heb je al gegoogled? Vooral bij de manier waarop en door wie ie is ontstaan? En in welke kast ie oorspronkelijk begon? En wat de outputdaarvan was? (brrr)
Overigens, en enkele leden kunnen dat vast beamen, komt die lab12 in de zyklop nauwelijks tot zijn recht. Het enorme geweld wat ie geeft met een minimale uitslag is zo fors, dat je eerder last krijgt van de trillingen in je buik (ziekmakend) dan dat de lab12 tot zijn xmax komt...... Ik moet zeggen dat ik de helft van zijn xmax nog kon verdragen haha.
Ik vond hem bijzonder degelijk geconstureerd, echt foutloos, supersterk. Enige minpuntje is de foam rand ipv rubber, al had ik ergens gelezen dat dit vrij specifiek was gekozen. Weet alleen niet meer waarom.
Wowly
Driver voor Zyklop transmissielijn subwoofers
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Re: Driver voor Zyklop transmissielijn subwoofers
Ok, gegoogled in termen van ontstaansgeschiedenis en zo heb ik niet gedaan, ga ik nog wel doen , dat lijkt me interessant. Ik heb wel gegoogled op gebruikerservaring en dergelijke wat ook allemaal superpositief was.
Eigenlijk is dit een woofer in de categorie die elke euro wat hij kost waard is, ook ik was onder de indruk hoe degelijk hij gebouwd is en de enorme power die er vanaf komt maar hij klinkt tegelijkertijd erg schoon, het is een zeer aangename bas om te horen.
Hij deed me een beetje denken aan de betere autosubwoofers van Digital Design, dit zijn zeer degelijke en goed klinkende woofers, je betaalt er ook voor en ook deze worden steevast met foamranden geproduceerd, nooit met rubber.
Ook dat zal dus echt een reden voor bestaan alleen kan ik hem niet bedenken.
http://www.ddaudio.com/caraudio/09/
Eigenlijk is dit een woofer in de categorie die elke euro wat hij kost waard is, ook ik was onder de indruk hoe degelijk hij gebouwd is en de enorme power die er vanaf komt maar hij klinkt tegelijkertijd erg schoon, het is een zeer aangename bas om te horen.
Hij deed me een beetje denken aan de betere autosubwoofers van Digital Design, dit zijn zeer degelijke en goed klinkende woofers, je betaalt er ook voor en ook deze worden steevast met foamranden geproduceerd, nooit met rubber.
Ook dat zal dus echt een reden voor bestaan alleen kan ik hem niet bedenken.
http://www.ddaudio.com/caraudio/09/
Daarbij komt natuurlijk ook dat er foam en foam is. Het kan best zijn dat het gebruikte foam minder snel degradeerd dan het horror type wat je vroeger tegen kwam. Er zijn trouwens wel muziekstukken waarbij het me gelukt is richting xmax te gaan. Luister maar eens naar Tool - Disgustipated. Ook met bepaalde dubstep nummers lukt het wel, maar dan gaat het wel gruwelijk hard. Het grootste gedeelte van de tijd staat de zyklop echt uit zijn neus te vreten. Veelzeggende is het spinnewebje wat tussen de foamrand is gemaakt. Dat zegt waarschijnlijk ook wat over mijn schoonmaak vaardigheden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Apparte muziek dat Tools, niet helemaal hetgeen waar ik even voor ga zitten 
http://www.youtube.com/watch?v=WcUxHOF6D8g
http://www.youtube.com/watch?v=WcUxHOF6D8g
Dawastoch de labhorn, van tom danley? Of zit ik nu weer mis... (zat eerst aan de punisher te denken, maar da's ciare geloof ik (check, yup)Wowly schreef:heb je al gegoogled? Vooral bij de manier waarop en door wie ie is ontstaan? En in welke kast ie oorspronkelijk begon? En wat de outputdaarvan was? (brrr)
Ben nog wel even aan't zoeken geweest, maar kan zo snel geen papers vinden. Wel veel over tapped horns, ook smullen... Owh, wacht, is dit misschien wat?
Ja, de LAB12 is in samenhang met de LAB-horn ontwikkeld. Ongelovelijk wat die Tom Danley allemaal gratis de wereld in slingert. Ik heb enorm smoel op de TH SPUD, twee Tang Band W8-740 drivers die tot beneden 20 Hz wapperen, op bioscoopsterkte. Overigens ook met foam surround, geloof ik.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
wow, het zijn monsters hoor, ik heb er geen spijt van