visaton 3 weg eigenbouw
Moderator: Beheerdersteam
- roozeboom
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
- Locatie: almelo
visaton 3 weg eigenbouw
goeiendag ik zal mij zelf eerst even kort voorstellen
ik ben bas ik woon in almelo ben 29 jaar
en sinds april weer alleen staand
heb dus nu weer wat meer tijd om aant project te
werken .
dus het schiet nu eindelijk een beetje op
grtn bas[/img]
ik ben bas ik woon in almelo ben 29 jaar
en sinds april weer alleen staand
heb dus nu weer wat meer tijd om aant project te
werken .
dus het schiet nu eindelijk een beetje op
grtn bas[/img]
Zonde om een dergelijk filter te gebruiken.
Je ontwerp lijkt een beetje op deze http://www.visaton.de/de/bauvorschlaege ... itung.html
Misschien kan iemand hier een mooi filter voor je uitrekenen dat veel beter tot zijn recht komt?
Je ontwerp lijkt een beetje op deze http://www.visaton.de/de/bauvorschlaege ... itung.html
Misschien kan iemand hier een mooi filter voor je uitrekenen dat veel beter tot zijn recht komt?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- roozeboom
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
- Locatie: almelo
ok ik ben nog helemaal nieuw met het bouwen van luidsprekers
ik heb wel wat in de auto gedaan maar dat kun je (volgens mij )
niet vergelijken met spullen voor in huis?
op het gebied van filters ben ik nog helemaal groen
die xovers had ik nog liggen en ik ben gewoon benieuwd wat het geluid
straks wordt ik hoop binnen kort de eerste in elkaar te hebben en dan
maar luisteren afwerking kan later ook nog kost ook nog veel tijd
eindeloos schuren en daarna in de hardwax olie van osmo
ik heb wel wat in de auto gedaan maar dat kun je (volgens mij )
niet vergelijken met spullen voor in huis?
op het gebied van filters ben ik nog helemaal groen
die xovers had ik nog liggen en ik ben gewoon benieuwd wat het geluid
straks wordt ik hoop binnen kort de eerste in elkaar te hebben en dan
maar luisteren afwerking kan later ook nog kost ook nog veel tijd
eindeloos schuren en daarna in de hardwax olie van osmo
Laatst gewijzigd door roozeboom op di 02 dec 2008, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
jammer van die tegenvaller, maar netjes opgelost dacht ik zo!
Het loont wat betreft de filters, om daar goed naat te luisteren/kijken.
een standaard filte als dit kan heel slecht uitpakken namelijk.
De tweeter is best grillig, en ik heb hem de tweedemaal in een zelfbouwproject hoger moeten crossen. dat gaf al een rustigere hoogweergave. waarop cross je nu ? ik heb ze destijds op 3khz in eerste instantie gecrossed, en daarna op 4,7 khz. (beide malen 12db)
Het loont wat betreft de filters, om daar goed naat te luisteren/kijken.
een standaard filte als dit kan heel slecht uitpakken namelijk.
De tweeter is best grillig, en ik heb hem de tweedemaal in een zelfbouwproject hoger moeten crossen. dat gaf al een rustigere hoogweergave. waarop cross je nu ? ik heb ze destijds op 3khz in eerste instantie gecrossed, en daarna op 4,7 khz. (beide malen 12db)
Wel eens van een proppenboor gehoord ??roozeboom schreef:oh ook nog een tegenslag ik heb dus beide kasten moeten repareren
dmv schroeven (bah)omdat de lijm verbinding was gescheurd.
weer extra werk met de afwerking ,zelf deuvels maken van jatoba
heb gelukkig nog wat zaag afval en dan zie je er niks meer van hoop ik
De curve van die filters klopt enkel als je er de juiste drivers aan hangt. (en dan zullen ze zeker niet zo mooi verlopen) Als je er die Visaton drivers aanhangt zal het resultaat helemaal anders zijn.roozeboom schreef:beste bart wat bedoel je met crossen van wanneer het dempt?
zie foto zijn de curve's van het filter volgens mij paste dat redelijk bij
de luidsprekers???
- roozeboom
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
- Locatie: almelo
ja mensen de eerste zit in elkaar
ben er wel een beetje trots op nu binnenkort de tweede
in elkaar schroeven
ook al ff geluisterd klinkt leuk alleen de mid sectie loopt wat ver door int hoog
als ik de tweede zover klaar heb zou ik het leuk vinden als er door een aantal mede bouwers ook een keer geluisterd zou worden i.v.m.
tips en trics
ben benieuwd naar reacties
grtn bassie (hier ook nog een paar foto's)
ben er wel een beetje trots op nu binnenkort de tweede
in elkaar schroeven
ook al ff geluisterd klinkt leuk alleen de mid sectie loopt wat ver door int hoog
als ik de tweede zover klaar heb zou ik het leuk vinden als er door een aantal mede bouwers ook een keer geluisterd zou worden i.v.m.
tips en trics
ben benieuwd naar reacties
grtn bassie (hier ook nog een paar foto's)
- roozeboom
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
- Locatie: almelo
daar was ik weer heb de laatste week niks kunnen doen
heb het ziekenhuis plat gelopen omdat mijn dochter
afgelopen zaterdag is opgenomen ze was uitgedroogd
na anderhalf dag buikgriep .
met een beetje geluk mag ze morgen weer naar huis
ben vorige week nog wel ff bezig geweest om spikes en voetplaatjes
te draaien dus dat is ook weer klaar
gemaakt van rvs met een geborsteld uiterlijk
montage is makkelijk omdat het jatoba zo hard is
kun je er makkelijk schroefdraad in tappen
dat is makkelijk voor de bevestiging
heb het ziekenhuis plat gelopen omdat mijn dochter
afgelopen zaterdag is opgenomen ze was uitgedroogd
na anderhalf dag buikgriep .
met een beetje geluk mag ze morgen weer naar huis
ben vorige week nog wel ff bezig geweest om spikes en voetplaatjes
te draaien dus dat is ook weer klaar
gemaakt van rvs met een geborsteld uiterlijk
montage is makkelijk omdat het jatoba zo hard is
kun je er makkelijk schroefdraad in tappen
dat is makkelijk voor de bevestiging
