Branden flac met Nero gaat soms niet goed.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Branden flac met Nero gaat soms niet goed.

Bericht door Barry2001 »

Een beetje een vreemd probleem: ik wilde wat losse nummers branden, .flac vanaf de pc naar een CD-R toe, met Nero 8.3.7.1. met een plugin om .flac te kunnen branden. Is allebei al wat verouderd trouwens.

Nu gaat het met sommige nummers niet goed: het nummer staat voor de volledige lengte op de cd, maar halverwege hoor je niks meer. Het staat niet goed op de cd, want als ik die op m'n pc beluister houdt ook daar de muziek op hetzelfde moment op. En dan komt het, als ik nog een set nummers brand gaat het met dezelfde nummers op hetzelfde punt mis. Luister ik naar diezelfde nummers vanaf de HD op m'n pc staan ze er wel volledig op.

Moeilijk om er iets van te zeggen natuurlijk, maar misschien herkend iemand het probleem? Wat ik ik kan doen is proberen een nieuwere versie van Nero te kopen :^o en een andere plugin proberen.
hannesie
Contacteer:

Re: Branden flac met Nero gaat soms niet goed.

Bericht door hannesie »

Barry2001 schreef:
Een beetje een vreemd probleem: ik wilde wat losse nummers branden, .flac vanaf de pc naar een CD-R toe, met Nero 8.3.7.1. met een plugin om .flac te kunnen branden. Is allebei al wat verouderd trouwens.

Nu gaat het met sommige nummers niet goed: het nummer staat voor de volledige lengte op de cd, maar halverwege hoor je niks meer. Het staat niet goed op de cd, want als ik die op m'n pc beluister houdt ook daar de muziek op hetzelfde moment op. En dan komt het, als ik nog een set nummers brand gaat het met dezelfde nummers op hetzelfde punt mis. Luister ik naar diezelfde nummers vanaf de HD op m'n pc staan ze er wel volledig op.

Moeilijk om er iets van te zeggen natuurlijk, maar misschien herkend iemand het probleem? Wat ik ik kan doen is proberen een nieuwere versie van Nero te kopen :^o en een andere plugin proberen.
Leest jouw cd speler dan .flac?

Een data cd maken kan wel, maar dan als een data mee nemen op de cd.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Nee, de bron is .flac, hij wordt niet als data- maar als muziek cd geburned.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Probeer het eens met Media Monkey (freeware)
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Media Monkey Free is een player zie ik, kan ik er ook mee branden?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Kan ik ook zelf even opzoeken natuurlijk http://www.mediamonkey.com/information/free/ . Ik ga het proberen, laat nog wel even weten of het werkt!
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Nou, het werkt uit de kunst Hans! Leuk stukje stukje ware hoor, doet veel dingen die ik voorheen los van elkaar deed. Zoals beheer, playlist samenstellen voor op de mp3 speler (zit 80 min. p/dag op de fiets, bij geen sneeuw dan :mrgreen: ) en het niveau naar 1 level trekken, deed dat eerst met mp3gain.

Het branden van de .flac gaat ook goed nu, heb expliciet de files geprobeerd die eerst fout gingen.

Ben er blij mee, muchos grazias!
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Sorry, ik was even naar mijn zus om de speakertjes even goed aan te sluiten :mrgreen:

Bij de optie extra, daar zit de mogelijkheid om cd te branden, maar misschien was je daar al achter :)

edit, nou breekt mijn klomp, zitten we tegelijkertijd te reageren :lol: :lol: :lol:

Ik gebruikte dit vroeger om mijn CD te rippen, nu dbpoweramp, die werkt zelfs als je meerdere cores hebt met een grotere snelheid en ook ben ik nu WAV files van iemand naar flac aan het omzetten gaat perfect, was een gouden tip van Pjotr. :mrgreen:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Heb de "Gold" uitvoering, daar zit een knopje op de taskbar boven waarmee je je selectie kunt branden. Overigens als je die selectie maakt zie je gelijk de tijdsduur, dus kun je makkelijk een list samenstellen.

Ik ga het cd rippen nog even proberen. Nogmaals, goede tip!
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Om mp3 naar cd te branden gebruik ik altijd Burrrn, maar ik weet niet of die ook van flac naar cdrom kan branden.

Het is altijd te proberen, Burrrn is gratis.

Groeten,
Mischa
the cosmic gate

Bericht door the cosmic gate »

mischa72 schreef:
Om mp3 naar cd te branden gebruik ik altijd Burrrn, maar ik weet niet of die ook van flac naar cdrom kan branden.
Mischa
idd Burrn kan het zeker, maarrrrrr geeft problemen in/met win 7 .gewoon compatablity op win XP sp3 zetten en probleem is meestal opgelost.
Branden van FLac werkt super makkelijk in iedergeval , gewoon drag and drop werkt er ook bij
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd...
Ik gebruik altijd Foobar voor het maken van CD's. Als ik wil kan ik er dan nog een filter tussen zetten, replaygain, eq. Wat jij wilt. Je selecteert gewoon de nummers, rechtsklik> 'write audio cd' en je hebt een perfecte image voor Nero die je met willekeurig img-brand-programma kunt branden. Ik gebruik daar nog steeds alcohol 120% voor maar dat is niet echt belangrijk. Wel belangrijk is dat de image (en dus de cd) bitperfect is.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ben helemaal content met Media Monkey, heb ook het rippen geprobeerd, werkt simpel en goed. Alles in 1 progje, deed eerst dit nogal moeilijk :D Maar dank voor de reacties in elk geval.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”