingen aan toe te voeg zie ik niet zitten. Het gaat dan ook heel hard richting een psychologische grens van 20 euro.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Bericht door Chris_T »

Vergeet niet dat er naast de kleine oplage ook kwaliteits papier en inkt is gebruikt ;).
Daarmee vergeleken heeft het papier in de HH & K+T een hoog wc-gehalte (verder niets mee bedoelt hoor!).

Ook ik vind de prijs heel redelijk, tis niet voor niets een special.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

Hi Sander,

Kan je al een tipje van de sluier oplichten wat betreft de inhoud en wanneer mogen we het blad verwelkomen? Moet ik al een plekje onder de kerstboom vrijhouden?

Scanspeakman
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Nou goed dan, een tipje van de sluier, hieronder 't voorwoord wat ik geschreven heb voor de derde Audio Special.
De derde Audio Special op rij

Voor u ligt alweer de derde Audio Special die, net zoals voorgaande jaren, bol staat van de zelfbouwontwerpen. Ook dit jaar weer de inmiddels bekende mix van buizen, luidsprekers en halfgeleiders, zodat er voor iedere zelfbouwer ongetwijfeld iets interessants te lezen of te bouwen valt.

Zo treft u onder andere een diepgaand artikel aan over de vraag of buizenversterkers nu wel of niet in staat zijn microdetails weer te geven en hoe bepalend de uitgangstransformator is in deze complexe vergelijking. Daarbij komen onder andere de verschillen tussen push-pull en single-ended uitgangstransformatoren aan bod en een meetmethode om de kwaliteiten van een uitgangstransformator te kunnen beoordelen.

Een andere belangrijke faktor in ‘t ontwerp van een buizenversterker zijn uiteraard de hierin gebruikte buizen. Niet zelden zorgt een ongelijkheid tussen vooral de buizen in de eindtrap voor een toename in de harmonische vervorming of een afname van de lineairiteit. Daarom in deze derde editie van de Audio Special een ontwerp voor een dubbele buizentester. Daarmee kunt u als hobbyist eindelijk uw buizen exact vergelijken en vervolgens paren. Daarnaast een tweetal ontwerpen voor een buizeneindversterker en een achtergrondartikel met ontwerpvoorbeelden voor een buizenversterker zonder condensatoren in de signaalweg.

Wat luidsprekerontwerpen betreft ook dit jaar weer een breed aanbod, varieërend van een luidspreker met HiFi aspiraties voor bij de PC tot een line-array met maar liefst acht ring-radiator tweeters. Maar bijvoorbeeld ook een zeer compacte subwoofer op basis van de hagelnieuwe linear array transducer; een subwoofer driver met een zeer unieke opbouw en prestaties. Als krenten in de pap twee vloerstaande luidsprekers en een 2-weg monitor luidspreker met een niet alledaagse driver bezetting.

Maar ook op het gebied van halfgeleiders een aantal interessante artikelen. Zo komt de Tentlabs DIY CD-speler uitvoerig aan bod; een zelfbouwkit voor een CD-speler met een wel zeer eigenzinnig karakter. Ook kijken we naar twee andere nieuwe producten van Nederlandse bodem, namelijk de nieuwe schakelende audio voeding van Hypex en de zojuist geintroduceerde 2kW klasse-D versterker.

De auteurs van de Audio Special, de eindredactie en Elektor wensen u veel lees-, bouw- en uiteindelijk luisterplezier met deze derde Audio Special.
Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

die buizentester lijkt me té interessant.. :P
dat wordt nog lastig wachten ;)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

jummie!!
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Wanneer ligt dit cadeautje in de schappen?
terveenster
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 dec 2007, 11:36

Bericht door terveenster »

Wanneer ligt dit cadeautje in de schappen?
Ja, wanneer?
Je moet wel toe geven dat het blad, kijkend naar het volume, aan de dure kant is. Dat dit door de kleine oplage is begrijp ik en daarom ben ik ook bereid het te betalen. Ook de inhoud rechtvaardigt de prijs. Maar om het dan duurder te maken door er dingen aan toe te voeg zie ik niet zitten. Het gaat dan ook heel hard richting een psychologische grens van 20 euro.
Tom, ik heb van Sinterklaas begrepen dat je je dit jaar weer goed hebt gedragen. Ik zal daarom zorgen dat je de Special weer gratis in je bezit krijgt. Net als vorig jaar,
WMC
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door WMC »

terveenster schreef:
Wanneer ligt dit cadeautje in de schappen?
Ja, wanneer?
Je moet wel toe geven dat het blad, kijkend naar het volume, aan de dure kant is. Dat dit door de kleine oplage is begrijp ik en daarom ben ik ook bereid het te betalen. Ook de inhoud rechtvaardigt de prijs. Maar om het dan duurder te maken door er dingen aan toe te voeg zie ik niet zitten. Het gaat dan ook heel hard richting een psychologische grens van 20 euro.
Tom, ik heb van Sinterklaas begrepen dat je je dit jaar weer goed hebt gedragen. Ik zal daarom zorgen dat je de Special weer gratis in je bezit krijgt. Net als vorig jaar,
Dit jaar mag je iemand anders er een plezier mee doen...
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

............een line-array met maar liefst acht ring-radiator tweeters.
ik ben zeer benieuwd!

Scanspeakman
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Week 50 las ik net op de pagina van Elektor forum en zo.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

de voorkant:

Afbeelding
Bijlagen
Audio-Special-3-voorkant.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Is ie uit?
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

Ik heb'm vorige week al besteld en betaald, hopelijk ligt ie vlug in de bus :shock:
16,5€ inclusief verzending naar belgië (verzending is gratis :P ). valt erg goed mee vind ik :D
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Had hem vorig jaar ook besteld maar was toen meer dan 7 Eurie`s kwijt aan bezorgkosten :cry:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

ik dacht dat de gratis verzending ook maar tijdelijk geldt (1 of 2 weken vanaf het uitkomen van de special)
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

xbake schreef:
ik dacht dat de gratis verzending ook maar tijdelijk geldt (1 of 2 weken vanaf het uitkomen van de special)
Heb even gekeken maar op de site staat het toch anders:


TIP: Bestel de Audio Special 3 tegelijkertijd met andere Elektor-producten; u betaalt dan voor uw gehele bestelling GEEN VERZENDKOSTEN en bespaart daarmee minimaal € 6,50 extra!

:?
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

één lijntje erboven:
TIJDELIJK GEEN VERZENDKOSTEN!
;)

maar als je de audiospecial besteld (zonder verzendkosten), betaal je ook geen verzendkosten als je bijvoorbeeld een FPGA bord meebesteld (ik zeg maar iets :D )
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

:oops:
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Bericht door Luxjan »

Heeft iemand misschien een linkje waar ie te bestellen is?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Luxjan schreef:
Heeft iemand misschien een linkje waar ie te bestellen is?
http://www.elektor.nl/products/magazine ... 6841.lynkx
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Bericht door Luxjan »

Thx.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Besteld... lekker voor de feestdagen....
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

RobertD schreef:
Besteld... lekker voor de feestdagen....
idem :)
Plaats reactie