Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

stefferke
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 21:14

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

Bericht door stefferke »

k.p. schreef:
Waarschijnlijk is pritex niet noodzakelijk. Een vorm van demping waarschijnlijk wel.
oke maar welke dan wel?
http://www.europe-audio.nl/Producten_c. ... oep_A_ID=8
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

Bericht door Henkjan »

als demping kan je ook BAF oid gebruiken, dit dan bovenin de kast (achter de tweeter) aanbrengen (bv los oprollen en dan klem tussen de wanden).
stefferke schreef:
..... als ik die el 166 wil ga ik 17€ verzendkosten extra moeten betalen
hoezo dat dan?
stefferke
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 21:14

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

Bericht door stefferke »

Henkjan schreef:
als demping kan je ook BAF oid gebruiken, dit dan bovenin de kast (achter de tweeter) aanbrengen (bv los oprollen en dan klem tussen de wanden).
stefferke schreef:
..... als ik die el 166 wil ga ik 17€ verzendkosten extra moeten betalen
hoezo dat dan?
je weet wel over welke shop ik heb heb
ik ben belg dus ik moet verzending nr buitenland nemen
€25,00 - €250,00 €16,95

ben zelf nog student dus moet ik met de prijs wat rekening houden.
maar voor men volgende set zal denk ik wel van daar komen (die dat jij mij gezegd hebt).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

Bericht door Henkjan »

ah, juist... ander punt is dat het filter voor de EL166/ERT26 versie nog niet af is :oops:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

Bericht door ray5150 »

stefferke schreef:
nu zit ik te twijfelen dat de kleine spoel welke waarde die moet hebben ik denk een van 0.27mH
Op de schema's hierboven staat een spoel van 0.27mH bij 0.7 mm aangegeven
stefferke schreef:
en welke soort van isolatie moet ik gebruiken
die pritex is dat echt noodzakelijk of verlies je er zoveel geluidskwaliteit mee (is een duur materiaal)
Of het noodzakelijk is kan ik niet met zekerheid zeggen, daar zijn andere mensen voor hier.
Ik heb 4 soorten isolatie gebruikt: loodbitumen, (zie foto's) vilt, pritex en dat witte wol, (ik meen dat dat BAF heet) alles in overleg met Edo uitgevoerd.
stefferke schreef:
Edo heeft die pritex niet gebruikt zo te zien.
Jawel, kijk maar naar de "zaagtandjes"op de tekening.
stefferke schreef:
en dat vilt wat is dat op europe-audio of moet ik dat ergens anders kopen?
Vilt, ook wel ondertapijt geheten kun je bij de beter gesorteerde tapijthandel kopen, kost een paar euro per vierkante meter.
Gesloten