visaton 3 weg eigenbouw

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

visaton 3 weg eigenbouw

Bericht door roozeboom »

goeiendag ik zal mij zelf eerst even kort voorstellen
ik ben bas ik woon in almelo ben 29 jaar
en sinds april weer alleen staand
heb dus nu weer wat meer tijd om aant project te
werken .
dus het schiet nu eindelijk een beetje op
grtn bas[/img]
Bijlagen
P6090077.JPG
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

ik heb van massief jatoba 26mm dik de kasten gebouwd
Bijlagen
frees werk voor de sub
frees werk voor de sub
kast zij aan zicht
kast zij aan zicht
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

ik zal vandaag of morgen nog wat meer foto's plaatsen
ben benieuwd op reacties
grtn bassie 8)
Gebruikersavatar
dimmu1975
Berichten: 118
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:48
Locatie: Waasmunster

Bericht door dimmu1975 »

wat word het eindresultaat?
mooi hout in ieder geval :)
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

hier nog een paar foto's van de kast
met bitumen tapijt en de eerste foto's van de
baffle
overigens de baffle is van 28mm dik gerutu dat is een houtsoort
uit Azië die licht is van kleur en gemakkelijk is te bewerken
grtn bassie
Bijlagen
tapijtje leggen !!
tapijtje leggen !!
bijna klaar met frezen !!!
bijna klaar met frezen !!!
past mooi
past mooi
pietje
Berichten: 84
Lid geworden op: do 05 jun 2008, 11:14

Bericht door pietje »

Sow, behoorlijk dikke planken zeg! Wel erg mooi. Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Mooi, mooi, maar lastig om reacties te geven als we verder zo weinig weten. Als het een 3-weg is, wordt het dan passieve radiator vanwege het gat aan de zijkant? Welke drivers? etc.
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Stevig kastje,mooi hoor!
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

hierbij wat gegevens van de units die ik ga gebruiken

voor het hoog visaton dt 94 8 ohm
voor mid w130s 8 ohm
voor laag w200s 8 ohm

als filter aangepaste scheidingsfilters van kenwood
kpx-f801 ik heb namelijk de fase omschakeling er
uitgehaald
Bijlagen
na de mod
na de mod
orgineel
orgineel
prison
Berichten: 150
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 8:30
Contacteer:

Bericht door prison »

Zonde om een dergelijk filter te gebruiken.

Je ontwerp lijkt een beetje op deze http://www.visaton.de/de/bauvorschlaege ... itung.html

Misschien kan iemand hier een mooi filter voor je uitrekenen dat veel beter tot zijn recht komt?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Ik ben benieuwd wat je van de DT94 vindt. Ik heb hem ook bij 2 vroegere projectjes gebruikt, en heb ze beide keren niet lekker klinkend gekregen. het filter speelt een cruciale rol hierbij!
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Met Boxsim kan je Visaton luidsprekers en filters simuleren.
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

ok ik ben nog helemaal nieuw met het bouwen van luidsprekers
ik heb wel wat in de auto gedaan maar dat kun je (volgens mij )
niet vergelijken met spullen voor in huis?
op het gebied van filters ben ik nog helemaal groen
die xovers had ik nog liggen en ik ben gewoon benieuwd wat het geluid
straks wordt ik hoop binnen kort de eerste in elkaar te hebben en dan
maar luisteren afwerking kan later ook nog kost ook nog veel tijd
eindeloos schuren en daarna in de hardwax olie van osmo :D
Laatst gewijzigd door roozeboom op di 02 dec 2008, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

oh ook nog een tegenslag ik heb dus beide kasten moeten repareren
dmv schroeven (bah)omdat de lijm verbinding was gescheurd.
weer extra werk met de afwerking ,zelf deuvels maken van jatoba
heb gelukkig nog wat zaag afval en dan zie je er niks meer van hoop ik
Bijlagen
PA170164.JPG
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

jammer van die tegenvaller, maar netjes opgelost dacht ik zo!

Het loont wat betreft de filters, om daar goed naat te luisteren/kijken.
een standaard filte als dit kan heel slecht uitpakken namelijk.

De tweeter is best grillig, en ik heb hem de tweedemaal in een zelfbouwproject hoger moeten crossen. dat gaf al een rustigere hoogweergave. waarop cross je nu ? ik heb ze destijds op 3khz in eerste instantie gecrossed, en daarna op 4,7 khz. (beide malen 12db)
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

beste bart wat bedoel je met crossen van wanneer het dempt?
zie foto zijn de curve's van het filter volgens mij paste dat redelijk bij
de luidsprekers???
Bijlagen
Scan0002.jpg
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

roozeboom schreef:
oh ook nog een tegenslag ik heb dus beide kasten moeten repareren
dmv schroeven (bah)omdat de lijm verbinding was gescheurd.
weer extra werk met de afwerking ,zelf deuvels maken van jatoba
heb gelukkig nog wat zaag afval en dan zie je er niks meer van hoop ik
Wel eens van een proppenboor gehoord ??

:wink:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

roozeboom schreef:
beste bart wat bedoel je met crossen van wanneer het dempt?
zie foto zijn de curve's van het filter volgens mij paste dat redelijk bij
de luidsprekers???
De curve van die filters klopt enkel als je er de juiste drivers aan hangt. (en dan zullen ze zeker niet zo mooi verlopen) Als je er die Visaton drivers aanhangt zal het resultaat helemaal anders zijn.
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Mischien helpt een zobel netwerk. Maar dat maakt het onnodig duur en ingewikkeld.
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Weet je waarom de verbinding gescheurd is,verkeerde lijm teveel spanning in de kast?
Zie ik het goed dat je de planken heel hebt gelaten ?
Niet opgezaagd en tegendraads verlijmd bedoel ik.
Is wel mooi maar vergroot de kans op trekken/scheuren !
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

update , het is de bedoeling dat ik morgen de eerste kast in elkaar heb zitten
ben zelf zeer benieuwd als het zo ver is zal ik een paar foto's plaatsen grtn
bassie 8)
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

ja mensen de eerste zit in elkaar :D
ben er wel een beetje trots op nu binnenkort de tweede
in elkaar schroeven
ook al ff geluisterd klinkt leuk alleen de mid sectie loopt wat ver door int hoog
als ik de tweede zover klaar heb zou ik het leuk vinden als er door een aantal mede bouwers ook een keer geluisterd zou worden i.v.m.
tips en trics
ben benieuwd naar reacties
grtn bassie (hier ook nog een paar foto's)
Bijlagen
PA210167.JPG
PA210165.JPG
PA210166.JPG
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Dat ziet er goed uit ! =D>
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

thanks ejh 8)
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

daar was ik weer heb de laatste week niks kunnen doen
heb het ziekenhuis plat gelopen omdat mijn dochter
afgelopen zaterdag is opgenomen ze was uitgedroogd
na anderhalf dag buikgriep .
met een beetje geluk mag ze morgen weer naar huis :D

ben vorige week nog wel ff bezig geweest om spikes en voetplaatjes
te draaien dus dat is ook weer klaar
gemaakt van rvs met een geborsteld uiterlijk
montage is makkelijk omdat het jatoba zo hard is
kun je er makkelijk schroefdraad in tappen
dat is makkelijk voor de bevestiging
Bijlagen
PB030017.JPG
PB030014.JPG
Plaats reactie