welke tweeter ipv DT94
Moderator: Beheerdersteam
welke tweeter ipv DT94
hallo. ben bezig CT 142 van visaton te bouwen. als woofer gebruik ik de WS17E van visaton (jaren terug ook ervoor gebruikt). maar de voorgestelde DT 94 tweeter was ik vorige keer al niet zo kapot van. enig idee welke beter te gebruiken en hoe filter aan te passen?
dank,
Pascal
dank,
Pascal
Re: welke tweeter ipv DT94
Als je het niet erg vindt om wat meer uit te geven is de Visaton G20SC (€42) misschien wat, het filter kan je dan aanpassen met BoxSim.
Re: welke tweeter ipv DT94
wil proberen beetje in budget te blijven. budget voor bios op zolderkamer inclusief reciever/versterker ligt op 500 euro. niet veel, maar is best te doen denk ik. goede breedbeeld lcd heb ik al ervoor.
kan natuurlijk allemaal veel beter met hoger budget, maar om te beginnen en om te kijken of mijn vrouw er echt wat van vind als het klaar is moet het best kunnen.
ik weet hoe goed de Tl's klinken waar ik mee bezig ben, heb ze al eens gemaakt. subwoofer zal niet echt nodig zijn. heb nog een goede center liggen (filou, ook visaton) die ik daarvoor wil gebruiken.
kan natuurlijk allemaal veel beter met hoger budget, maar om te beginnen en om te kijken of mijn vrouw er echt wat van vind als het klaar is moet het best kunnen.
ik weet hoe goed de Tl's klinken waar ik mee bezig ben, heb ze al eens gemaakt. subwoofer zal niet echt nodig zijn. heb nog een goede center liggen (filou, ook visaton) die ik daarvoor wil gebruiken.
Re: welke tweeter ipv DT94
Ik zou ook zeggen de G20. Ietsje goedkoper is de seas noferro 12 of anders de 550. Beide ook prima tweeters.
Re: welke tweeter ipv DT94
wouter schreef:
Die staan hier idd
Re: welke tweeter ipv DT94
De SC10N http://www.visaton.de/en/chassis_zubeho ... 10n_8.html is ook een aardige. Misschien niet zo goed als de G20SC, maar zeker niet slecht.
Re: welke tweeter ipv DT94
Die heb ik in mijn center gehad. Spijt van. Zit nu een bandtweeter in. Geen spijtMartyF schreef:De SC10N http://www.visaton.de/en/chassis_zubeho ... 10n_8.html is ook een aardige. Misschien niet zo goed als de G20SC, maar zeker niet slecht.
Re: welke tweeter ipv DT94
Vertel eens waarom je er spijt van had? Ik hoor wel eens wat scherpe randjes in het hoog, als dat aan deze tweeter te wijten is (en niet aan mijn filter) zou ik mijn speakers met een andere tweeter nog een stuk kunnen verbeteren.teacher schreef:Die heb ik in mijn center gehad. Spijt van. Zit nu een bandtweeter in. Geen spijtMartyF schreef:De SC10N http://www.visaton.de/en/chassis_zubeho ... 10n_8.html is ook een aardige. Misschien niet zo goed als de G20SC, maar zeker niet slecht.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: welke tweeter ipv DT94
Welke tweeters/speaker combi heb je nu dan?MartyF schreef:Ik hoor wel eens wat scherpe randjes in het hoog, als dat aan deze tweeter te wijten is (en niet aan mijn filter) zou ik mijn speakers met een andere tweeter nog een stuk kunnen verbeteren.
En de SC10N wordt gebruikt in de basis monitor van hobby hifi, die speelde met een mooi filter echt heel goed naar het schijnt. Zij verkozen mooie filtercomponenten boven een duurdere tweeter (wanneer je hetzelfde budget spendeerde), maar ze speelden niet hard verwacht ik. Inmiddels zijn er wel leuke betaalbare alternatieven, maar dan gaat het hele ontwerp op z'n kop en zal er gemeten moeten worden...
Re: welke tweeter ipv DT94
W100S met SC10N in ongeveer 5,5 liter bassreflex. Het filter heb ik met Boxsim helemaal opgepoetst waarna ik de versterker (Denon met Audissey) vlak kon zetten. De randjes zijn nu minimaal, maar een enkele keer hoor ik nog wat. Ik moet mijn meetmic nog afbouwen (druk, druk, druk), dus ik kan nog niet met 100% zeggen of e.e.a. nu klopt.wouter schreef:Welke tweeters/speaker combi heb je nu dan?
En de SC10N wordt gebruikt in de basis monitor van hobby hifi, die speelde met een mooi filter echt heel goed naar het schijnt. Zij verkozen mooie filtercomponenten boven een duurdere tweeter (wanneer je hetzelfde budget spendeerde), maar ze speelden niet hard verwacht ik. Inmiddels zijn er wel leuke betaalbare alternatieven, maar dan gaat het hele ontwerp op z'n kop en zal er gemeten moeten worden...
Zie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =6&t=10188
Op de foto in http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=12699 kun je de boxen zien.

